geschikt snoepgoed.

WAt is nu geschikt snoepgoed voor 2 jarigen.



Nou krijgt ze het van mij niet en dat maakt denk ik ook dat ik me regelmatig als ze ergens anders iets krijgt afvraag of het wel geschikt is.



Ik ben nog steeds wel overbezorgd wat betreft verslikken enzo.

En mijn schoonmoeder roept nog steeds ‘is dat niet te hard?’ :mrgreen:

Dus dat blijft dan wat nagalmen… :mrgreen:



Wat geven jullie?

tom krijgt:



yochurt snoepjes van Katje

sinaassnippers van donkers

caramel brokjes

rozijnen met yochurt

en soms wat druivesuikersnoepjes





en dat was het wel meen ik…

Sara is lyrisch van de appelstukjes van de hema!

Ze zijn zacht en klein, echt een aanrader. De aardbeidvariant vindt ze ook heerlijk trouwens. Verder krijgt ze rozijntjes en af en toe een sultana of een stuk ontbijtkoek/mariakaakje.



En 1x per maand of zo dan mag ze zich van mij te buiten gaan aan Hamka’s chips :mrgreen: Als je haar laat gaan dan eet ze bijna de hele zak leeg zo lekker vindt ze die :mrgreen:

Maaike krijgt bij mij schoonmoeder nibits en spekjes.

ik geef ook sultana’s en ontbijtkoek enzo maar dat versta ik niet onder snoep :wink: .

Ik was meer benieuwd of wine gums, drop, lolly’s en van die harde hartjes enzo kunnen. Want dat zijn de dingen die je dan wel aageboden krijgt wat ik nu maar niet doe.

Maar daar is Maaike het natuurlijk niet altijd mee eens :wink: .



Maar die appelstukjes is dat net zoiets als van kikker? Of bedoel je die hele kleine stukjes in een doosje? Die lust Maaike niet.

Net als chocolade daar moet ze ook niks van hebben (en dat zit dus op alle koekjes voor kinderen…).

Lolly’s geef ik niet of grote harde ballen maar de rest allemaal wel. Hij kauwt heel goed en mag dan niet lopen oid.

Anne eet alles van snoep, dus die hartjes, lollies, snoepjes…alleen geen drop… ze heeft zich eens verslikt in een muntdrop…had niet gezien dat het een muntdrop was, dacht dat het zo n rond zacht dropjes was…verder hier dus al een tijdje alles wat ze maar ergens kan krijgen.

@Smurf78 wrote:

Lolly’s geef ik niet of grote harde ballen maar de rest allemaal wel. Hij kauwt heel goed en mag dan niet lopen oid.




Ja Maaike slikt nog steeds graag dingen heel door; ook met fruit enzo. Vind ze gewoon leuk ofzo.

Daaarom ben ik ook een beetje bang dat ze dat met die snoepjes gaat doen dan. Durf het niet zo goed uit te proberen. Maar ja zal toch een keer moeten hè anders is het ook wel zielig :mrgreen: .

Hier zijn we deze weeek gestart met af en toe een tumtummetje en met nieuwjaar heeft hij voor het eerst van die NIBit ringetjes op.



Voor de rest ben ik niet zo’n voorstander van snoep en is hij nog tevreden met rozijnen, koekjes enzo.



Chocolade heeft hij last van dus krijgt hij in principe alleen als het op een koekje ofzo zit.



Als het om hardheid gaat, hier waren pepernoten favoriet de afgelopen periode en die vind ik toch ook wel hard.



Ik vind: het moet kauwbaar zijn voor die kleintjes dus nog niet: lollies, zuurballen ed. Drop vind ik te plakkerig en gaat tussen de tanden en kiezen zitten.



Natas

Oeh…even nadenken wat ze hier allemaal eten…

Rozijntjes, mini-schuimblokjes, van die zoete schuimen van de kerst, smarties, chocolade, allerlei soorten koek en in het weekend nibb-it rings of van die zoute pepsels(stokjes)



Moet ik wel zeggen dat ik bij de eerste veel voorzichtiger was en ze ouder was voordat ze bepaalde dingen kreeg, maar de jongsten graaien ook in de snoeptrommel van grote zus dus ja…

Spekjes is 1 van het gevaalrijkste snoep wat er is,als dat in het keelgat blijft hangen zakt het niet vanzelf weg en het smelt ook niet .



Verder ben ik ook niet echt een voorstander van snoep maar bij een 2de ontkom je er niet aan,Mees krijgt van die rolletjes met van die kleine harde snoepjes.rozijntjes vind hij ook nog steeds erg lekker,en chips is hier ook faforiet.

Rhodé krijgt eigenlijk alleen maar rozijntjes, fruit en koek als tussendoortjes :think: Sjonge…wat gek dat me dat nooit is opgevallen eigenlijk :roll: :lol:



Maar als we op verjaardag zijn of als we hier een verjaardag hebben snoept ze lekker mee van de chips, kaasjes, worst en komkommertjes, dus ze komt niets te kort hoor.



Oh ja…ze heeft wel pepernoten gegeten!!! Dat vond ze echt heerlijk!

Hier heb ik vaak rozijntjes en van die Haribo beertjes. Die glijden heel makkelijk weg als ze zich wel verslikken.



Verder heb ik vaak van die rolletjes van de Hema.

Rav is gek op van die banaantjes. (soort schuimpjes zijn het)

Spekkies en verder krijgt hij wel eens koekjes en rozijntjes.

Ik geef liever ook nog niet echt hard snoep :shifty: .

Kirsten krijgt yoghurtsnoepjes, kinderbueno, kokindjes (bij de groenteboer). Gedroogde appels vind ze ook lekker en heel soms krentjes (lust ze meestal niet) of kapitein koek.

Mik mag, zachte dropjes, lange jan, kinder bueno, verrassingsei, schatkistjes, spekjes, smarties, Yoghurtrozijntjes, gewone rozijntjes als hij een wine gum wil krijgt hij er een klein stukje van af, hij eet alle soorten chips (geen pittig gekruid natuurlijk) en eet zo goed als alle koekjes.



Harde snoepjes en lolly’s ,ag hij van mij niet, vind ik nog te eng.



Dit lijkt heel veel, maar snoep eet hij thuis in beperkte mate.

Meestal krijgt hij een evergreen, sultana, ontbijtkoek of een stuk fruit.

zo te zien houden jullie er allemaal nog wel rekening mee dus. Ik dacht al dat ik TE overbezorgd was :wink: .

@Mamalien wrote:

zo te zien houden jullie er allemaal nog wel rekening mee dus. Ik dacht al dat ik TE overbezorgd was :wink: .


ik ben niet zo bang dat ie zich ergens in zou verslikken of zo, van mij zou ie het merendeel dus wel mogen hebben, ware het niet dat ik wél bang ben dat het allemaal zo ontzettend ongezond voor um is. Hier -op onze zonde-weken in oeganda na- dus nog geen snoep voor zoonlief. rozijntjes, koekjes en dat soort rotzooi wel, en vandaag op zijn feestje bergen taart en cakejes en speculaasjes :mrgreen:

Merijn eet voornamelijk “sportsnoep”, gedroogde aardbei - en appelstukjes van de hema (in de serie lazytown op BRT is fruit sportsnoep, vandaar de naam :mrgreen: )

yoghurtrozijntjes van hema



waar hij vooral gek op is zijn haribo beertjes en truly smoothy snoepjes van redband…

@fiep klophout wrote:

ik ben niet zo bang dat ie zich ergens in zou verslikken of zo, van mij zou ie het merendeel dus wel mogen hebben, ware het niet dat ik wél bang ben dat het allemaal zo ontzettend ongezond voor um is. Hier -op onze zonde-weken in oeganda na- dus nog geen snoep voor zoonlief. rozijntjes, koekjes en dat soort rotzooi wel, en vandaag op zijn feestje bergen taart en cakejes en speculaasjes :mrgreen:




Ik ben ook niet zo snoeperig hoor; ik heb het nog nooit gekocht.

Maar ze krijgt het gewoon steeds vaker aangeboden en dan is het soms handiger om het aan te nemen (zoals van de trouwambtenaar vorige week om alle kindjes zoet te houden; en dan denk ik ‘kan dit wel?’. Van die grote harde hartjes).

Dus ik zat me echt af te vragen of je er nog rekening mee moet houden of dat dat paranoia is :mrgreen: .

Maar jij vind van die harde snoepjes alla keelsnoepjes niet eng? En kauwgomballen (die ze zo leuk op ijsjes doen :evil: ) en lolly’s?

die grote harde hartjes hier dus echt niet he… mijn schoonmoeder heeft die krengen en laat ik nu 2 kinderen hebben met net zulk gevoelige gebitten als hun ouders, dus de eerste keer dat Aniek zo een mierzoet hartje kreeg, was het meteen huilen, ze zei dat het haar tanden pijn deed, bij de tandarts had ze echt geen gaatjes hoor… Maar ik kan die krengen ook niet eten… veeeeeeeeeeeel te zoet.



Hier eten ze graag…



rozijntjes met yoghurt van hema, goldbaren van haribo, yoghurtgums van katja, zachte kleine spekjes (marshmellows) en die happen ze netjes in kleine stukjes weg, dus dan kan het wel.

Verder zijn ze gek op de maoam stripes, een soort lange jannen zeg maar.

Ook lekker zacht.

Dora vanille koekjes (zonder chocola :wink: ) zijn ook favoriet en chocolade rozijnen vinden ze ook erg lekker.



Op vrijdag luiden we het weekend in met een zakje lays potatoeheads. Kinderchips met minder vet en veel minder zout.