Geplande keizersnede!

Ik ben heel benieuwd, nu het de bedoeling is dat ik een geplande sectio onderga straks, of jullie met de omgeving dè datum gedeeld hebben of niet?

Dit nav een telefoontje vn mn sm die me vroeg of ik toch wel de datum wilde delen van te voren. En ik weet nog niet of ik dat wel wil eigenlijk :angel: :mrgreen: (daarbij geloof ik van mezelf helemaal niet dat ik die datum haal :oops: )

Hoe hebben jullie dat gedaan? Vertel!

Ik zou het denk ik niet vertellen.

Ik wist op 25 februari ook dat ze me op de 26e een ‘‘zetje’’ zouden geven, heb alleen mijn ouders op de hoogte gebracht aangezien ze van ver moeten komen, mijn broer voelt zich hier overigens erg door gepasseerd :silenced:

Na alle spanning van die maanden en vooral de laatste 10 weken was dat gewoon het enige wat ik samen had met mijn vent, wetende dat de volgende dag onze dochter geboren zou worden, dan was het toch nog een beetje een verrassing voor iedereen.

Ik krijg waarschijnlijk ook een geplande sectio, alleen mijn ouders krijgen het te weten. Ivm oppas op Ivan . Verder is het top secret :oops: :mrgreen:

Tsja ik denk ook dat ik het niet zou doen, tenzij idd zoals Karin aangeeft omdat je oppas nodig hebt.

Maarja dat kan ook bij iemand anders dan (schoon)ouders

Lastig, maar ik zou het overleggen met je man wat hij daar over te zeggen heeft, het zijn zijn ouders tenslotte :wink:

Ik heb dit jaar waarschijnlijk mijn moeder over dus in huis, scheelt mij een oppas regelen en zo zit zij er eens bovenop nummer 3 :inlove:

Volgens mij zou ik dat niet delen… alleen met de oppas die we hier ook nodig zouden hebben. Aan de andere kant… die oppas zou ik normaal ook pas bellen op het moment dat ik het nodig heb/ weeen heb… dus tja…

Maar zou het zeker niet met de hele wereld delen.

Ik ben ook gewoon iemand die eerst even zelf wil bijkomen enzo. Moet er niet aan denken dat mn kamer al helemaal vol staat terwijl ik net crocky en well bevallen ben, op wat voor’n manier dan ook…

Evelien: hub will do whatever i want betreffende dit soort beslissingen. Da’s heel fijn :thumbup:.

Heb eigenlijk nog niet eens over nagedacht waar we onze zoon onderbrengen :eh: ga er nog steeds vanuit dat de bevalling zich zomaar zal gaan aandienen en ik 't tot het einde toch niet uitloop. Kan moeilijk iemand al vanaf nu standby hebben staan natuurlijk :think: Hebben wel een aantal mensen die bereid zijn hem ten alle tijden opt e vangen op zo’n moment hoor, gelukkig! Maar geen vaste afspraken ofzo.

oh dat kan ik me zo goed voorstellen dat je eerst even bij wilt komen! Even zelf je kleintje zien/vasthouden (we gaan natuurlijk nog steeds voor een dusdanige termijn dat spunk het direct super doet en bij papa en mama kan liggen!!!) en dan niet direct de hele familie aan je bed…

Ik zou niets vertellen. Ze weten tenslotte ook niet als je via de normale weg bevalt, wanneer dat is!

met ks lig je minstens 4 dagen in zkh Erwin werkt in ploegen, Dus Ivan is waarschijnlijk een kleine week bij mijn ouders mijn moeder moet dan vrij nemen, daarvoor vandaar dat hun het wel krijgen te weten. Bij een gewone bevalling lig je normaal gesproken ook niet 4 dagen in het zkh

ik zou het mijn moeder wel vertellen, gezien ik weet dat zij afstand kan houden als dat nodig is, en er dus geen vrij voor gaat nemen of zo…

Ik kan me voorstellen dat je het als moeder fijn vind om te weten wanneer je kind een gepalnde OK ondergaat (los van het krijgen van een baby…)

Verder zou ik er niet veel aandacht aan besteden geloof ik… het blijft de geboorte van je kind, een intiem moment tussen jou, je kind en je man/vriend

Bij Eva had ik ook een geplande KS, ik had alleen mijn zus de datum verteld en tegen mijn ouders gezegd dat ik voor controle moest!Dat kan je eventueel ook nog zeggen tegen de oppas voor de oudste!

