geregistreerd partnerschap wat voor kleren had je aan?

Wij gaan geregistreerd partnerschap doen

ik vind het best officieel en daarom wil ik toch een jurk aan maar geen trouwjurk.

Wat moet ik aan :mrgreen: ik word er gek van wat is gebruikelijk om aan te doen?

Ik wil wel in het wit 8)

wat hadden jullie aan?

alvast bedankt voor het antwoord :-*

ik vind het allemaal best spannend hahaha stom he we zijn nu 10 jaar samen hebben 2 kids

Hé, Lizzy, wat leuk! Gefeliciteerd met jullie voornemen :-* . Waarom wel in het wit? Waarom geregistreerd partnerschap en geen trouwen?

Zelf vind ik dat partnerschap maar niks, trouwens. Wat ga je dan zeggen, mijn vriend/partner/man? Mijn vriendin is geregistreerd met haar partner (wat een uitdrukking) en ik weet na al die jaren nog steeds niet wat ik hem van haar moet noemen (hoe vaak ik het ook al heb gevraagd :shifty: :roll: :wall: ). Maar goed, trek je van mij niks aan, doe je natuurlijk ook niet, haha.

Hoe gaan jullie de dag beleven? Leuk, met de kindjes erbij :slight_smile: ?! En wanneer?

Uh, van mij dus geen tips. Ik geloof niet dat ik voor wit zou kiezen, ben ouderwets en vind dat bij trouwen horen…

hahaha dank je voor het antwoord :-*

wij gaan wel in de toekomst trouwen met alles erop en eraan ik vind het gewoon best prijzig

geregistreerd partnerschap is een beetje hetzelfde als trouwen hij word mijn man en ik ga zijn naam dragen

Ik wil gewoon alles goed geregeld hebben we hebben namelijk ook geen samenlevingscontract

Omdat ik het niet zomaar voor bij wil laten gaan nodigen we wel familie uit en we gaan daarna wat eten maar geen feest

tja in het wit hahaha ik weet niet waarom ik het wil vind het gewoon leuk en mooi

maar een trouwjurk wil ik pas aan als we echt gaan trouwen

maar ik wil ook niet zomaar in een broek

Een mooie broekpak? Of gewoon een mooie avondjurk? Maar dan in het wit?

maar partnerschap kost tegenwoordig ook geld of niet?

gefeliciteerd met julie voornemens ook de trouwerij in de toekomst :inlove:

Oké, in ieder geval duidelijkheid over hoe je elkaar gaat noemen, man/vrouw. Maar dan nog is er een heleboel mogelijk tussen een broek en een witte jurk. Zeker als je van plan bent nog een keer te gaan trouwen, zou ik die witte jurk voor dan bewaren.

En wat maakt, behalve tien jaar samen zijn, dat je nu dit wilt aangaan? Jullie wonen al lang samen, hebben al jaren kindjes, waarom dan nu alles goed willen regelen? Waarom niet naar de notaris en geld (be)sparen zodat die echte bruiloft er eerder kan komen (bijvoorbeeld met 12,5 jaar samen zijn)?

Het is geen kritiek hoor, maar oprechte belangstelling waarom jullie deze keuze maken :-* .

de notaris?

voor de kids hebben we alles al geregeld maar ik vind het fijn dat ook alles is geregeld mocht 1 van ons wegvallen ik wil daar niet liever overnadenken maar mocht er wat met jan gebeuren moet ik het huis uit.

tja waarom we nu naar 10 jaar eindelijk de stap nemen en niet eerder weet ik eigenlijk niet

ik vond het wel mooi nu we 10 jaar samen zijn om iets bijzonders te doen

maar wat kan je bij de notaris regelen dan?

Ik zou dan een mooie broek kopen met een colbertje erop of blouse…

Wij hebben 2 jaar geleden een geregistreerd partnerschap gedaan maar had gewoon mn normale kleren aan :smiley:

Ik sluit me helemaal aan bij Deerntje, ik zou niet in het wit gaan maar wel iets feestelijks uitzoeken, ik hou zelf erg van de Didi en daar hebben ze altijd wel wat feestelijks bijvoorbeeld, maar ook wat betreft het nu (niet)trouwen. Waarom niet nog eventjes wachten en dan wel meteen echt trouwen? Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

@lizzy wrote:

de notaris?

voor de kids hebben we alles al geregeld maar ik vind het fijn dat ook alles is geregeld mocht 1 van ons wegvallen ik wil daar niet liever overnadenken maar mocht er wat met jan gebeuren moet ik het huis uit.

tja waarom we nu naar 10 jaar eindelijk de stap nemen en niet eerder weet ik eigenlijk niet

ik vond het wel mooi nu we 10 jaar samen zijn om iets bijzonders te doen

maar wat kan je bij de notaris regelen dan?

Testament opmaken bij de notaris, waarbij jullie elkaars erven (erfen? :shifty: ) zijn. Je kan het testament maken in het model als zijnde getrouwd, dus met dat de langstlevende in het huis kan blijven wonen.

Ook als de kinderen volwassen zijn zouden ze dan niet de langstlevende uit het huis kunnen zetten om hun kindsdeel op te eisen.

Overigens zijn daar natuurlijk ook kosten aan verbonden… maar als je toch over een paar jaar wilt gaan trouwen en nu vooral de dingen geregeld wilt hebben… is het misschien wel het overwegen waard.

Kosten notaris/geregistereed partnerschap tegen elkaar af zetten en dan een beslissing maken/nemen.

Wij hebben dat idd bij de notaris geregeld bij de aankoop van het huis (toen waren we nog niet getrouwd), met een goeie levensverzekering.

Wij hebben bij de notaris een samenlevingscontract op gesteld, daarnaast toen meteen 2 testamenten laten maken.

persoonlijk zou ik ook niet kiezen voor geregistreerd partnerschap en dan nog eens trouwen. IPC is het hetzelfde (misschien wat goedkoper) en in het leven geroepen toen Home s en lesbiennes nog niet mochten trouwen.

Dus dnek goed na wat je echt wilt.

En tja als je in t wit wilt perse, dan moet je gewoon een leuke witte zomerjurk of zo zien te kopen.

hier ook een samenlevingscontract en 2 testementen,waarin alles is opgesteld wat er gebeurt als een van ons overlijd en daarin zijn ook de kids opgenomen ook mbt tot voogdij mochten we beide te gelijk gaan.

Maar los daarvan… gefeliciteerd met jullie voorgenomen partnerschap :mrgreen:

En idd na dat geregs.partnerschap mogen jullie elkaar man en vrouw noemen :slight_smile:

heb je al eens bij Steps gekeken? Persoonlijk vindt ik dat die altijd super gave en mooie jurken hebben :inlove:

Superstar wil ik ook vaak wel slagen voor een mooie jurk.

Anders gewoon de winkel in lopen en het personeel vragen of ze je willen helpen.

Als je ze verteld om wat voor gelegenheid het gaat dan helpen ze graag met het vinden van de juiste kleding, zo doe ik dat altijd in de winkel :mrgreen:

Ik vindt het altijd erg handig en ze komen vaak met super leuke dingen aan die vaak zelf niet eens bedacht zou hebben :thumbup:

bedankt voor de antwoorden. ik wist het niet van de notaris

ik ga ook eens in de winkels neuzen ach het hoeft niet perse wit te zijn ik wil wel een leuke jurk en toen dacht ik aan wit omdat als ik een jurk draag vaak een donkere kleur is.

Ik zou oko voor een leuek jurkje te gaan. Dan misschien geen wit (mij staat sowieso wit niet :eh: ) maar een leuke vrolijke andere kleur!

Ik ben benieuwd wat het wordt, Lizzy. Of het idd nu dat partnerschap wordt en wat je dan gaat dragen of dat jullie toch ergens anders voor kiezen via de notaris dus. Succes en veel plezier met de voorbereidselen :-* .

Gefeliciteerd :slight_smile: (alvast ;)).

Wij zijn ook geregistreerde partners en ik heb mijn jurkje ibj de steps gescord. Het was midden in de zomer dus een zomers jurkje in een groene kleur en manlief ahd een nette broek en een blouse aan.

Niet te netjes maar wel een beetje feestelijk :).

nou ik zat me ook te bedenken dat het natuurlijk niet gelijk hoef :oops: :angel:

dus we doen het ook in de zomer zodat ik gewoon een leuk zomerjurkje aan kan :mrgreen:

hopelijk met een mooi buikje met de derde wondertje erin :inlove:

ik ben zo’n stresskip die het dan niet meer zo goed kan overzien zo erg :shifty: .

ik heb ook eindelijk een leuke lokatie gevonden waar we een koffietafel doen. Midden in het park waar we foto’s gaan schieten en een leuk speeltuintje voor de kids

we gaan op een dinsdagochtend dan is het gratis :mrgreen:

Ik zit zelf nu over na tedenken om te trouwen in plaats van geregistreerd partnerschap.

Ik raak nu al in de stress laat staan als ik een echt groot trouwfeest ga doen.

wat zijn trouwringen trouwens duur

erg ben ik he

@lizzy wrote:

wat zijn trouwringen trouwens duur

Dat ligt aan jezelf en je wensen. Ik heb vrienden die gewoon zilveren ringen hebben gekozen voor hun trouwen. Die zijn niet zo duur.

Bij de Lucardi hebben ze nu allemaal aanbiedingen en daar heb je ook erg leuke witgouden en geelgouden ringen met zirkonia's (nepdiamant) erin, voor minder dan 100 euro per stuk. Dan heb je goud en toch ook niet duur (relatief gezien dan, 100 euro is toch wel veel geld voor veel mensen).

@Deerntje wrote:

Waarom niet naar de notaris en geld (be)sparen zodat die echte bruiloft er eerder kan komen (bijvoorbeeld met 12,5 jaar samen zijn)?

.

Omdat de notaris duurder is dan geregistreerd partnerschap. Ligt aan de situatie, maar ik moest 8 jr geleden in een situatie zonder kinderen volgens de notaris dan 2 testamenten op laten maken ‘samengebonden’ in een samenlevingscontract ofzo… blabla dat is dan 1600 euro mevrouw :expressionless: En dat was voor standaard testamenten. Als we dingen anders wilden, kostte dat nog weer meer…

o bedankt voor de tip dat zijn inderdaad betere prijzen

ik heb vandaag een folder gekregen van tussen de 600 en 1400 euro voor de ringen