geschatte lengte volwassenheid

Mischien zit het verschil in het gewicht/bouw.

T was ook vrij snel in een grotere maat, maar hij was wat breder waardoor het nodig was.

Toen hij de lengte inging bleef hij wel in dezelfde maat.

Ik heb wel wat met deze berekeningen vooral voor mijn dochter.

Maar dan wel in samenwerking met het tabel om te kijken hoe lang ze met hun groei zouden worden.

M word met haar manier van groeien steeds kleiner en van mij mag dat in de gaten gehouden worden.

Het is een schattig aan lengte die ze zouden moeten kunnen halen.

Maar er zijn ook een hop factoren die hun groei kunnen belemmeren.

@Cell wrote:

@merel33 wrote:
ja cell dat is precies wat ik bedoel :thumbup:

ze kunnen nu als een gek groeien maar wat zegt dat nu over de toekomst? het kan precies zoals je zegt stagneren.

ja ik ben het met je eens dat floris echt lang is…zijn lengte nu is bijna 92 cm bij anderhalf jaar.

eh… ik volg je TOTAAL niet meer…

Michel is 21 maanden en OOK 92 cm, maar no way dat hij 104/110 aan heeft… dat ziet er uit als een voddenbaal.

Hij draagt broeken 92 en shirts 92 en 98. Hij heeft 1 tuinbroek in 104 aan zijn gat, maar tuinbroeken vallen altijd raar.

Dus als hij dezelfde lengte heeft als Mies (92 cm) wat vrij normaal is voor deze leeftijd, dan snap ik niet hoe je aan de genoemde kledingmaat komt… sorry :shifty:

ow, hij is 92 cm. Ik dacht dat hij 110 cm was. aaaaaaaah, dan is het een groter kind maar niet enorm ofzo… :think:

Maar inderdaad, is hij misschien ook wat mollig dat hij die groter maat aan moet? Dat het gewoon in de breedte niet past?

Want er staan niet voor niets maten in de kleding he. een kind van 92 heeft vaak ook die maat, niet een paar maten groter zonder omslaan. :think:

@Cell wrote:

@merel33 wrote:
ja cell dat is precies wat ik bedoel :thumbup:

ze kunnen nu als een gek groeien maar wat zegt dat nu over de toekomst? het kan precies zoals je zegt stagneren.

ja ik ben het met je eens dat floris echt lang is…zijn lengte nu is bijna 92 cm bij anderhalf jaar.

eh… ik volg je TOTAAL niet meer…

Michel is 21 maanden en OOK 92 cm, maar no way dat hij 104/110 aan heeft… dat ziet er uit als een voddenbaal.

Hij draagt broeken 92 en shirts 92 en 98. Hij heeft 1 tuinbroek in 104 aan zijn gat, maar tuinbroeken vallen altijd raar.

Dus als hij dezelfde lengte heeft als Mies (92 cm) wat vrij normaal is voor deze leeftijd, dan snap ik niet hoe je aan de genoemde kledingmaat komt… sorry :shifty:

wil me nergens mee bemoeien maar dat ik het las dacht ik meteen aan deze zin die je in je stukje schreef:
Ook een kind wat eerst hard groeit, kan later stagneren in groei.

en verder niet wat je over peter zegt maar dat haar kind nu enorm is en later ook kan stagneren :think:
maja ze zal zelf het beste antwoord weten maar ik dacht hieraan.

Nou t is meer enorme verbazing over de lengte en bijhorende kledingmaat.

Ik dacht net als Madre dat hij dan met anderhalf de 1 meter al wel overstijgt in lengte.

Peter is 1 meter 7 lang en dat is vrij normaal voor een kind van 4 en dus draagt hij broeken 104 en shirts iets groter omdat mijn kinderen nu eenmaal een wat langere romp hebben dan de benen lang zijn.

Ik vind het nog steeds heel verbazend dat een kind met een lengte van 92 cm een maat draagt die veel groter is dan dat.

Tenzij het idd dikkig is. :shifty:

Of je koopt een standaard kledingmerk wat klein valt, dat kan ook natuurlijk. Zo vind ik persoonlijk kleding van c&a echt idioot groot vallen waar mexx weer heel klein valt. Van mexx kan Mies ook wel 104 en 110 aan… met gemak 8)

onze zoon wordt door het cb en kinderarts geschat op een lengte van 198.

Verbaasd met niet veel aangezien zijn vader 202 is :slight_smile:

appart is wel dat deze lengte zo blijft staan ondanks dat hij momenteel al 4 mnd niet groeit :slight_smile:

ach we zien het wel ik ben lange mensen wel gewent.

mijn vader is 185, moeder 178 en mijn broertje 199

en ik… 168 :shifty: :wall: heel leuk hoor als je moeder na 26 jr nog steeds groter is :slight_smile:

Nou t is meer enorme verbazing over de lengte en bijhorende kledingmaat.

mee eens

maar meer in de hoop dat haar kindje nu ook zal stagneren maar dat weet ik natuurlijk niet.

hier word jesse 1.88 geschat en elise 1.75. papa is 1.98 en ik 1.65

We zullen zien…

ik koop bijna alle kleidng van de kindjes bij wehkamp dus ( c&a)

maar het is zeker niet te groot hoor.het past altijd prima de maatjes 110 :thumbup: en nee dik is hij zeker niet. :shock: hij is eerder graatmager dan dik.je kan zijn ribben tellen.

ook kleding van andere merken maatje 110 passen hem prima.en niks zit als een hobbezak,als ik hem een shirtje aan zou doen van bv 98 dan is het een naveltruitje en zit hij zo strak…dat vind ik persoonlijk geen gezicht.

@merel33 wrote:

ik koop bijna alle kleidng van de kindjes bij wehkamp dus ( c&a)

maar het is zeker niet te groot hoor.het past altijd prima de maatjes 110 :thumbup: en nee dik is hij zeker niet. :shock: hij is eerder graatmager dan dik.je kan zijn ribben tellen.

ook kleding van andere merken maatje 110 passen hem prima.en niks zit als een hobbezak,als ik hem een shirtje aan zou doen van bv 98 dan is het een naveltruitje en zit hij zo strak…dat vind ik persoonlijk geen gezicht.

Hier net zo maar dan met bovenkleding

Melinda is zo 85 cm schat ik

Maar zit met shirts op 98 vaak al

hier een voorbeeldje…

broek maatje 98

shirt 110

is dit nu zo groot ? :think:

je ziet dat hij nog jong is, maak je niet druk zolang (wat ik gehoord heb) lichaam en lengte in elkaar opgaan is het goed.

ik heb wel eens gedacht dat ze wouden onderzoeken dat het niet gelijk opging dat ik dacht :roll:

Ik vind van niet hoor Merel.

Mijn zoon zal nu zo’n 85 cm zijn schat ik, en die draagt maat 86 en 92. Nu hou ik absoluut niet van net te korte broeken en te korte mouwen, heb ik liever iets oversized, maar hij droeg vandaag een spijkerbroek maat 86 met bretels (dus die trekt al snel wat op, waardoor ie korter valt), maar die vind ik eigenlijk nog maar heel net kunnen met schoenen eronder.

Het ligt ook helemaal aan de lengte van benen en armen. Onze zoon heeft gewoon lange stelten, dus ook langere broeken nodig. Zijn bovenlijfje zal dan wel weer wat korter zijn.

Maargoed, doordat hij zo goed als altijd bretels om moet omdat hij zo slank is, zitten zijn broeken ook wat hoger, waardoor ik liever een maatje groter koop.

of broeken met van die knoopsgaten wat ik ook altijd doe…die kan je in de breedte verstellen…ideaal :thumbup: ideaal voor dunne kindjes.

kijk hier eens:

http://www.tno.nl/groei

Elize werd eerst ook op 1,75m geschat maar dat gaat ze niet halen hoor. ik ben 1,64m en hubbie is 1,83. volgens de berekening nu zal ze ongeveer 1,65 worden.

@dragon wrote:

onze zoon wordt door het cb en kinderarts geschat op een lengte van 198.

Verbaasd met niet veel aangezien zijn vader 202 is :slight_smile:

appart is wel dat deze lengte zo blijft staan ondanks dat hij momenteel al 4 mnd niet groeit :slight_smile:

ach we zien het wel ik ben lange mensen wel gewent.

mijn vader is 185, moeder 178 en mijn broertje 199

en ik… 168 :shifty: :wall: heel leuk hoor als je moeder na 26 jr nog steeds groter is :slight_smile:

Goeie link :thumbup:

Heb ik meteen mijn antwoord op mijn vorige post :wink:

Klopt precies :thumbup: alleen de verwachte lengte nu wisten we nog niet :wink:

Dit kwam er namelijk via de link uit:

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 198 cm.

Uw kind is nu 73 cm. lang. Dit is 4 cm. onder het gemiddelde van jongens van ca. 1 jaar.

7% is korter en 93% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 177 cm.

Mijn jongste zoontje word 2m05 geschat op volwassen leeftijd en mijn oudste 2m03.

Maar moet wel zeggen dat mijn zoontje met 18 maanden ook al maatje 110 had.

Hij was toen 96 cm lang en 18 kilo.

Hoelang is jouw zoontje nu dan?

Mijn zoontje is 1 jaar ouder en is nu precies 1m10 lang en 23,5 kilo.

Is gelukkig 700 gram afgevallen:D

Hij draagt kledingmaat 116/122.

Ook dat hoeft niet omgeslagen te worden.

Schoenmaat 29.

Hij en mijn oudste zijn altijd al lang geweest.

Ook mijn oudste zoon had op die leeftijd al maatje 110(met 18 maanden was hij 1m en was 18 kilo)

Ikzelf ben maar 1m63 maar ja ze hebben echt hun groei van hun vader :smiley:

Van beidde kids zijn van hun linkerhand/pols foto’s gemaakt om te kijken hoe oud hun botleeftijd is en hoe de verdere groei word geschat.

Dit is mijn jongste van 2,5 jaar oud.

Hij is lang en flink,maar niet overdreven dik al zeg ik het zelf.

Hij heeft een stofwisselingziekte waar hij nu sinds 3 weken medicatie voor heeft.

Vandaar dat hij flink gebouwd is :wink:

C & a kleding vind ik juist erg klein vallen,mijn jongste komt daar echt niet in,zelfs de breedste broeken past hij niet van de c & a kledinglijn voor lange brede kindjes.

Ook shirtjes van C & A vallen erg klein,daar heeft Mika al maatje 128 van hihi.

Zeeman valt kwa broeken wel lekker groot.

Voor de rest vind ik kleertjes best klein vallen.

Ik vind dat kledingmaat sowieso niet zoveel zegt, ik bedoel, van het ene kledingmerk gebruikt Laura maat 128, terwijl ze van andere merken nog in 110 zit. Dus ik zou even kijken naar puur de lichaamslengte alleen.

Vraag me af of ze daar op zo jonge leeftijd al iets van kunnen zeggen.

Laura is ook erg lang voor haar leeftijd (1.18 nu), en wordt regelmatig ingeschat als een 6-jarige. Maar of dat zo blijft?

Zelf was ik als kind ook erg lang, mijn hele lagere schooltijd hoorde ik bij de langsten uit de klas. Maar na mijn 13e of zo is dat redelijk stil blijven staan en groeide ik alleen nog in de breedte :oops: Ben nu dus heel gemiddeld qua lengte, met 1.73. En mijn vriend zelfs aan de kleine kant (1.68).

Mijn broers zijn wel allebei lang - tegen de 2 meter, en mijn schoonvader was dat ook, mijn schoonmoeder daarentegen is echt heel erg klein.

Kortom, er zit van alles en nog wat in de genen en het kan alle kanten nog op. Daar ga ik me nu nog niet druk over maken.

Ik weet wel dat ze bij een vriendin van me ooit (op 10-jarige leeftijd geloof ik) een röntgenfoto van haar hand hebben gemaakt, en dan werd haar toekomstige lengte ingeschat op basis van de ruimte tussen de vingerkootjes of zo. Het idee was dan om voor het begin van de puberteit eventueel te kunnen beginnen met hormoonbehandelingen om de groei te remmen (maar dat was gelukkig niet nodig)

Ok, dat was ergens begin jaren 80, dus het is vast een stuk geavanceerder nu.

Maar dat klinkt in elk geval wat betrouwbaarder dan alleen kijken naar de lengte van de ouders, of de lengte van een jong kind op een bepaald moment.

Nou lang antwoord, maar kortom, ik zou me er op dit moment zeker nog niet druk om gaan maken.

wel leuk die groeicalculator :smiley:

leeftijd 2j 8m

De te verwachten eindlengte op basis van de lengte van de ouders is 187,5 cm.

Uw kind is nu 110 cm. lang. Dit is 14 cm. boven het gemiddelde van jongens van ca. 3 jaar.

100% is korter en 0% is langer.

De te verwachten eindlengte op basis huidige meting is 203 cm.

Ik krijg vast en zeker een stijve nek van het kijken naar mijn kids haha.

Ik blijft maar een kleintje met mijn 1m63.

ik heb de test van het tno ook gedaan net en daar kwam precies het zelfde uit als bij het babyburo :smiley:

floris 193

charlotte 180

Ow dan valt het best nog mee toch? :wink:

Je moet later ook net als ik omhoog kijken lol.

Nederlandse kindjes worden ook steeds langer.

Ben rouwens tot nu toe nog geen langere kindjes tegen gekomen dan mijn zoontjes op deze leeftijd.

Is ook best lastig,juist omdat ze hem al ruim 4,5 jaar schatten op zijn lengte/gewicht en praat.

Maar als je goed naar mijn zoontjes gezicht kijkt zie je dat hij echt nog 2,5 jaar is.

Vind ook dat mensen teveel op de lengte gewicht van kinderen letten en niet op het kind met leeftijd zef.

Voorbeeldje,mijn zoontje doet iets wat niet mag wat zijn leeftijdsgenootjes ook doen,dan krijgt mijn zoontje altijd als eerste commentaar van heey dat mag jij niet doen jij bent al zo groot dat weet je toch?

Als ik dan zeg jou kindje doet het ook zeggen ze ja maar die is nog klein.

Vaak antwoord ik dan gelijk terug,hij is ook maar 2,5 jaar oud hoor en is ook nog klein van leeftijd.

Echt haha moet je die gezichten zien als ze zeggen 2,5?

Dan is hij net zo oud als mijn kindje,

tja zeg ik dan dat zag ik al aan het doen en laten,maar aan de buitenkant kan je aan mijn kindje niet zien dat hij wat mankeerd.

Mensen vragen ook vaak hoe oud hij is in de speeltuin omdat hij door zijn lengte en gewicht niet zo makkelijk is met klimmen en vaak nog geholpen moet worden,dan zeg ik zijn leeftijd en vaak krijg ik toch te horen van ow dacht dat hij al ruim 4,5 jaar was.

Dan denk ik kom op je ziet toch echt dat hij nog een beetje een babyface heeft.

Tja dat vind ik zelf dan.

Lastig he als je kindje ouder geschat word?