Ik heb pas de fam gebeld op het moment dat ik weer op zaal lag en weer een beetje bij mijn positieve was voordat ik visite wilde ontvangen!

Je moet het doen zoals je het zelf wil, en wat goed voelt!

Ik vond het ook niet leuk om de datum te vertellen aan mijn ouders, dan was toch de verrassing eraf!

Succes :-* :-*

Ik had ook een geplande ks en iedereen was op de hoogte (ook doordat ik al in het ziekenhuis lag) maar een volgende keer zou ik het niet meer tegen iedereen vertellen.

@cees77 wrote:

Ik had ook een geplande ks en iedereen was op de hoogte (ook doordat ik al in het ziekenhuis lag) maar een volgende keer zou ik het niet meer tegen iedereen vertellen.

Waarom niet? (denk het helemaal te snappen hoor, want ik neig zelf ook naar niet vertellen) Had je er een nare ervaring bij?

Ik heb het als een van de weinigen hier (lijkt wel :wink: ) iedereen vertelt, wij winden ergens nooit doekjes om en iedereen wist ook dat ik zeer waarschijnlijk echt geen zin zou hebben in alle visite. We hebben ouders gebeld toen we op de kamer terug waren met beeb en ze, zoals we van te voren ook afgesproken hadden, later op de dag teruggebeld toen ik ze wel even een kwartiertje ofzo de tijd wilde gunnen even snel te komen kijken. Zussen en broers waren van te voren vertelt dat we ze niet meteen daar wilden hebben en omdat alles me ontzettend meeviel, hebben we ze begin van de avond gebeld dat ze heel even konden komen spieken (lees: 2 broers met aanhang). De rest was al weg toen en verder wilde en kreeg ik dus ook nog geen visite. Heb heerlijk genoten van onszelf en kleine gup en volgende ks zou ik het weer zo doen. Toch handig vind ik, omdat mijn moeder nog keertje door het huis is gevlogen hier met stofdoek, verwarming heeft aangezet toen we derde dag al thuis kwamen etc. En van te voren dat broer de honden kon uitlaten zodat vrind bij mij kon blijven zo lang als mogelijk.

Mijn ks was echter gepland voor 21-9, maar moest vanwege gevaar voor de beeb (cholestase bij mij) ineens 8 dgn eerder komen, dus de verwachte ks werd toch nog vervroegd :wink:

@Sooki wrote:

@cees77 wrote:

Waarom niet? (denk het helemaal te snappen hoor, want ik neig zelf ook naar niet vertellen) Had je er een nare ervaring bij?

Neuh geen nare ervaring, maar het is een gevoel. Nu belde ik iedereen eigenlijk gewoon om de naam etc. door te geven, want iedereen wist al dat ik bevallen zou zijn als ik belde. Een volgende keer wil ik dat echte beladen telefoontje plegen om te zeggen dat ik bevallen ben. Snappie?? Het klinkt volgens mij een beetje vaag :shifty:

@cees77 wrote:

@Sooki wrote:
@cees77 wrote:

Neuh geen nare ervaring, maar het is een gevoel. Nu belde ik iedereen eigenlijk gewoon om de naam etc. door te geven, want iedereen wist al dat ik bevallen zou zijn als ik belde. Een volgende keer wil ik dat echte beladen telefoontje plegen om te zeggen dat ik bevallen ben. Snappie?? Het klinkt volgens mij een beetje vaag :shifty:

Nee, snap het helemaal! Zo denk ik er ook over :thumbup:

@Sooki wrote:

@cees77 wrote:
@Sooki wrote:
@cees77 wrote:

Nee, snap het helemaal! Zo denk ik er ook over :thumbup:

Maar… wanneer ga je bevallen dan :wink: :lol: :lol: :mrgreen:

Hahahahaha, da’s nog een vraag voor iedereen inclusief mezelf. Er is nog geen datum vastgezet hihi.

Spannend hoor! Ik heb je topic een beetje gevolgd (maar niet gereageerd :oops: ) dus toi toi toi :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik zit met hetzelfde, dus ik lees mee :wink:

Mijn ouders/schoonouders wisten het… maar ik werd nog toegenaaid toen ik hoorde dat mijn moeder al gebeld had naar het zh of alles ok was :roll:

ok, uit bezorgdheid… maarre…

Kan het toch niet maken denk ik dat ze het niet weten :think: