ik kreeg net op het baby buro te horen wat de geschatte lengte van mijn kindjes ongeveer zal zijn bij de leeftijd van 21 jaar.
ik schrok best wel want jee wat een lange pummels gaan het dan beide worden zeg :shock:
floris word geschat op 1.93
charlotte word geschat op 1.80
nemen jullie dit serieus of denken jullie jee wat een flauwekul?
ik vraag het me af…hoe kan een computer nu berekenen in hoeverre ze in de toekomst groeispurten gaan krijgen en hoeveel cm er steeds bij komt?
Vind het echt de grootste onzin…
Tegen mij zeiden ze dat ik zeker over de 1.80 zou worden, en ik ben 1.63
Mijn broertje zou 1.90 worden en klopt ook voor geen meter.
En zo hoor ik dat wel vaker…
tis een rekensommetje, ik je ouders lengte bijelkaar op geteld gedeeld door 2 en dan bij jongens plus 11 en bij meiden eeeeeh dat weet ik effe neit meer daar moet iets af :mrgreen:
Ivan wordt op 1,90 geschat nou dat gaat hij echt niet halen hoor. Tis nog zo’n ukikie
dit vond ik op internet:
Voor het berekenen van je toekomstige lengte is de lengte van je ouders van belang. Grote ouders krijgen meestal grote kinderen, kleine ouders krijgen meestal kleine kinderen. In het algemeen kun je de gemiddeld te verwachten eindlengte van een kind berekenen met een gemakkelijke formule. Voor jongens: (de lengte van de vader + de lengte van de moeder + 13 cm) : 2 + 4,5 cm. Voor meisjes: (de lengte van de vader + de lengte van de moeder - 13 cm) : 2 + 4,5 cm. Dus als vader 1,82 m is en moeder 1,70 m, dan krijg je de volgende rekensom: Jongen: (182 cm + 170 cm + 13 cm) : 2 + 4,5 = 1,87 m. Meisje: (182 cm + 170 cm – 13 cm) : 2 + 4,5 = 1,74 m.
In mijn geval zou het dan zijn: 186+184+13=383:2=191,5+4,5=1,96m :shock:
Ben benieuwd of het uitkomt (zullen we nog even een jaar of 18 moeten wachten :lol: )
aha interesant ja…
ik moet eerlijk zeggen dat het me wel wat verbaasde en aan de andere kant ook niet…floris lijkt sprekend op mijn vader en hij was een redelijk klein gedrongen mannetje dus ik dacht dat floris dat dan ook zou worden,maar blijkbaar is dat niet waar :lol: en aan de andere kant verbaast het me ook niets aangezien hij al een tijdje in maat 110 van boven zit en 104 van onderen.
charlotte zit ook al in maatje 74 wat al te klein aan het worden is.
Als ik het zo bereken voor Melinda wordt zij : 176,5
18 maanden jong en nu al in 110 :shock: flinke beer dan :lol:
Afgezien van of het klopt of niet zou ik het niet zo interessant vinden :shifty:
Dus ik ga voor onzin… 8)
ik weet ook niet of het hellemaal waar zou zijn.
al zouden ze hier groot worden geschat zou het niet raar zijn met een vader van 2meter die injecties kreeg om zijn groei te stoppen.
maar 110 met 18mnd dat is wel flink dat heeft levi nu pas met 4jr
@monique wrote:
ik weet ook niet of het hellemaal waar zou zijn.
al zouden ze hier groot worden geschat zou het niet raar zijn met een vader van 2meter die injecties kreeg om zijn groei te stoppen.
maar 110 met 18mnd dat is wel flink dat heeft levi nu pas met 4jr
ja dat krijg ik dus heel vaak te horen of ik krijg van dit soort gezichten :shock: maar het echt waar en dit zonder omgeslagen mouwen hoor.
Mijn kind van 5 zit net in 110 en daar moet ik de mouwen nog van omslaan. 8)
beertje heb je dus…
Ik heb hem zojuist even berekend voor zowel mijzelf en mijn zus, ik zit er iets onder, zij iets boven.
Voor mijn oudste (nu 15) lijkt hij dan weer wel redelijk te gaan kloppen, die wordt ongeveer 1.84 volgens deze berekening, en dat lijkt het wel te gaan worden hij is nu al groter dan ikzelf en dan zijn vader.
MAar maat 110 bij 18 maand: die wordt groot!!! :shock:
mijn dochtertje draagt dat nu ook en die is 5 jaar
wilde maar zeggen… niet beledigend bedoeld, maar het eerste wat in mijn kop opkwam was… wat idioot groot :shock:
Peter is 4,5 en die draagt ook broek 104 en shirt 110.
Maar ik denk ook dat het onzin is.
Mijn beide ouders zijn 1,78 en ik was geloof ik ook geschat op 1,78
Maar ben maar 1 meter 64 lang en mijn broer is bijna 1,90
Ook een kind wat eerst hard groeit, kan later stagneren in groei.
