Mijn vriendin gaat trouwen en heeft op de uitnodigingen als kadotip een envelopje gezet.
Toen ik ging trouwen deden wij hetzelfde en zo ken ik nog wel wat mensen die er hetzelfde over dachten.
Want wat moet je met 10 peper en zoutstelletjes, bloemen enz enz…
Allemaal heel lief bedoelt maar vaak heb je toch meer aan geld aangezien alles tegenwoordig al duur genoeg is
Maar wat is het geval…ze krijgt nu hele lullige opmerkingen van haar collega’s hierover (zijn wel allemaal mannen, maar daar ligt het denk ik niet aan). Want ook 1 van haar vriendinnen reageert heel gepikeerd.
Ze vinden het zeer dwingend en asociaal :shock:
Ik begrijp dat dus niet. Trouwens, tegenwoordig is iedereen superdruk met van alles dus komt het toch goed uit dat je hier niet over na hoeft te denken, lijkt mij.
Mijn vriendin is een type die al blij is met 5 euro, dus daar ligt het niet aan…
Wat vinden jullie hier nu van?
Ik vind het eigenlijk normaal om geld te vragen voor je huwelijk…
Vroeger kocht men daar de uitzet van…
Wij zijn er van op huwelijksreis geweest 8)
ik vind het heel gewoon dat ze als kado liever geld willen dan kunnen ze tenminste iets moois kopen ipv allemaal peper en zout stelletjes daar heb je niks aan.
volgens mij doet bijna iedereen dit tegenwoordig en is dit heel normaal.
wat raar dat haar collega’s zo lullig doen voelt zij zich natuurlijk erg ongemakkelijk bij.
ze moeten niet zo zeuren waarschijnlijk begon een collega en lult de rest gewoon mee erg kinderachtig.
liefs bianca
Raar die opmerkingen want wat is er nu raar aan :think:
Kijk zou er nou een bedrag bij staan dan is het wat anders :lol:
Nee hoor ik vind het vrij normaal en logisch dt mensen zelf kunnen
beslissen wat ze ermee gaan doen. (beter dan onzinnige dingen geven
waar niemand op zit te wachten :roll: toch?)
Nou ja, het is toch doodnormaal om als kadotip een enveloppe op je kaart te zetten?? En is een TIP dus het hoeft niet!!!
Wacht maar tot die lui zelf gaan trouwen en alle prijskaartjes zien!!!
Vevelend zeg van die opmerkingen. Het is toch ook een kadoTIP. Geen kadoVERPLICHTING!!!
Voor mezelf vindt ik geld vragen niet zo leuk maar ik vindt het wel heel normaal als mensen het wel doen.
Ik zou me er niets van aantrekken als ik haar was.
Sommige mensen hebben ook altijd wat te zeuren. Hoeveel mensen zetten er wel niet een envelopje op de uitnodiging.
Wij hebben het zelf niet gedaan, omdat wij dat inderdaad niks vonden, maar als anderen dat wel graag willen is dat toch goed. Wij hebben ondanks het ontbreken van de cadeautip toch van iedereen geld gekregen. Er zat maar één cadeau tussen.
Ik vind dit heel normaal voor een trouwerij, wordt bij ons niet echt gedaan maar meestal weet je toch ook wel dat geld het handigste is. Maar wij hebben dus over een weekje een feestje van onze buurman die 50 wordt. En op die uitnodiging stond ook een envelop. En dat vind ik wel wat ver gaan, voor een verjaardag.
Ik zou me echt niets van die opmerkingen aantrekken.
Het is haar bruiloft, dus zij mag zelf weten wat ze als kadoTIP op de kaart zet.
Als ze een Peper en Zout stel erop had gezet, had ze ook wel commentaar gekregen, dus het is bij andere toch nooit goed wat je doet.
Ik kan weinig meer toevoegen
het is een tip, je hoeft je er niet aan te houden
wel kan ik me voorstellen dat geld geven lastig is voor sommigen want hoeveel geef je? Ik weet dat zelf nog steeds niet…
Nou ja… Ik weet ook niet beter of dat is bij een trouwerij heel normaal.
Ken eigenlijk niet anders…
Maar ja er zijn altijd mensen die op het een of ander iets aan te merken hebben.(dus een andere mening delen als de meeste)
Net wat Marionmulder net zei:
“Wacht maar tot die lui zelf gaan trouwen en alle prijskaartjes zien!!!”
Niks van dat soort mensen aantrekken…
Zonde om daar je tijd en energie in te steken…
Maar ja das mijn mening…
Ik vind het helemaal niet raar om geld te vragen, sterker nog ik vind het raar dat er van rare opmerkingen over komen.
Weet je, je kan het voor sommigen toch niet goed doen; mijn nicht had een cadeaulijst samengesteld met cadeaus in alle prijsklassen (voor een mooi servies en keukenbenodigheden, want hadden een prachtige keuken laten zetten). Kwam daar weer commentaar op. Want mensen wilden een bepaald bedrag besteden aan hen, maar dan weer niet voor een soepbord of eierdopje bij wijze van. Dus kregen ze alsnog envelopjes of andere cadeaus.
weet je wat nog lulliger is… Dat mensen met een kadootje aankomen en je moet zeggen dat je het al hebt, en of je het bonnetje mag zodat je het mag ruilen… DAT is pas lullig…
nee dan zeg ik inderdaad, doe gewoon een envelopje, en laat bijvoorbeeld de mensen na afloop weten wat je van alle ontvangen gelden hebt gedaan/gekocht… Dat is veel leuker, wwant de mensen hebben dan in elk geval het idee dat hun kado goed terecht is gekomen
Zo is dat hoor! Helemaal mee eens! :thumbup:
En inderdaad, het zal voor sommige mensen nooit goed zijn, wat je ook bedenkt…
Bedankt voor jullie mening, ik heb mijn vriendin de link doorgegeven zodat ze alles kan lezen.
Het zal haar heel goed doen, want ze voelde zich er best rot onder.
Thanks meiden! :-*
Ik vind het ook niet raar om geld te vragen hoor. Ik heb nog nooit anders meegemaakt. Ook wij hebben geld gevraagd toen we gingen trouwen, want we wilden onze douche verbouwen en dat wisten de meeste mensen. Toch zijn er altijd mensen die een kado geven en ook al heb je er niks aan of vindt je het niet mooi: een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Dus wij hebben keurig dank je wel, wat leuk! gezegd :mrgreen:
ik vind het ook niet meer als normaal hoor! Tegenwoordig woont toch bijna iedereen al samen of op zichzelf en dan heb je alle uitzetspulletjes toch al! Wij hebben ook geld gevraagd op onze bruiloft en hebben dat er lekker doorheen gejaagd op onze huwelijksreis. Nog nooit zo’n luxe vakantie gehad ( en die zullen we ook niet meer krijgen vrees ik ).
beetje raar dat ze moeilijk doen over t envelopje… Dat is toch vrij normaal…
Wij vroegen niks (neem niks mee…) en kregen allerlei leuke cadeautjes, maar niet eens een peper en zoutstelletje… :mrgreen:
Flauw hoor om daar opmerkingen over te maken, ik weet niet beter dan dat er op een trouwkaart een enveloppe staat of er een bijdrage word gevraagd voor het een of ander…
Hopelijk staat je vriendin er boven, wat die lui zijn niet helemaal wijs, of heel apart :think: :think:
Buitendat vind ik het vaak ook wel makkelijk :mrgreen:
Rob en ik zijn juli 2005 ge(her)trouwd. :inlove:
We woonden al samen en het was voor ons beiden ons tweede huwelijk.
Dus hier al méér dan voldoende zout- en peperstelletjes :lol:
Wij hebben ook geld gevraagd. Het stond niet op de uitnodiging, maar als mensen vroegen wat we wilden, zeiden we wat we liefst kregen. Tja: anders moeten ze het ook niet vragen hé.
We hebben er geen rare opmerkingen over gekregen, maar toch verkozen sommige genodigden om toch cadeautje te kopen.
Geen probleem toch ! Dat was ook leuk om te krijgen.
liefs
Gerda
Ach sommige lui.
Wij trouwen op 8 juni, dus duurt niet lang meer.
Ook een kadotip op de enveloppe gezet.
Wat hebben we aan al die spulletjes.
Tante wilde geen geld geven (goed band mee) prima, maar dan willen we iets voor ons nieuwe huisje, dus ja, dan kunnen we dat gebruiken.
Gelukkig geen commentaar op gehad verder, maar er zijn wel altijd mensen die commentaar geven, we hebben zelfs al 2x gehad !
Niet leuk dus !