Genante vraag.. (schaamhaar scheren en zwangerschap)

Ik heb een beetje een genante vraag, en vroeg me af hoe jullie dit oplossen ? :angel: Lijkt me dat ik niet de enige ben, toch ?

Normaal scheer ik de bups van beneden altijd, ik voel me daar gewoon beter bij. Nu raden jullie het vast wel. Ik ben 24 weken zwanger, en mā€™n buik zit nu gewoon ƃĀ©cht in de weg. Ik kom er in ieder geval niet meer bij, ik zie niets meer, zelfs mijn eigen voeten niet meer. Nu was dit tot op heden vrijwel geen probleem omdat ik alleen nog maar uitwendige echoā€™s heb gehad. Maar i.v.m. mijn verhoogde kans op vroeggeboorte volgen vanaf morgen de inwendige echoā€™s om de baarmoedermond te meten, en nu voel ik me daar toch echt niet lekker liggen als alles behaard blijft.

Heb dus zojuist geprobeerd na weken alles weg te halen. Nou, ben 1,5 uur bezig geweest, staand, liggend, zitten, in bad, uit bad, toen in de douche (en toen viel het warme water uit), spiegels erbijā€¦ en toen gaf ik het op. :evil:

Hoe lossen jullie dat op ? Vriendlief vertrouw ik er niet mee (ligt niet aan hem, gewoon het idee dat daar iemand anders met een mes(je) zit). Harsen/waxen wordt hem ook niet, en ontharingscreme mag denk ik niet ? Het laten doen in de schoonheidssalon wil ik helemaal niet, maar er moet toch vƃĀ”st een of ander foefje voor zijn ?

Ik liet het wel door vriendlief doen, was inderdaad even wennen, maar dat ging prima. Een foefje zou ik ook niet weten.

Als mijn man het niet had willen doen, had ik het gewoon laten zitten, die mensen daar zij echt wel wat gewend. Daar had ik al die moeite niet voor gedaan.

Laatste zwangerschap had ik een scheerapparaatje, daar mee kon ik wel blindeling scheren, zonder bang te zijn me te snijden met een mesje. Maar was nog veel gedoe, dus weer mijn man aan het werk gezet. :oops:

Gewoon zelf, en had echt een enorme buik hoor.

Ging gewoon staan in bad en kon dan zo in de spiegel kijken, en deed alles maar een beetje op gevoel.

Vond het in ieder geval beter eruit zien op gevoel dan alles zo behaardā€¦

Gewoon op gevoel met een scheermesje.

Je zal misschien niet alles helemaal netjes glad en smoothe krijgen,

maar het ergste krijg je er wel mee weg.

We hadden toch ergens een hilarisch toppic over schaamhaar en zwangerschap?

Ik ga hem probeer hem op te duiken uit de donkere kelder van vergeten toppics.

Wie weet heb je er nog wat aan, en anders ga ik in ieder geval weer met een glimlach slapen :wink:

Op gevoel, en op het laatst deed mijn man het.

Gewoon op gevoel met een scheermesje inderdaad.

Haha das toch niet genant, das toch gewoon een normale vraag.

Hier ook zelf met een beste buik, niet met spiegeltje maar met een krukje op een gegeven moment maar manlief wou het best doen, heeft het nooit gedaan want dat wilde ik nietā€¦ En zoals iedereen zegt ze zijn wel wat gewend en er is nog nooit iemand die gezegd heeft, goh mevrouw u mist daar een plukje :stuck_out_tongue:

Wat een werk is het hƃĀ©! Eerst deed ik nog zelf maar vanaf week 30 lukt het ook niet meer. Toen heeft manlief het 2x geprobeert maar omdat we het beide eng vonden werd het 2 grote lachpartijen :lol: . Dus toen heb ik het zelf nog geprobeerd, haha dat was geen gezicht toen ik het naderhand zag. Dus bij de volgende schaf ik een kleine tondeuze aan en probeer ik het daarmee.

