oeh net de groeicalculator ingevuld en ik word volgens hun niet de kleinste :mrgreen:
Als ik de gegevens van onze jongste invul zou hij maar 1.76 worden :thumbup: (nou denk ik eigenlijk dat zowel onze jongste als onze middelste langer zullen worden omdat mijn broertje dus ook zo lang klein was en pas later de lucht in ging en het CB al aangegeven heeft dat dit wel vaker voorkomt binnen 1 familie dat er latere groei optreedt… en onze middelste nu al steeds meer in de buurt van het gemiddelde komt).
Onze jongste is 1,5 en draagt overwegend maat 86, zowel boven als onder, maar voor de zomershirtjes heb ik laatst 2x maat 92 gekocht bij de hema en staat prima. Ja tuurlijk is het iets ruimer, maar 86 is al precies pas en dat vind ik zonde (en met korte mouw zie je het eigenlijk niet eens dat het wat langer is).
Maar hij is nog lang geen 92 cm! In februari was hij 75 cm en net 9 kilo… hij is wel duidelijk merkbaar in de lengte gegroeid de afgelopen periode, maar veel meer dan 80 cm zal hij echt niet zijn. Maar broeken maat 80 zijn echt te kort en dat vind ik er persoonlijk niet uit zien, dus 86, afhankelijk van het merk nog een slagje om. Shirts dus 86 (80 ook echt te klein) en voor de zomer t shirts in 86/92.
De middelste is zo’n 105 denk ik nu en weegt 15 kilo. Hij gaat nu net over naar 110 met alles (shirts 110/116). Broeken 104 zijn hem nu echt te kort, morgen maar eens in de stad kijken voor wat nieuws. Shirts 98/104 zijn ook echt te klein, maar 110/116 is dan wel weer behoorlijk ruim hoor :shock: Tis maar een smal ventje dus hij vult het ook niet in de breedte op ofzo.
De oudste zal zo’n 1.20/1.22 zijn en 20 kilo en draagt 122/128. Broeken 122 worden aan de korte kant en 128 gaat redelijk al zijn die zelfs in de smalle modellen met knoopsgaten elastiek aan de ruime kant.
Shirts wel weer echt 128 en soms een 134 ertussen zitten.
Onze oudste was tot hij 2,5 was echt groot en fors en had met zijn eerste verjaardag al met gemak maat 86/92 aan, was niks te ruim. En nu is hij dus smal en moet ik echt broeken laten passen omdat ze ander van de kont zakken.
Tenminste als ik onze oudste kijk… die wordt in juni 6 en hij is dus zo’n 1.20/1.22 en in de klas (groep 2) hoort hij echt bij de middenmoot. Zijn een stuk of 3 echt groter en een stuk of 4 kleiner en de rest schommelt beetje rond diezelfde 1.20.
Op het CB hebben ze nog nooit de geschatte lengte vertelt en wie weet hebben ze het ook nog nooit geschat, maar volgens dat programma’tje zou Jinthe 1.80m worden. Lijkt me prima.
Qua kledingmaten: dat verschilt zo enorm per merk, maar het ligt ook erg aan de bouw van het kind. Jinthe draagt nu in principe kleding in maat 86 en 92, maar ze heeft ook nog een paar dingen in maat 80 en soms draagt ze ook 98/104. D’r is echt geen peil op te trekken.
Tenminste als ik onze oudste kijk… die wordt in juni 6 en hij is dus zo’n 1.20/1.22 en in de klas (groep 2) hoort hij echt bij de middenmoot. Zijn een stuk of 3 echt groter en een stuk of 4 kleiner en de rest schommelt beetje rond diezelfde 1.20.
Hij heeft op het CB altijd op het ‘gemiddelde’ gezeten.
Nu heeft de kinderarts van school het overgenomen waar hij onlangs gewogen en gemeten is, alles was in orde.
Ik zie dat sommige klasgenootjes ietsjes groter zijn (dan heb je het echt over een centimeter of 5), dus ik denk inderdaad dat hij niet heel erg lang is, maar zeker niet overdreven klein, omdat hij ook weer niet de kleinste van de klas is.
En aangezien Lucas ook niet de grootste is, zou het best kunnen dat ze beide wat kleiner zijn. Maar niet echt schokkend ofzo.
Een stofwisselingsziekte, ja, dat maakt het verhaal indedaad anders. Dat had ik er niet uit begrepen.
Op het CB hebben ze nog nooit de geschatte lengte vertelt en wie weet hebben ze het ook nog nooit geschat, maar volgens dat programma’tje zou Jinthe 1.80m worden. Lijkt me prima.
Qua kledingmaten: dat verschilt zo enorm per merk, maar het ligt ook erg aan de bouw van het kind. Jinthe draagt nu in principe kleding in maat 86 en 92, maar ze heeft ook nog een paar dingen in maat 80 en soms draagt ze ook 98/104. D’r is echt geen peil op te trekken.
Dat hoeven zij ook niet te doen, dat doet het programma waarin ze het gewicht en lengte in bij houden van zelf.
Als het goed is, is er bij de intake thuis of bij het 1e bezoek op cb gevraagd naar jullie lengte.
Dit voeren ze in en blijft altijd zichtbaar boven in de linker bovenhoek van het scherm
Hier zit mijn bink nog in maat 74 (8 kilo) en dat zit ruim.
Ik bestel veel kleding uit Frankrijk omdat ze daar tussen maten hebben zo als b.v56/60 64 68/74 76/80 die maten hebben we hier niet in nl en past hij goed (76/80 nog niet) en de kleding valt smaller en zit altijd goed.
Kleding van Prenatal, H&M (heel soms), Hema draagt hij nooit omdat dat veel te wijd zit
Dat hoeven zij ook niet te doen, dat doet het programma waarin ze het gewicht en lengte in bij houden van zelf.
Maar het vertellen moeten ze wel zelf doen. Heb ook geen idee meer of er bij de intake thuis of het 1e bezoek gevraagd is naar onze lengte, zal vast wel.
En ik vind dat ze eisen aan kledingsstukken moeten stellen: Jinthe had net een truitje maat 98/104 aan en dat was aan de kleine kant…en het rokje (zelfde maat) was ook niet super groot. :think: En nee, ze is geen reus oid.
mijn jongste heeft met zijn 1m10 dus voor lengte wel 116 nodig maar voor zijn 23,5 kilo heeft hij gewoon maatje 122 nodig omdat hij aardig stevig is.
Hij is zelfs zwaarder geweest,maar nu hij medicatie heeft en naar de dieetiste gaat en naar peutergym is hij goed afgevallen hoor.
Als ze nou de broeken enzo gewoon eens breder maken bij maatje 116 dan past mijn zoon ze weer,nu komt hij niet eens in maat 116 omdat het te smal is. :s das best balen,en hij heeft ook nog eens een lange romp waardoor hij ook maatje 116/122 draagt.
Hij is dan ook 14 cm langer dan gemiddeld.
De lengte die hij heeft kom gelijk te staan met een 5 jarige,das voor hem zelf ook echt een nadeel,vooral in de speeltuin omdat hij nog wel eens een draak kan zijn met zijn gedrag en mensen hem dus voor de volle 4,5 jaar aanzien terwijl hij 2 jaar jonger is,best rottig dus.
Weet iemand nog waar ik brede kleding voor mijn zoontje kan kopen?