Geplande keizersnede!

Ik heb het bij Joon aan iedereen laten weten, maar werd in plaats van 's morgens pas 's middags geholpen dus iedereen was in de stress en kreeg sms na sms of alles wel oké was en of ik al mijn jochie in mijn armen had :shifty: Wij (ik :oops: ) ben ook een flapuit wat dat aangaat, maar ben toch geneigd om een (hopelijk) volgende keer niet alles vertellen aan iedereen :wink:

Een paar mensen wisten het. De rest had ik gezegd rond de 38 weken. Was precies met 38 :wink:

's morgens kreeg ik een sms van mijn collega of ik al bevallen was. Sms terug: nee, om 13.10

Dus toen konden ze samen gaan wachten :mrgreen:

Niet helemaal te vergelijken; ik ben ingeleid, liep al een aantal weken rond dat het elk moment kon gebeuren, afhankelijk van de conditie van de baby, had inmiddels ook thuismonitoring…Dus iedereen zat al weken in de stress of alles goed ging met de baby. We hebben het wel een paar mensen verteld geloof ik dat ik de dag erna ingeleid werd. Ook omdat de baby opgenomen zou worden op neo en daar ook regels waren. Ik meen alleen onze ouders. Ik weet het niet eens meer :oops: Maar er wel bij gezegd dat ze 1) niet zelf mochten bellen en wij zelf wel zouden bellen als de baby eenmaal geboren was en wij een beetje op adem. 2) ze er rekening mee moesten houden dat ze niet welkom waren op dag 1 :shifty: En dat is goed gegaan gelukkig. Mijn schoonouders hebben op dag 1 alleen op mijn kamer wat kleertjes afgegeven, omdat ze nog kleiner was dan verwacht.

Hier ook een geplande ks in het vooruitzicht.

Zodra de datum daarvan bekend is, houden we die ook mooi voor onszelf!!!

Moet alleen nog even bedenken wat we met de oppas voor ons ventje doen. Denk naar (schoon)ouders, wellicht dat we die dan wel (op het allerlaatst) inlichten… maar misschien zeggen we wel gewoon dat het voor controle is :mrgreen: :wink:

Of manlief gaat na de geboorte ons ventje ophalen, of opa en oma komen hem brengen. Maar ik wil eerst met het gezin even genieten voordat er anderen aan mijn bed komen te staan!!

Ik moet dus ook een paar dagen in het zh blijven… manlief neemt vrij om op ons ventje te passen.

Vraag me eigenlijk af of hij daar vrije dagen voor op moet nemen of dat dat onzer zorgverlof valt???

Moet hij maar eens navragen.

Bij ons ventje liep ik trouwens overtijd en werd er een datum afgesproken om in te leiden. Als iemand dan vroeg hoe het ging zei ik wel; als hij/zij niet vanzelf komt, dan moet ik dan-en-dan om 7u 's morgens naar het zh voor de inleiding.

Uiteindelijk werd ik ingeleid en is meneer pas de dag daarna geboren (uiteindelijk ook een ks), dus zat iedereen nog te wachten en te wachten en te wachten op HET telefoontje :wink:

Groetjes, Marieke

Wij hebben het niet verteld wanneer het zou zijn. Ik wist gewoon van mijn ouders en schoonouders dat ze zich dan verschrikkelijke zorgen zouden maken en had liever dat mijn man belde met de mededeling dat hun kleinzoon geboren was.

Overigens heb ik een spoedkeizersneder gehad (een week voor de geplande keizersnede). Terwijl ze mij aan het voorbereiden waren belde mjin schoonmoeder naar het ziekenhuis om te vragen hoe het ging. Ik heb gezegd dat het naar omstandigheden redelijk ging en dat ze 's avonds wel op bezoek konden komen. 2 Uur later kreeg ze te horen dat haar kleinzoon geboren was.

's Avonds heb ik het nog wel met mijn schoonmoeder er over gehad, dat ik het ontzettend moeilijk vond dat ik tegen haar had gelogen. Hierop heeft zij geantwoord dat ze zoals het gegaan was het fijnst vond en dat ik me niet rot moest voelen dat ik gelogen had. Ze had zich anders de hele middag echt zitten opvreten van de zorgen en angst.

Ben er ook wel uit; wil het maar met 1 stel echt delen indien het zover komt en dat is ons lieve vriendenstelletje door dik en dun. Tja, hoe we het met de oppas moeten doen, weet ik nog niet. Hopelijk hebben we nog een week of 10 om daar mee te ‘stoeien’.

Leuk jullie belevingen te lezen, bedankt voor het delen! :thumbup:

Ik zou het ook niet van tevoren vertellen. Als je dan eerder bevalt zal je toch een oppas moeten regelen en kan je het dan alsnog aan die persoon vertellen, toch? De rest hoort het dan wel als de beeb er is.