Ik doe 't ook nog gewoon zelf, met scheermesje op gevoel. Ga wat meer door mn hurken staan, en dan voorzichtig zijn.

Vriendlief stelde wel voor het evt te willen doen, maar zolang het gaatā€¦ Heb nog gedacht om misschien zoā€™n scheerapparaatje aan te schaffen, wie weet is dat wat voor jou. Maar met t mesje gaat bij mij nog prima, alleen wel zorgen dat 't wat meer is :lol: dan is 't minder lastig. Langere haartjes laten zich makkelijker scheren dan korteā€¦

Ik nam altijd een handspiegeltje, dat legde ik op de vloer, en dan hurkte ik erboven. :thumbup:

Hier ook manlief gevraagd. Ik kon dan ook op een moment niet meer lang staan, dus zat vaak te douchen. En geloof me, manlief was ā€œbangerā€ mijn pijn te doen dan dat ik angst had.

hier ook gewoon op de tast en op de gokā€¦ging prima :mrgreen:

Cas werd onverwacht 9 weken te vroeg geboren, dus toen was ik er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor 8) . De gyn hoefde zich in ieder geval geen weg door het bos te kappen :mrgreen:

Ik deed het ook altijd op gevoel, staand onder de douche (we hebben bad onder de douche, dus was wel erg handig qua vasthouden edā€¦)

Maaar in de kraamweek bij de 2e en 3e heb ik het eens gevraagd (Had beide keren dus 2 dagen daarvoor geschoren, dus zaten wel weer wat stoppelsā€¦). EN die kv gaf aan dat ze niet vaak iemand tegen kwamen die helemaal glad was, en als dat wel zo was viel dat gewoon opā€¦ Het is hartstikke normaal dat het dan niet meer lukt, en dat je je dan in allerlei bochten moet wringen.

Ik ging op het laatst op mn hurken zitten, om er beter bij te kunnenā€¦

Gewoon op gevoelā€¦ lukte altijd aardig. Nu moet ik zeggen dat ik het zowieso eigenlijk altijd wel een beetje op gevoel doe.

Enneā€¦oefening baart kunst :stuck_out_tongue:

Ik gebruikte een electrische tondeuse, dan kon ik me in ieder geval niet snijden en was het toch een beetje netjes.

Jammer alleen dat de verpleging in het ziekenhuis dat niet vond, die gingen onderling bespreken dat het vroeger toch makkelijker was, konden ze zelf even een scheermes eroverheen halen :evil: :evil:

Vond ik echt heel ergā€¦

Marijne was twee weken te vroeg en ik had de hele ā€˜opknapbeurt voor de bevallingā€™ (kapper, scheren, boodschappen halen) voor de volgende dag gepland :roll:

Ik doe het op de tast, en check achteraf nog met een spiegeltje of het een beetje toonbaar is.

Ik zorg dat het netjes is, maar ik maak er geen figuurtjes meer in hoor :wink:

@Marlous79 wrote:

Jammer alleen dat de verpleging in het ziekenhuis dat niet vond, die gingen onderling bespreken dat het vroeger toch makkelijker was, konden ze zelf even een scheermes eroverheen halen :evil: :evil:

Nou JA zeg!!! :hand:

@Marlous79 wrote:

Ik gebruikte een electrische tondeuse, dan kon ik me in ieder geval niet snijden en was het toch een beetje netjes.

Vond ik echt heel ergā€¦

Marijne was twee weken te vroeg en ik had de hele ā€˜opknapbeurt voor de bevallingā€™ (kapper, scheren, boodschappen halen) voor de volgende dag gepland :roll:

dat zeg je toch niet, en dan nog dan is het nu toch juist makkelijker dat ze dat niet meer hoeven te doen!

Maken jullie het echt glad dan :shifty: lijkt me helemaal niksā€¦ik gebruik een tondeuse met trimstukje onder de douche, en dat gaat op gevoel ook prima. Maar helemaal glad, au, dat lijkt me te pijnlijk met ingroeiende haren enzo :hand: