Genante vraag.. (schaamhaar scheren en zwangerschap)

Ik deed het op gevoel en dat ging prima. Op de dag van de bevalling stond ik nog onder de douche voor we de vk belden. En toen heb ik het zelfs nog bijgewerkt.

@Mouse! wrote:

Ik lees hier over scheren na de bevalling voor het hechten, maar is dat niet vet onhandig/pijnlijk? :confused: Like, het is al geknipt/gescheurd, en dan ook nog even met scheermesjes erover? Of verdoven ze dat dan eerst?

:shifty:

Van dat scheren voel je niks. Ze verdoven eerst voordat ze gaan hechten. Helaas moeten ze de onderliggende huidlagen apart hechten, en dat voel je nog steeds, ondanks de verdoving. En ach, als je net een bevalling achter de rug hebt, kan dat er ook nog wel bij :wink:

Ik zal maar niet teveel uitwijden over een geknapt hechtdraadje en ontstoken hechtingen en sodabadjes :?

Bij mij is het nog niet zo ver dat ik hier praktische problemen mee heb (en dit is mijn eerste zwangerschap, dus ook geen verdere ervaringen). Maar mijn man trimt wekelijks zijn baard, dan moet hij het bij mij beneden toch ook wel bij kunnen houden als het eenmaal voor mijzelf onmogelijk is geworden :mrgreen: Nu ja, hij scheert zich nooit nat en dat doe ik altijd wel; mocht hij dat eng vinden (zeker bij een ander; kan ik me iets bij voorstellen), dan mag hij het ook wel met de tondeuze bijhouden :wink: Ãœberglad hoeft van mij niet per se (ik doe sowieso alleen de randjes in mijn liezen, dat maakt het al stukken gemakkelijker).

Nou ik doe dat gewoon op gevoel, en ik hou het bij dat scheelt ook als je nu ineens van wekenlang haar weg moet kappen is het idd een enorme uitdaging.

Als je het 1a 2x per week bij houd is het wel te doen.

Ik ga op de douchegrond zitten en dan beetje achter over leunen tegen de muur en dan gaan met die banaan :mrgreen:

@Goudvis wrote:

Nou ik doe dat gewoon op gevoel, en ik hou het bij dat scheelt ook als je nu ineens van wekenlang haar weg moet kappen is het idd een enorme uitdaging.

Als je het 1a 2x per week bij houd is het wel te doen.

Ik ga op de douchegrond zitten en dan beetje achter over leunen tegen de muur en dan gaan met die banaan :mrgreen:

Ik denk dat het daar ook wel aan heeft gelegen. :angel:

Vanwege de uitwendige echo’s en het feit dat ik er toch niet meer bij kon, had ik het al weken niet meer bijgehouden. Daarom was ik denk ik ruim 1,5 uur bezig :lol: Probeer het sindsdien nu wel bij te houden, en het lijkt wel een heel stuk makkelijker…

Schaamtegevoel is iig wel minder. Gisteren plotseling naar het ZH gemoeten vanwege harde buiken/krampen die al 4 dagen aanhielden, baarmoedermond die verkort blijkt te zijn en mogelijke weeenactiviteit. Heb 7 uur lang in het ZH gelegen en had natuurlijk m’n benen al even niet meer geschoren, en down under was ook maar een beetje half bakken gedaan die ochtend… Geen haan die er naar gekraaid heeft.

Gelukkig bleek ik om half 9 toch naar huis te mogen (was twijfelgeval) maar moet a.s. donderdag/vrijdag terugkomen…

Joh die lui zien heel wat verschillende dozen voorbij komen denk dat dat ze niet eens meer opvalt.

Wel vervelend dat je nu al in zo`n situatie zit, weeen en dan verkorte bmm is niet echt fijn. :hug:

Ik had trouwens 2 weken voor de bevalling het scheren op gegeven had er geen zin meer in dus ik had stekels toen het zover was nou ook niks over gehoord :mrgreen:

Mijn broek zou ook echt afzakken (figuurlijk dan hè, letterlijk al niet meer nodig ;)) als daar een opmerking over zou komen van de verloskundige of gynaecoloog ofzo. Die hebben wel andere dingen om zich druk over te maken! (en als er geschoren zou moeten worden om medische redenen, hechting ofzo, dan doen ze dat gewoon ter plaatse en zullen ze er ongetwijfeld ook niet over malen).

Voor mij is het zo dat ik hoop tot laat in de zwangerschap te kunnen zwemmen en dan is het wel zo netjes als er geen bos haar uit mijn badpak groeit :wink: Dus toch maar bikinilijn bijhouden (of laten bijhouden door manlief), maar niet met het oog op de bevalling.