Geld vragen op je bruiloft

niks mis mee toch?

Zijn er tegenwoordig mensen die er geen envelopje op zetten, dan???

Voor een bruiloft is het naar mijn weten heel gebruikelijk om geld te vragen. Bij ons stond er ook een envelopje hoor!

allereerst vind ik het heel erg kinderachtig om er commentaar op te leveren…

Maar het getuigd ook van niet veel creativiteit van diegenen die commentaar hebben…Wat is er nou leuker dan op een creatieve manier iets te geven waar je het bruidspaar een plezier mee doet??

Ik heb al slingers gezien van enveloppen met geld, boompjes met geld, schilderijtjes ván geld enzovoort.

Mijn zus trouwde vorige week en die heeft van ons een doos gekregen met 500 grote enveloppen. In elke envelop zat een briefje met tekst, en maar in 5 zat ook echt geld…( hebben ze wat te doen in de huwelijksnacht :mrgreen: )

wij hebben ook geld gevraagd alleen voor een groot cadeau wat we zelf niet konden betalen

we hadden dus ook geen envelopje op de kaart maar de tekst:

wij sparen voor een schilderij van Geert Schreuder, een bijdrage daaraan stellen we zeer op prijs.

enne de dag na de bruiloft hing het schilderij bij ons boven de bank :smiley:

Hmmm, dan ben ik de enige afwijkende in dezen. Ik weet dat het tegwnoordig erg ingeburgerd is, maar ik vind het in elke situatie nog steeds gek om ongevraagd cadeautips te geven. Een huwelijkskaart is een uitnodiging/aankondiging, ik vind persoonlijk dat het niet netjes is om daarop naar specifieke cadeaus te gaan zitten hengelen, dat vind ik ongastvrij. Pas als iemand je vraagt: goh, wat zou je het liefst van ons cadeau krijgen, mag je je wensen kenbaar maken. Is mijn bescheiden mening… :angel:

Nou ik vind het niet gek hoor. Wij hebben het ook gevraagd door een envelopje op de kaart

Daarbij heeft tevens onze ceremoniemeester nog een brief gestuurd aan alle genodigden met info over parkeren voor feest en dagindeling voor daggasten enzo, daarin heeft zij ook nog eens gezegd wat de gedachtengang van ons om geld te vragen.

Onze bruiloft was al gepland, ik raakte zwanger en we hebben het gewoon doorlaten gaan. Was dus 7 maanden op DE dag. De ceremoniemeester heeft toen in de brief gezet dat met kindje op komst etc. we een bijdrage wel goed konden gebruiken voor kinderkamer etc…

Ik vind het idd ook heel normaal om geld te geven. Meestal geef ik nog een kleinigheidje erbij of maak wat leuks van kleingeld. Een ketting van enveloppen, of zoals laatst een (kartonnen) bruidstaart beplakt met kleingeld ! Hij staat nog steeds bij m’n tante in de huiskamer te pronken ! :mrgreen:

Wij hadden trouwens op onze trouwkaart staan:

Wij hebben al veel spullen,

dus krijgen wij liever iets om ons spaarvarken mee te vullen.

@Moosje wrote:

Ja wij!

Wij hadden voor de mensen die wel iets wilden geven een huwelijkslijst bij de ceremoniemeester liggen. We waren van plan een servies te kopen van geld dat we eventueel kregen. En een groot deel van het servies hebben we dus echt als kado’s gekregen. Dat vond ik erg leuk. Het is een duur servies dus we hadden bijvoorbeeld van 4 verschillende mensen 2 soepkommen en schotels gehad en zo hadden we er gelijk 8. Heel handig.

@-Mar- wrote:

Hmmm, dan ben ik de enige afwijkende in dezen. Ik weet dat het tegwnoordig erg ingeburgerd is, maar ik vind het in elke situatie nog steeds gek om ongevraagd cadeautips te geven. Een huwelijkskaart is een uitnodiging/aankondiging, ik vind persoonlijk dat het niet netjes is om daarop naar specifieke cadeaus te gaan zitten hengelen, dat vind ik ongastvrij. Pas als iemand je vraagt: goh, wat zou je het liefst van ons cadeau krijgen, mag je je wensen kenbaar maken. Is mijn bescheiden mening… :angel:

Ben ik het voor mezelf mee eens. Maar als iemand de tip op z’n kaartje zet dan vindt ik dat ook niet erg en geef ik een envelopje. Hoewel ik een kado kopen 100 x leuker vindt maar dan moeten die mensen wel een wens hebben daarvoor.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een trouwkaart gehad waar dat envelopje niet op stond.

Wij gaan in sept trouwen en zetten dan als kadotip ook een envelopje of een varkentje met de zin erbij dat wij alles al hebben maar nu graag ons liefdesnestje willen decoreren.

@-mar- wrote:

Hmmm, dan ben ik de enige afwijkende in dezen. Ik weet dat het tegwnoordig erg ingeburgerd is, maar ik vind het in elke situatie nog steeds gek om ongevraagd cadeautips te geven. Een huwelijkskaart is een uitnodiging/aankondiging, ik vind persoonlijk dat het niet netjes is om daarop naar specifieke cadeaus te gaan zitten hengelen, dat vind ik ongastvrij. Pas als iemand je vraagt: goh, wat zou je het liefst van ons cadeau krijgen, mag je je wensen kenbaar maken. Is mijn bescheiden mening…

Mijn meiden zijn alletwee volgende week jarig en ik heb voor hen een verlanglijstje gemaakt op internet. Iedereen kan daarop iets afstrepen. Ik heb dat webadres op de uitnodigingen geschreven. Ik vind dat écht niet ongastvrij en het is ook zeker geen hengelen naar… Ik verplicht immers niemand om ook daadwerkelijk iets van die lijst te kopen? Maar het is gewoon hartstikke jammer alser 3 dezelfde kado’s komen of alser kadootjes komen die de kinderen helemaal niet leuk vinden. Ik zorg er wel voor dat er voor elke beurs iets op het lijstje staat.

Nu moet ik wel zeggen dat er in mijn omgeving áltijd naar wensen wordt gevraagd, dus zo ben ik ze dan een stapje voor…

@Moosje wrote:

JA die zijn er wel.

Wij zijn juni 2005 getrouwd en we hebben er niks van cadeautip opgezet.

Daar ging het ons niet eens om, al kwamen ze met een bleometje…Daar ben ik al heel erg blij mee.

We hebben alleen aan de ouders, broer en zus geld gevraagd omdat we graag twee stoeltjes wilden halen> Dat hebben we dus ook gedaan, de rest van het geld is in de verbouwing van het nieuwe huis gegaan.

Liefs, Chantal

Wij hebben ook geen envelopje op de kaart gezet. Wat eerder ookal gezegd werd, dat was een uitnodiging. Voor mij voelde het graaierig om om kadoos te vragen bij de uitnodiging.

Als ze ons vroegen wat we wilde hebben hebben we wel om geld gevraagd. Zo hebben we best veel geregen en ook veel leuke spontane kadoos. Niet een peper- en zoutstel.

Trouwens, ik erger me niet aan een envelopje op een uitnodiging van iemand anders.En ik zou er NOOIT en te NIMMER een opmerking over maken. Sjeeeeeeeee!!! Dat is pas stijlloos!

Groetjes,

Femke

Wij hebben ook als kadotip een envelopje

Op onze trouwsite (zie onder www) staat waarom we geen kadootjes willen.Ik vind het zonde dat je dan kadootjes krijgt waar je niets mee doet.

Ik heb geen reacties gekregen die negatief waren,ik zeg wel altijd “als je maar komt,dat is het grootste kado”

Ik (wij)geven persoonlijk altijd geld bij een bruiloft! Ook al staat het niet op de kaart vermeld.

Ik vind het de normaalste zaak van de wereld hoor! En het is een cadeau TIP!!! Dus wil je geen geld geven dan geef je lekker eigenwijs wat anders!

Maar niks verkeerds aan hoor om dat op het kaartje te zetten!

Het is ook de normaalste zaak van de wereld, tegenwoordig hebben alle stellen alles al en zo kunnen ze een aanvulling kopen van wat ze nog nodig zouden kunnen hebben.

Of ze leggen het bij een heel groot kado wat ze in gedachten hebben ik zou me er niet druk over maken wat ze ervan zeggen wat hebben die collega’s gedaan toen ze trouwden? en wat gaan ze doen als ze nog moeten trouwen??

Ladyblue,

Die collega’s en vriendin die dit hebben gezegd zijn, voor zover ik weet, allemaal vrijgezel… :roll:

Zullen wel gefrustreerde vrijgezellen zijn dan denk ik…