Genante vraag.. (schaamhaar scheren en zwangerschap)

hier ook gewoon altijd op gevoel gedaan (maar idd niet helemaal glad, dat lijkt me persoonlijk ook niks).

Ik deed het met een spiegeltje, liggend. Ging heel goed :lol:

gewoon op gevoel of lekker laten zitten.

Nou dan ben ik ws de enige die er geen punt van maakt en ook niet moeilijk gaat doen, maar bij mij blijft het gewoon lekker groeien hoor!!, moet zeggen alleen tijdens de zwangerschap daarna niet meer.

Ik maak me tijdens de bevalling echt niet druk of de gyn denkt “sjee die mag zich ook weleens scheren zeg!!” dan ben ik druk bezig met andere dingen… :smiley: :mrgreen:

Tijdens de drielingzwangerschap heb ik tot het eind toe iedere dag down under geschoren. 8)

Uiteraard wat plekjes op gevoel, maar het meeste kon ik net zien als ik een beetje moeilijk deed.

Ik deed het op gevoel, het zal echt niet opperbest zijn geweest. (Achteraf na de bevalling zag ik dat ook gewoon van ‘Oh… nou ja…’

De eerste keer dat ik niks zag was het van ; Ehm,wat nu?

Wilden partner het laten doen, maar daarna toch weer niet… voelden me daar nietprettig bij

Ach ik heb toen het eenmaal niet meer lukte maar laten groeien. Als het echt nodig is dat het netjes geschoren is dan mag de gyn of VK het zelf even doen (soms vinden ze dat handig met knippen en hechten) zal ze vast wel lukken. :wink: Daarbij heb ik liever een oerwoud dan dat ik mezelf zou snijden met evt kans op ontstekingen.

Toen het niet meer ging, heb ik het ook lekker laten groeien. Ze zijn vast wel wat gewend en voor het hechten heeft de gyn het zelf eerst geschoren :wink:

Hier wel om de paar dagen geschoren, ik had een scheermesje met z’n zeepje er om heen, en ik deed het opgevoel.

Gelukkig de dag voor de bevalling gedaan, dus ik lag er netjes bij of naja netjes :wink: want toen m er uit en ik keek zag een baan die niet mee was geweest haha !

toen bij de 3e mijn vliezen braken en ik direct persdrang kreeg zei de VK: ik zie haar!

wat het sein was om echt te mogen persen, want onze 3e zoon had nogal veel haar, echt al had ik het cm’s lang laten staan het was niemand opgevallen denk ik, want zowel VK als verpleegkundige stonden zelfs na tijd nog te kijken naar dat grote kind, met die bos haar, mega navelstreng (ruim een meter lang :shock: ).

:lol:

Ik laat het voor het grootste gedeelte lekker zitten.

Bij mijn andere bevallingen heb ik het ook laten zitten en geen haan die ernaar gekraaid heeft :mrgreen: . Inclusief mezelf… als ik aan het bevallen ben zie/hoor ik niets of niemand om me heen en kan het me ook niks schelen.

Manlief wil het best doen maar dat vind ik ook allemaal te veel gedoe. Hij heeft overigens ook geen probleem met wat haar daar beneden :smiley:

@HanB wrote:

Ik nam altijd een handspiegeltje, dat legde ik op de vloer, en dan hurkte ik erboven. :thumbup:

Dat deed ik ook :mrgreen:

Hmm, misschien dat eens proberen dan, al heb ik nu al een afkeer van scheren tijdens de zwangerschap gekregen :lol: Na 1,5 uur gaf ik het op, wonder boven wonder was het volgens vriendlief nog wel redelijk gelukt, maar voor mij niet echt voor herhaling vatbaar.

Hij zei ook al: er is toch niemand die zegt dat je het MOET scheren ? Maar tijdens die onderzoeken wil ik toch écht niet behaard en al daar met m’n benen wijd liggen…

ik deed het ook om de dag.

gewoon voor de spiegel, want ik had een mega buik.

maar ook nu scheer ik me om de dag bijna.

alleen zoek ik nog de TIP voor pukkeltjes na de tijd.

@knollie1 wrote:

alleen zoek ik nog de TIP voor pukkeltjes na de tijd.

Sudocreme :thumbup:

Uierzalf (ja, echt) schijnt te werken las ik gisteren nog :wink:

Ik krap het er altijd vanaf met een scheermesje voor het douchen. Dus zonder water en droog zeg maar. Sindsdien geen bultjes en jeuk meer erna.

Ik lees hier over scheren na de bevalling voor het hechten, maar is dat niet vet onhandig/pijnlijk? :confused: Like, het is al geknipt/gescheurd, en dan ook nog even met scheermesjes erover? Of verdoven ze dat dan eerst?

:shifty:

@HanB wrote:

Ik nam altijd een handspiegeltje, dat legde ik op de vloer, en dan hurkte ik erboven. :thumbup:

Ik ook en dat ging prima, en mijn buik was echt niet klein :lol:

Ik deed het gewoon op gevoel. Op de ochtend dat mijn vliezen braken en ik naar het ziekenhuis moest ben ik eerst nog even gaan douchen en scheren. Toen het uiteindelijk toch een keizersnede werd en de verpleegkundige me nog even wilde scheren zei ze: oh dat hoeft al niet meer zie ik :lol: