geslachtsbepaling

hallo iedereen,

graag had ik willen weten of er nog vrouwen zijn die het geslacht hebben laten bepalen bij een kindje?

is het waar dat er nu in Gent ook iemand zou zijn die het kan?

iemand enige ervaring? wij hebben nu drie zoontjes en zouden er graag een flinke meid tussen hebben



alvast bedankt voor reacties

Hoi Semmie,



Bedoel je geslachtsbepaling op een embryootje, dus voordat je zwanger bent? Voor zover ik weet kun je dat nergens laten doen. Alleen in uitzonderlijke gevallen, als er een groot risico is op bepaalde ziekten, die vaak alleen bij jongetjes voorkomen.



Trouwens, maar goed ook dat dit niet kan… naar mijn mening. Je mag allang blij zijn als je kinderen kunt krijgen, en als dan ook nog eens alles goed mag gaan en je kinderen gezond ter wereld komen! :wink: Niet om je aan te vallen, hoor. Maar waar is het einde dan, als we zulk soort dingen zoals het geslacht, ook al zelf (en op bestelling) zouden kunnen bepalen? Maar goed… dat soort vragen horen weer meer in het discussieforum thuis.



Groetjes,

Jippie

Hoop voor je dat het goed komt!



Succes!

WillieWortel Zo “cru” wilde ikzelf niet reageren, maar ik ben het volkomen met je eens! Wij zijn zelf dan na vier jaar en een lang traject in het medische circuit eindelijk zwanger. En dan kun je er met je hoofd niet bij dat mensen zo kunnen denken… Kijk om je heen en wees blij dat je uberhaupt kinderen kunt krijgen en dat alles gezond is en goed gaat! :wall: Het kan mij dus echt totaal helemaal niks schelen wat voor geslacht ons kindje is, hoe het eruit ziet, of het nou wel of niet op een bepaalde dag/feestdag geboren wordt, welk sterrenbeeld het is, enz. Ik ben intens dankbaar dat we dit allemaal mogen meemaken, we hadden er allang niet meer op durven hopen!



En wat zo’n geslachtsbepaling betreft: Hier gaat een hele zware IVF/ICSI-behandeling aan vooraf, hier kom je niet zomaar voor in aanmerking, alleen omdat je een bepaalde voorkeur voor een geslacht hebt. In Maastricht kun je in aanmerking komen voor zo’n IVF/ICSI-behandeling, als je bijvoorbeeld meerdere miskramen hebt gehad of te vroeg geboren/doodgeboren kindjes kindjes hebt gekregen die een bepaalde ziekte hadden of bepaalde chromosomen missen. Het zijne weet ik er niet helemaal van. Maar bepaalde ziektes/afwijkingen komen standaard meer/alleen maar bij jongetjes voor en niet bij meisjes en dan zou je een embryootje daarop (of het een jongetje is en zo ja, heeft het die ziekte/afwijking dan ook?) kunnen testen voordat het teruggeplaatst wordt. Op het IVF-topic is iemand die hiermee bezig is en het is een ongelooflijk zwaar traject! Alleen in hele uitzonderlijke gevallen wordt dit gedaan en door de verzekering vergoed.



En wat, Semmie, als het dan weer een jongetje blijkt te zijn? Abortus plegen, omdat je geen jongetje meer wilt?



Groetjes,

Jippie

Tja, ik vind het ook niet kunnen. En waarom zou je nu zo graag een meisje erbij willen hebben? Omdat je dat nog niet hebt? Of heb je er een dieperliggende gedachte bij?

In Maastricht is dat inderdaad het PGD-traject waarbij DNA onderzoek wordt gedaan op het embryo. Wij zijn allebei drager van een spierziekte en dus wordt er voor terugplaatsing gekeken of het embryo gezond is ja of nee. Ze kunnen dus ook al zien of het een jongetje of een meisje is, veel spierziektes zijn geslachtsgebonden. Wij kunnen gelukkig niet zelf bepalen of er een jongetje of een meisje terug geplaatst zou worden, ik zou het ook niet willen ook. Behalve dus bij die bepaalde spierziektes…dan plaatsen ze alleen een meisje terug.

Ik vind het ook grote onzin…maar ik weet dat het in België gedaan wordt.

Bij de vroegere school van mijn kids was een moeder die 3 jongens had (bij de 2e jongen al heel erg teleurgesteld was) en dus persé een meisje wilde en dit dus in België heeft laten doen.

Sorry hoor, maar uitgezonderd dat een meisje of jongen drager zou zijn van een verschrikkelijke ziekte, vind ik het omdat je persé een meisje of jongen wilt het niet kunnen.

En dan nog…wat is je beeld van een meisje? Dat ze als een prinsesje zal zijn? Ik heb 2 jongens en 1 meisje en dat meisje is echt geen meisje-meisje, dus zou je dat ook nog moeten laten testen?



Je mag hopen op een gezond kindje en wil je alleen maar een bepaald geslacht voor jezelf…dan niet doen!



Liefs!

Now sorry meiden,



maar ik vind dat er nog al heel erg hard gereageerd word!



Er word een vraag gesteld en niet een discussie aangegaan.





Ik kan begrijpen dat als je meerdere zonen hebt je hoopt op een meid. dat wil toch niet zegen dat een jongen niet welkon is zou het er een zijn!



Iedereen heeft regt op een mening en ik vind niet dat iemand aangevallen moet worden daardoor.



Ik vind het heel erg dat meerdere het moeilijk hebben gehad met een kindje krijgen.( en ik weet waar ik het over heb, zie banner) maar dat is GEEN reden om iemand zo aan te vallen!



jeetje wat grof!





Dit gezecht,



nee meid ik weet niets van zo iemand in belgie, maar ik woon hier ook nog maar pas,



ik zou gewoon kontact opnemen met het ziekenhuis in gent en vragen.

jeetje

Ik ben net nieuw op dit forum en heb bijna de zelfde gebruikers naam als jouw semmie, grappig zeg. Wordt iedereen altijd zo heftig aangepakt op dit forum als je ene vraag stelt. Jullie moeten niet anderen zo veroordelen. Semmie heeft toch helemaal niet gezegd dat ze niet van haar jongens houdt. Ze zou alleen graag nog een dochter willen, wat is daar nou mis mee. Er zijn genoeg vaders die graag zonen wensen, dat betekent toch niet dat ze niet van dochters houden.

Semmie ik weet wat je voelt zelf heb ik 2 zonen en ben nu zwanger van een dochtertje (dit konden we zien vanwege vruchtwaterpunctie). Ik heb ook wel op internet zitten zoeken naar een natuurlijke manier van geslachtsbepaling bv door te vrijen voor de ovulatie zie je veel. Ik ben uiteindelijk een site tegengekomen waarin wordt gezegd dat zij op een goedkope (meen iets van 50 euro) en natuurlijke wijze geslachtsbepaling doen ahv data. Ik dacht bij mijn 3de zwangerschap, wat maakt het uit. ALs het een dochter wordt zou het heel mooi zijn en met een zoon zijn we ook heel blij. Als het kindje maar gezond is. Ik heb toen gevreeen op de gekregen periodes en nu ben ik inderdaad zwanger van een GEZOND meisje en we zijn ontzettend blij.

Semmie mocht je interesse hebben, dan kan ik nog zoeken hoe die site heette. Ik hoor het wel

iig veel succes met jouw dromen en trek je niks an van die :cry: op jouw vraag

liefs je bijna naamgenoot

hoi



ik ben wel geschrokken dat mijn vraag zoveel negatieve opmerkingen te weeg brengt. Ik hou ontzettend veel van mijn zonen eb zou ze voor geen goud willen missen. Ik ben blij dat er ook nog dames normaal reageren op mijn vraag dank je veugje en semmy.

Ja semmy ik zou graag die naam van die site willen weten, want voor mij is het ook zo dat ik het graag op een natuurlijke wijze wil en niet medisch manipuleerbaar. EN als het het weer een jongen is zijn we daar ook heel blij mee, anders zouden we niet aan een volgend kidnje beginnen

Het gaat er wat mij betreft niet om of je een voorkeur hebt of niet. Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je na drie zoons heel erg graag een dochter zou hebben of andersom.



Wat ik dan persoonlijk veel te ver vind gaan, is dat je voor die specifieke wens naar een arts zou gaan en allemaal ingewikkelde test’s zou laten doen op embryootjes van te voren en daar dan ook een beslissing op zou baseren. Want dat is dan toch de bedoeling? Je zou dan in zo’n geval toch geen jongetjes-embryootje terug laten plaatsen en wel een meisje? Sorry, maar we hebben het hier niet over iets wat je in de supermarkt koopt! Je hebt het wel over leven en leven “maken”, waar is dan het einde als mensen al zelf kunnen bepalen of ze een jongen of een meid krijgen? Straks gaan mensen het uiterlijk nog bepalen, het karakter, het wel of niet hebben van bepaalde talenten, enz. Naar mijn mening is het geen goede ontwikkeling als zoiets zou kunnen. Het was ook geen persoonlijke aanval op Semmie, maar meer een discussiepunt in het algemeen… En ik denk dat iedereen best zijn/haar mening mag geven over zoiets. :wink:



Groetjes,

Jippie

ik geef toch aan dat ik het niet via een medische manipuleerbare wijze wil, paar puur door misschien tre vrijen op bepaalde data, wat is daar mis mee. Ik heb het toch niet over het terugplaatsen van embryos?

Nee, dat snap ik nu ook… Maar daarvoor hoef je toch niet naar een arts in Gent? :think: Dat is toch waar je om vroeg?



Zulk soort aanwijzingen kun je ook op internet vinden, ookal is het maar de vraag of zoiets werkt. Het geslacht wordt bepaald door een combinatie van chromosomen en de man is de bepalende factor, die voegt een X of Y-chromosoom toe. Ik heb zelf gehoord dat als je vlak voor de eisprong klust, dat je dan meer kans op een jongen hebt. Jongens-zaadcellen zijn sneller en zouden dus eerder bij een eicel zijn. Als je langer van tevoren klust, dan heb je meer kans op een meisje, want die zaadcellen zijn trager. Alleen weet je helemaal niet hoe lang de zaadcellen leven en welke het werk zal doen. Eigenlijk onbegonnen werk dus. Ook lees je wel dat bepaalde standjes meer kans zouden geven op een bepaald geslacht of als je bepaalde voeding gebruikt, maar dat lijkt mij allemaal onzin. Volgens mij kun je het zelf helemaal niet beïnvloeden en moet je gewoon maar afwachten wat het lot voor jou beslist…



En wat voor soort geslachtsbepaling bedoel jij dan precies? Wat is er dan zo anders aan dan de 20 weken-echo waarbij ze je ook kunnen vertellen wat het geslacht van het kindje is?

Uit jouw vraag Semmie denk ik dat de meesten afleiden dat je voor dat je zwanger wil raken het geslacht bepaald wilt hebben.

En omdat je vroeg naar iemand in Gent werd het er niet duidelijker op.

Misschien had je je vraag wat anders moeten formuleren, en vragen naar tips om bijvoorbeeld meer kans op een dochter dan op een zoon te krijgen.



En volgens mij vielen de reacties best mee…dit soort reacties komen er nou eenmaal als je zo’n vraag stelt op een forum, zeker als er veel mensen zijn die moeite hebben met het kunnen krijgen van een kindje.

Ik zei gelijk in mijn eerste formulering sorry dat ik zo bot reageer en tja of dat hard is of niet, de formulering die semmIE gebruikt is naderhand dan ook niet juist…



En de formulering die SEMMY gebruikt is dan ook al niet juist door ons(degene die duidelijk maakte wat ze ervan vonden) :cry: te noemen :wink:







Het komt gewoon vreemd over, misschien had je het dan beter anders kunnen formuleren en mijn excuus dat ik zo ‘hard’ reageerde :wink:

ik vind ook dat er erg hard gereageerd word hoor :shifty:



maar ik geloof dat er een test is die bestel je en daar zou je wat bloed van de zwangere , maakt niet uit hoe ver je zwanger bent als je maar zwanger bent , en die test kan je opsturen en die onderzoeken het dan en dan na 2 weken krijg je thuis gestuurd of je een meid of ene knul krijgt



deze test is er voor de hele ongeduldige ouders die zeg maar niet tot een 20 weken echo willen wachten tot het netjes allemaal zichtbaar is



maar ik weet niet of dit is wat je bedoeld , ik weet ook niet hoe die test heet mijn moeder weet dat wel die vertelde mij er over eeen tijdje geleden ,



deze test kost gelloof ik ook ene hooop ik meen wat van 200-250 euro maar dan weet je wel binnen 2 weken of ej een meid of een knul krijgt



ik zou zoveel geld er zelf niet voor over hebben :mrgreen: ik heb gewacht tot 17 weken en met die echo zag ze het geslacht dus ikke was blij :inlove:

hoi



sorrie dat ik mijn vraag dan criptisch heb geformuleerd. Ik hoorde dat er in gent een bureau is die je dieeten geeft om zo het gewenste geslacht te vergroten. Ik heb het niet over een arts gehad.

Willy wortel semmy is iemand anders. kan ik het helpen dat iemand een naam kiest die op de mijne lijkt.

nu alle onduidelijkheden weg zijn, hoor ik graag tips en ja van jou semmy hoor ik wel de site naam

@Williewortel wrote:





Des al niet te min, heb ik een dergelijk vermoeden dat semmie en semmy 1 en de zelfde persoon is(erg toevallig dat iemand gelijk na 1 aanmelding op 1 bepaald onderwerp reageert en dergelijke;) is een mening, en is het niet dan zeker mijn excuus)





Ik heb hetzelfde gevoel, Sorry als ik het mis heb, maar 2 Semm*'s op dezelfde dag aangemeld.... :think:

Maar ik bemoei me verder niet met de vraag, iedereen moet maar doen dat hij/zij denkt dat goed is.... :sick:

Noortje

Tja alles kan, ik heb al vaker rare dingen meegemaakt op het net.



en ook al zijn de semms dezelvde persoon, ik beantwoord gewoon de vraag.



Ik kan je maar een tip geven en dat is een webpagina met een chinese geslachtsbepaling kalender, die schokken goed heeft gewerkt in mijn vrienden kring. ook hier heeft het gelijk gehad. dus als je wilt wil ik je die best opstuuren.



Verder semmie als je je nog eens aangemeld hebt onder een andere naam, kan ik dat zelfs wel een beetje begrijpen, je werd ook vreed aangevallen. Ja meshien kon je je vraag beter stellen maar je moet ook begrijpen dat er veel mensen zijn hier die veel hebben moeten doorstaan om kinderen te krijgen en dan kan een iest minder duidelijke vraag soms inslaan als een bom, het is niet de eerste ker dat dit is gebuerd hoor :wink:



Aan de andere dames die zich slecht hebben gevoeld bij deze vraag :hug: het is ook alemaal niet makelijk eh… die hormonen, zwanger of niet!



:-

hoi dankje vuegje



Ik snap niet waarom ik steeds wordt aangevallen en ook nog dat ik delefde ben als semmy. dat vind ik cru. zij is in verwachting van een meisje en ik ben niet eens zwanger, maar misschien heb je wle gelijk en spelen de hormonen op

dank voor je reactie