Gerechtigheid!!

Eindelijk, Joran van der Sloot, de schoft, heeft 28 jaar gevangenisstraf gekregen. Ik had eigenlijk niet gedacht dat de uitspraak zó dicht bij de eis van 30 jaar zou liggen, maar het Peruaanse rechtssysteem is knap meedogenloos geweest. Ik zeg driewerf: Halleluja! :clap:

Helaas gaat hij er wel tegen in beroep, de lamzak. :evil:

NRC-redacteur Haenen weet uit Peruaanse bronnen dat ze van der Sloot een rotzak vinden en niet inzien waarom hij minder straf zou krijgen. Hoger beroep heeft wat hun betreft geen zin. Hij zal het vast gaan proberen.

In principe is de langste straf zelfs 20 jaar in Peru, maar daar wordt een uitzondering voor gemaakt wanneer er sprake is van ernstige wreedheid. Nou, dat zegt in dit geval genoeg, aangezien de eis 30 jaar was.

Ach ja, geen straf is hoog genoeg.

En het verbaast mij dan ook niet dat ie in gevecht gaat. Hij moet toch wat doen om de tijd te doden.

Die jongen heeft geen geweten.

Precies, gewetenloos. Heel eng.

Ach, hij had gehoopt met z’n bekentenis maar 10 jaar te krijgen. Helaassss…

Ik weet wel een straf die passend is… Laat hem maar hier komen, zorg ik ook wel dat hij ‘verdwijnt’… :evil:

Niet de moeite doen HanB! Ze maken daar in Peru wel korte metten met 'm! En anders… wie volgt er Bones? Dat einde van de Gravedigger… past mooi voor vd Sloot! Poef!

Kennen ze daar geen TBS systeem? Ik denk namelijk dat in zijn geval de strafmaat niets uit gaat maken. Hij zou misschien zelfs meer gebaat zijn met slechts 1 jaar en TBS. Die jongens heeft grote issues,die volgens mij niet vanzelf overgaan door ouderdom.

Ik denk zelfs dat met zijn contacten en alles wat hij oppikt daar, hij tegen de tijd dat hij vrij komt niet zomaar een brave burger gaat worden.

wees blij dat hij in elk geval daar berecht wordt… hier had hij misschien 12 jaar gekregen, en na 6 jaar vrijgekomen wegens goed gedrag ofzo…

weet iemand of hij zijn straf in peru moet uitzitten, of dat hij uitgeleverd wordt?

In principe zit hij z’n straf daar uit, maar Peru heeft wel een verdrag met nl dat ze mogen uitleveren. Denk/hoop niet dat dat gebeurt.

stukje van NOS:


Nederland en Peru hebben een uitleveringsverdrag gesloten. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigd.

Het akkoord houdt in dat Nederlanders die in Peru zijn veroordeeld mogelijk een deel van hun straf hier mogen uitzitten.

Een gevangene die wil worden overgeplaatst, moet een verzoek indienen bij de Peruaanse autoriteiten. Alleen gedetineerden die zijn uitgeprocedeerd komen in aanmerking voor de regeling.

dus hij komt dan gewoon naar nederland… tja gevangenis hier is niet zo;n straf tov peru…

Nou, het is nog helemaal niet zeker dat hij hier naartoe komt hoor. Moet hij eerst uitgeprocedeerd zijn. Hij wil toch in hoger beroep gaan? En dan moet hij nog een verzoek indienen. Wie zegt dat dat wordt ingewilligd??

@mamalena wrote:

Nou, het is nog helemaal niet zeker dat hij hier naartoe komt hoor. Moet hij eerst uitgeprocedeerd zijn. Hij wil toch in hoger beroep gaan? En dan moet hij nog een verzoek indienen. Wie zegt dat dat wordt ingewilligd??


nederland is toch een land die graag ziet dat de nederlandse gevange in nederland komen zitten, en als L*L joran zich er wel uit dat hij hier komt…

Ik moet het nog zien gebeuren.

@Pitje27 wrote:

dus hij komt dan gewoon naar nederland… tja gevangenis hier is niet zo;n straf tov peru…






Dat is het voor hem in peru ook niet hoor hij heeft een sjieke cel met alle gemakken van dien, die lamstraal!’

Als je maar geld hebt kun je alles daar.



Ik had trouwens al gelezen ergens dat hij maar 12 jaar uit hoeft te zitten?

ja dat was in boulevard. John v.d. Heuvel vertelde dat Peru redelijk soepel is in strafvermindering. Redelijk normaal is, zo zegt hij, dat 50% tot zelfs 2/3 deel van de straf kan worden kwijtgescholden bij goed gedrag. Dat zou toch wel echt heel triest zijn…

28 jaar … 2/3 kwijtschelden … dan moet hij toch toch meer dan 9 jaar zitten en goed gedrag vertonen. Dat lukt hem never en nooit. Daar is hij veels te opgefokt voor.

Rooike: Je zegt sjieke gevangenis, maar ik heb in het nieuws gehoord dat hij naar een andere gevangenis (waar alleen maar zulk soort mensen zitten) gaat (overgeplaats is/wordt) waar hij alleen in een cel komt en geen luxe dingen heeft zoals computer e.d. (ik weet niet precies wat ze zeiden, maar ik geloof dat hij dan geen contact kan zoeken met anderen via iets).