geregelmatige cycus

Hey meiden,



Ik ben 6 mnd geleden bevallen en daarna heeft het 2,5 maand geduurd voordat ik mijn ongesteldheid kreeg. Daarna heb ik een cyclus van 27 en 35 gehad. Maar hij blijft nu helemaal weg :think: Zit ondertussen op dag 53. Ben naar de huisarts geweest en die zegt dat het normaal is na een bevalling. Herkennen jullie dit? We proberen weer voor een 2e te gaan en dan is een normale cyclus toch wel handig!

Kiki, ik zou ook even vertellen over je postieve zwangerschapstest… Dat maakt de situatie nl. heel anders :wink:

Zou net zeggen…testje???

Maar geloof dat je dat al hebt gedaan???

hmm ik weet het niet! Blijkbaar heb je al test(ten) gedaan?



Weet wel dat mijn cyclus nu helemaal overhoop ligt, ben sinds 16 september niet meer ongesteld geweest (na overstap op andere lichte pil). Dus tja, ik weet dit ook allemaal niet meer.

Vind het maar apart, de cyclus soms :shifty: :roll: :mrgreen:



Maarre dat het normaal is na een bevalling zo’n cyclus??? Heb er echt nog nooit iemand over gehoord!

Misschien wel in het begin eventjes paar dagen verschil, maar zoveel dagen echt niet hoor.

Vind dat bepaalde dokters er zich maar makkelijk vanaf brengen soms.

Ja heb al meerdere testen gedaan. CB en predictor zeiden negatief en een kruidvat test zei na 5 min positief. Zat toen wel echt een hele dikke streep op. Maar volgens de huisarts is de kruidvat test niet meer geldig alleen binnen de 5 min. Maar ik vind het zo vreemd. Voor de bevalling was mijn cyclus altijd op tijd en nu zit ik gewoon op 53 dagen. Heb in de tussentijd dus ook geen pil ofzo meer gebruikt.



Cin, had je verhaal gelezen bij de april stoppers! Maar dat is ook even schrikken zeg! Hopelijk zegt een test meer!

:mrgreen: ik breek altijd in bij andere gesprekken

haha inbreken mag hoor…,



Wanneer had je die positieve test van het kruidvat, en wanneer heb je voor het laatst nog getest?

Kiki, een kruidvat test die na 5 minuten een dikke positieve teststreep geeft, is niet vals positief :hand: .



Heb je een foto van die test, of kan je er eentje maken?? Neem aan dat je de test nog wel hebt?



:-*

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Nee heb de test niet meer… Maar ik heb iets van 10 oktober een lichte streep gehad, 15 oktober na 30 min een hele dikke streep (vergeten te kijken) + hooguit 5 druppels bloed. Dacht dat het eindelijk de menstruatie eindelijk kwam maar heb voor de rest geen bloed gezien. en de 19e een predictor gedaan en die was ook negatief.

Als een test positief aangeeft, dan lijkt het me duidelijk. Ik heb hier eens ergens gelezen dat de kruidvat testen geen indrooglijn hebben, dus geen vals positief kunnen geven :pray:

hebben er bepaalde testen nog indrooglijntjes dan?



Maarre sindsdien niet meer getest? :pray:

Na dinsdag niet meer, vond het een beetje te duur grapje worden. Vorige maand ook al wat testen gedaan. Haha de kruidvat ziet me alweer aankomen :wink:



Weet ook niet zo goed of ik nou de huisarts serieus moet nemen of volgende week weer terug moet gaan. Dit was een invalarts omdat er 1 op vakantie is en die is volgende week weer terug.



Volgens mij heeft de etos test nog een indrooglijntje.

Ik dacht dat de kruidvat test na tien min vals positief kon worden, maar ik weet het ook niet zeker…



Ik zou nog even afwachten en dan nog eens een test doen.



Zo’n rommelige cyclus is iig als je borstvoeding geeft wel heel gewoon.

Lune, ja las dat als je borstvoeding geeft dit de normaalste zaak is maar ik heb nooit borstvoeding gegeven.

oh ja de etos test, dat klopt. Maar daar hoor ik zoveel negatieve dingen over :shifty:



Dus de vorige week dinsdag voor de laatste keer gestest, of afgelopen dinsdag? Was daar ook de uitslag positief van?

Jeetje ben je ook weer mooi klaar mee met dit soort onzekerheden…

En een niet meewerkende huisarts schiet ook niet op.



Ik weet wel dat na de zwangerschap je schildklier ontregelt kan zijn en dat je dan ook onregelmatige cyclus kunt hebben. Maar ja als ze je al met de boodschap die je nu gekregen hebt weg sturen tsja…



Kijk ik ben niet anders bekend met onregelmatige cyclussen en mijn huisarts heeft ooit eens gezegd dat je leven lang je cyclus qua duur kan wisselen. Dit verandert schijnbaar naarmate je ouder wordt ofzo?



Maar dan nog… gezien je dubieuze testen… ik zou me er ook niet zo gerust op voelen. Je wilt toch duidelijkheid.

@ Kiki, kunnen ze niet even bloed prikken op hcg? Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik zw was…

Ja daar dacht ik ook aan, maar de huisarts vond dit niet nodig. :?

wanneer doen ze een bloedtest eigenlijk? :think:

Mijn dokter zou dat ook niet doen trouwens hoor! Beetje zelfde dokter als die van Kiki onderhand (qua gedrag), haha.



Bloempje. Hoelang was jij overtijd dan? En ook negatieve testen dan?

@ Cin, ik was een week overtijd toen negatief getest paar dagen daarna bloedverlies en de volgende dag weer geen bloed meer. Toen ik daarmee bij de ha kwam werd ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis en wist ik een uur later dat ik zw was… Mijn ha is ook wel makkelijk hoor, als ik iets wil dan regelt ze het :slight_smile:



Maar dat ze na zo lang wachten niks doen dat snap ik echt niet hoor…