ik ben er zo slecht in… geld uitgeven aan mezelf altijd als ik geld "over"heb
dan gaat het op aan boodschappen of dingen voor me dochter
ik baal er zo van maar ik weet gewoon niet wat ik voor mezelf moet kopen wat ik kan gebruiken voor langere tijd en waar ik zelf plezier van heb
nou gaat het meestal maar om een bedrag van 50 euro maar ik kan dus niks verzinnen waar ik echt blij van word
dan loop je in de stad en zoeken naar iets leuks (meestal lukt t dan naturlijk niet)en dan kom je weeeer thuis met kleertjes of speelgoed voor die kleine meid of boxers voor man lief
hoe kan ik dit nou is wel goed doen en wel iets voor mezelf kopen???
tja, dat is natuurlijk persoonlijk…
Ik ben tegenwoordig van het taarten maken en kan wel voor 1000 euro daar aan uitgeven als ik het geld had.
Ik geef ook veel geld uit aan boeken, want ik vind het lekker om te lezen.
Een extra lekker brood bij de bakker vind ik ook al een verwennerij voor mijzelf…
Ken het helemaal!!
Hier nu zo ver dat ik mezelf vergeet dat ik er achter kwam toen mijn spijkerbroek kapot ging, dat dat echt de laatste was :silenced: Maar even zelf gerepareerd en als er weer geld binnen komt moet ik verplicht shoppen…(Weet nu al dat ik niet zou gaan slagen :lol: )
Het shoppen voor ryan heb ik mezelf al wel afgeleerd. Kom meestal dan met lekkere/duurdere boodschappen thuis :roll:
Ik zou lekker sparen van die bedragen en dan mezelf verwennen met een weekendje weg ofzo… :mrgreen:
Een goed boek inderdaad of een lekkere olie voor in bad, bloemetjes, plantjes, make-upje.
Hier altijd kleren… Of schoenen… Of ik struin de action of hema door naar leuke hebbedingetjes :mrgreen:
Maar nu ben ik aan t sparen voor een nieuwe wintergarderobe voor mezelf :mrgreen:
Ik zou klein beginnen, omdat je er nog aan moet wennen.
Dus…in de eerste maand dat je geld over hebt voor jezelf koop je 2 tijdschriften (Mode, Koken, Tuinieren, Paarden, welke hobby je beoefent), daarnaast koop je een doosje bonbons met JOUW geliefde smaken. Dan haal je ook nog even goede lekkere koffie of thee (of welke lievelings drank dan ook)
Het geld dat je overhoudt…daarmee koop je 3 of 4 uur van je man’s tijd om jou lekker in bad te laten liggen, met tijdschriften, bonbons, en koffie/thee/rum/of ranja. Meneer heeft dan de zorg voor huis en kind(eren) terwijl jij je ontspant.
Terwijl je in bad ligt realiseer je je dat baby bad schuim en je man’s scheerschuim niet echt werkt met een Volwassen Vrouw badder middag. Dus op je lijst voor de volgende maand komt ook “Badzout van Lush” en een tube Veet te staan.
Veel plezier!
Ik koop bijna nooit kleren voor mezelf maar heb wel een enveloppe vol geld waarvan ik niet weet waar ik het aan uit moet geven :oops:
Boeken lees ik graag maar ik heb mezelf even een halt toegeroepen want er liggen nog wel 10 boeken te wachten…
Toen ik in april 450 euro won in de staatsloterij heb ik besloten mijn al zo lang gewenste tattoo’s (2 vlindertjes) te laten zetten. Alleen jammer dat de wachttijd zo lang is, ik ben pas eind december aan de beurt. En dan nog heb ik een boel geld over. Dat blijft lekker zitten tot ik echt eens iets tegen kom wat ik graag wil.
(En eigenlijk schaam ik me daar best wel eens voor, het is gewoon een luxeprobleem :oops: )
Ik vind het erg moeilijk om wat voor mezelf te kopen :?
Als ik wat koop moet het bijna altijd afgeprijsd zijn anders vind ik het te duur.Maar ik koop gerust voor Mariano 2 paar schoenen in de maand en leuke kleren als ik ze zie.Ook voor sergio en voor mijn vriend ,dan kijk ik vaak niet naar de prijs.
Mijn vriend zegt heel vaak koop toch wat voor jezelf en niet van dat goedkope troep :oops:
Toevallig zag ik zaterdag een leuke rok en legging en het paste ook nog :mrgreen: Ik ga het vandaag na mijn werk halen, want ze hebben vandaag zo’n kortingsdag voor vaste klanten :mrgreen: (het is voor me achteruit gelegd )
Ik vind het ook veel te leuk hoor om voor de meiden wat te kopen. Maar ik heb nu echt iets nodig want de hele tijd met een spijkerbroek aan lopen met dit weer kan echt niet, dus moet ook nog een korte broek En ik let nu echt op wat ik eet, want ik wil de kleding die ik nog heb wel weer aan kunnen straks.
O klinkt heel bekend in m’n oren.
Heb je het alleen met geld uitgeven voor jezelf of plaats je jezelf in het dagelijks leven ook op de zoveelste plaats?
Wat mij heeft geholpen is om thuis te bedenken wat ik graag wil hebben. Dan bedenk ik zoveel mogelijk positieve punten om mijzelf te overtuigen (verlangen te vergroten) waarom ik dit wil hebben. En dan pas ga ik naar de winkel.
En het hoeft niet altijd geld te kosten, ik kan erg genieten van een boswandeling of fietstocht ed…
kleding,luchtje,make-up,cremetje
o ja de aanraader en niet duur:
Hamam douchegel zo lekker ontspannend!!
leuk sjaaltje,riem,nagellak,ketting,tja ik weet wel veel :oops:
maar koop ook regelmatig wat voor mezelf al moet ik zeggen dat nikki idd eigenlijk altijd voor gaat :roll:
laten we zeggen dat ik een GAT in me hand heb :oops:
Ik ken het probleem, ga voor mezelf een winkel in en kom met iets voor Riley terug…
Geld over? :think: :mrgreen:
Ik koop zelden wat voor mezelf. Altijd wat voor de kids. Ja, soms koop ik wat lekkers.
En heel soms…doe ik gek…en ga ik naar de kapper
Oh ik wil wel een wii, of een ds of een nieuwe lens voor mijn camera.
Zit ook te wachten op een geldboompje om een tattoo te laten zetten en zo kan ik nog even doorgaan
zijn de wat grotere bedragen, dus dan zou ik misschien eens moeten gaan sparen. :think:
parfum en zeep dat krijg ik altijd volop met me verjaardag en kerst en sinterklaas dat ik er een jaar mee vooruit kan dus dat hoef ik dus niet te kopen make up gebruik ik niet
maar ik zoek eigenlijk iets wat ik kan kopen waar ik dan langer plezier van heb ik denk dat ik het maar allemaal opspaar (als ik het weer niet aan boodschappen uit geef) en dan een groot iets koop
ook zat ik te denken aan een foto op canvas van eline dat vind ik ook erg leuk
maar ja dat is dus niet weer echt iets voor mij alleen
en ik heb ook niet echt een hobby waar ik t aan kan uitgeven
shoot dit is wel errug moeilijk hoor!
Ik vergeet mezelf nooit… en koop ook altijd wat voor mezelf… misschien nog eerder voor mezelf dan voor de kids… ze hebben zelf ook zoveel… ik koop graag boeken… en kleren… of ga lekker zonnebank kuurtje houden… een lekkere lotion of een mooie sjaal… :inlove:
@Loessie wrote:
parfum en zeep dat krijg ik altijd volop met me verjaardag en kerst en sinterklaas dat ik er een jaar mee vooruit kan dus dat hoef ik dus niet te kopen make up gebruik ik niet
maar ik zoek eigenlijk iets wat ik kan kopen waar ik dan langer plezier van heb ik denk dat ik het maar allemaal opspaar (als ik het weer niet aan boodschappen uit geef) en dan een groot iets koop
ook zat ik te denken aan een foto op canvas van eline dat vind ik ook erg leuk
maar ja dat is dus niet weer echt iets voor mij alleen
en ik heb ook niet echt een hobby waar ik t aan kan uitgeven
shoot dit is wel errug moeilijk hoor!
Rijlessen?
Vlieg lessen?
parachute sprngen?
ooooh…huur een GIGOLO! :mrgreen:
@Sweet-Love wrote:
Ik ken het probleem, ga voor mezelf een winkel in en kom met iets voor Riley terug…
Hier ook hetzelfde ‘probleem’, dus ben ik voor mezelf nu overgestapt op online kleren shoppen. Lekker thuis passen en dan gewoon terugsturen wat je niet leuk vindt, want ik wordt ook gewoon gek van al dat gepas ik paskamers en zo :roll: En boeken/cd’s bestel ik sowieso al jaren bij de bekende online boekenwinkels…
Overigens nog een idee: ik heb laatst een ipod gekregen. En man wat ben ik daar blij mee, ik wist niet dat een beetje muziek voor onderweg al zo’n verschil kan maken in hoe blij ik op mijn werk aan kom :mrgreen:
Geen moeite mee :mrgreen:
Dan wel de kleine dingen hoor, grote dingen zoals een DS of dure schoenen (vind 50 euro voor schoenen eigenlijk al teveel) dat doe ik niet. Daar denk ik dan weer veel te lang overna en laat het dan zitten.
Kleding, een boek op zijn tijd of een cd, dat doe ik wel en heb daar heel veel plezier van.