Peter groeide het eerste jaar ontzettend hard. Die had met 4 maanden maat 74/80 al aan. Maar ergens na zijn 2e jaar stagneerde de groei en hij heeft nu al voor t 3e seizoen zijn t- shirts aan.
Tja… we zullen wel zien
@Karin1981 wrote:
Ivan wordt op 1,90 geschat nou dat gaat hij echt niet halen hoor. Tis nog zo’n ukikie
Mijn broertje was zo’n brugsmurf die je met een beetje stampen in zijn eigen rugzak kon vouwen… en begon met groeien toen hij 13 was en is nu bijna 1.90.
Er kan dus nog van alles :lol:
Overigens die rekensom kent ook weer een marge/afwijking van + en - zoveel… dan komt het bijna altijd wel weer uit … maar ja dan kan ik zelf ook wel een gokje doen voor onze jongens.
Ik ben 1.80, manlief is 1.85, dus eh zullen ze zeggen dat ze tussen de 1.80 en 1.90 uitkomen?!
Over 15 jaar meld ik wel of het klopt voor de oudste :mrgreen:
ja cell dat is precies wat ik bedoel :thumbup:
ze kunnen nu als een gek groeien maar wat zegt dat nu over de toekomst? het kan precies zoals je zegt stagneren.
ja ik ben het met je eens dat floris echt lang is…zijn lengte nu is bijna 92 cm bij anderhalf jaar.
Riley word volgens de berekening ongeveer 1.90 het kán , of het gaat gebeuren geen idee.
Hij is nu 85cm, Hij draag maat 80 broekjes zowiezo, die zijn soms nog wat groot (maar 74 te klein), en truitjes 80, 86,92 ligt aan hoe het zit. 92 valt soms echt nog te groot, en 86 ook nog wel, maar 80 soms gewoon te klein.
Zelf ben ik 1.60 +/- R,oy is 1.99. Mijn ouders zijn klein (beide rond de 1.60/170 +/-), maar heb een grote broer (1.95), en een zus van 1.70 +/- zegt dus verder niets. Want R.oy zijn moeder is normaal 1.75, en zijn vader richting R.oy zijn lengte… ik weet het dus niet.
die berekening houdt onze KA ook aan, dus zal vast wel een kern van waarheid in zitten.
Uiteindelijk bepalen omgevingsfactoren wel of iemand dat wel of niet behaald.
Aan de hand van de prognose kunnen ze volgen of een kind voldoende groeit of dat het giga af gaat wijken van de verwachte lengtegroei zodat ze daarop kunnen inspelen.
Y.uri gaat ongeveer net zolang als zijn vader worden, 1.86 ofzo. Maar dan moet hij nog een spurt krijgen :mrgreen: Tis nu een smurfje van 1.04 mt lang met 4 jaar en 8 mnd. (-1,5 lijn) :mrgreen:
Maar jee, floris al in mt 110 boven :o Dat ga ik nu pas kopen voor Y,uri hihihi. Dit draagt nog 98/104 nu.
Ik heb er weinig mee, die berekeningen. Ik kan er niks aan veranderen Mijn broertje zou ook klein blijven, wat me echt niet leuk lijkt voor een jongen, maar nu komt hij heel wat koppen boven mij uit, dus hij zal wel tegen de 1.80 zijn. Niks kleins aan
Wij zijn beiden klein (ik 1.65, mijn man 1.70), maar onze zoon is lang voor zijn leeftijd. Zit in maat 86/92. Ik hoop niet dat hij klein blijft, ik vind 1.70 voor een man echt niet zo leuk, maar als het erboven is, prima hoor
:mrgreen: floris heeft dezelde kledingmaat als Dave (110)
en Charlotte bijna dezelfde maat als Jade ( die heeft nu 80)
maar geen idee hoe groot ze worden hier… nog nooit een geschatte meting gehad…
en nu geen zin om te rekenen :mrgreen:
we zien het wel… als ze maar gelukkig zijn :inlove:
@merel33 wrote:
ja cell dat is precies wat ik bedoel :thumbup:
ze kunnen nu als een gek groeien maar wat zegt dat nu over de toekomst? het kan precies zoals je zegt stagneren.
ja ik ben het met je eens dat floris echt lang is…zijn lengte nu is bijna 92 cm bij anderhalf jaar.
eh… ik volg je TOTAAL niet meer…
Michel is 21 maanden en OOK 92 cm, maar no way dat hij 104/110 aan heeft… dat ziet er uit als een voddenbaal.
Hij draagt broeken 92 en shirts 92 en 98. Hij heeft 1 tuinbroek in 104 aan zijn gat, maar tuinbroeken vallen altijd raar.
Dus als hij dezelfde lengte heeft als Mies (92 cm) wat vrij normaal is voor deze leeftijd, dan snap ik niet hoe je aan de genoemde kledingmaat komt… sorry :shifty: