Waarom niet naar de notaris en geld (be)sparen zodat die echte bruiloft er eerder kan komen (bijvoorbeeld met 12,5 jaar samen zijn)?
.
Omdat de notaris duurder is dan geregistreerd partnerschap. Ligt aan de situatie, maar ik moest 8 jr geleden in een situatie zonder kinderen volgens de notaris dan 2 testamenten op laten maken ‘samengebonden’ in een samenlevingscontract ofzo… blabla dat is dan 1600 euro mevrouw En dat was voor standaard testamenten. Als we dingen anders wilden, kostte dat nog weer meer…
o bedankt voor de tip dat zijn inderdaad betere prijzen
ik heb vandaag een folder gekregen van tussen de 600 en 1400 euro voor de ringen
Het mooiste verhaal dat wij bij een juwelier kregen:
Mevrouw, ik kan u de platina ringen aanbevelen. Want platina is het puurste edelmetaal en u wilt natuurlijk dat de ringen symbool zijn voor uw huwelijk
Alleen de vrouwenring was dan al 1800 euro!!! :shock: :shock:
En ik was ook altijd onder de indruk dat niet het materiaal van de ring symbool stond voor het huwelijk, maar dat de vorm van de ring symbool staat voor de liefde binnen het huwelijk: oneindig.
LOL die verkoper had het mooi omgedraaid....
Overigens hebben wij 2 witgouden ringen met in die van mij een diamantje (met ruimte om daar meer diamantjes in te laten zetten in de toekomst), samen voor minder dan 400 euro.
Wij zijn afgelopen juni getrouwd na ook zo'n zoektocht via geregistreerd partnerschap etc etc. Dus ik herken je dilemma's!
uit eten, koffietafel met speeltuin voor de kids, foto’s schieten… je hebt al een halve bruiloft joh :lol:
En idd je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben aan de ringen wel veel geld uitgegeven omdat we wel een uitgesproken smaak hebben daarin en niets konden vinden voor een leuk bedrag, maar als je met een gewone gouden ring happy bent kan het ook voor veel minder (wij hadden oorspronkelijk bedacht goedkope te kopen en dan met 1 jr getrouwd de ‘echte’, is ook nog een optie! Hebben wij uiteindelijk niet gedaan, t lukte toch om de ringen direct te doen).
Wil je nog echt trouwen met alles erop en eraan? Dan zou ik nu niet voor geregistreerd partnerschap gaan. Dan kun je niet meer trouwen met een hele plechtigheid in het stadhuis. Je kan dan alleen je partnerschap laten omzetten in een huwelijk.
Dit is ons iig verteld. Wij zijn ook geregistreerd partners en hebben beide niks met trouwen, dus voor ons geen probleem.
Lizzy, ik heb me ook blind zittne staren op allemaal prachtige ringen, tot ik inderdaad de prijskaartjes hoorde :(… je kan ook “relatie” of “vriendschaps” ringen nemen die zijn ook leuk en dan ben je voor minder dan 100 euro klaar :). Zijn er in zilver en volgens mij ook in goud, alleen dan zonder diamantjes haha :).
Oh en om je vraag te beantwoorden. Wij kwamen gewoon in ‘nette’ kleren. maar niet iets bijzonders. Wij kwamen om even voor 9:00 nog de supermarkt uitrennen en onze ouders stond volledig uitgedost op ons te wachten bij de ingang :oops: :mrgreen:
Als ik het zo lees wat je allemaal al geregeld hebt zou ik lekker voor trouwen kiezen eigenlijk…
Dat dacht ik ook idd :lol:
Zeker als je het in de zomer doet.... na tijd lekker in de tuin/ park of weet ik waar een feestje vieren met die mensen die belangrijk zijn. Of ze nu komen en je wilt met ze eten voor het geregistreerd partnerschap... of voor een trouwerij... dan ging ik geloof ik echt direct voor trouwen :thumbup:
En ook dat kan in een 'gewone' maar net anders dan anders voor jou jurk (al ben ik dus wel in broek met top getrouwd + 8 maanden buik :mrgreen: ) en hoeft geen mega dure trouwjurk te zijn.
Ringen... tja wij hadden mazzel dat tijdens onze 'zoek'tocht (we besloten uiteindelijk een maand vantevoren dat we toch wel tijdens mijn zw.schap wilden trouwen) de juwelier ging verbouwen en wij voor de prijs van 1 ring er 2 mee konden nemen.
Wij hebben witgouden ringen met een 'streepje' erin. Allebei gelijk, die van mijn man net even iets breder, maar geen steentjes in die van mij ofzo.
Taart is ook zoiets.... je hoeft geen aparte bruids/huwelijkstaart te kopen voor 5x de prijs van een gewone gestapelde taart. Net als dat ergens 'baby' voor staat het ineens 5x zo duur is.... een commode is toch gewoon een kastje met lades en deurtjes? Waarom zijn die dan zoveel duurder als vergelijkbare kastjes met lades en deurtjes :shifty: .