Loop dus al de hele dag met de songteksten van Blof “hier aan de kust” in mijn hoofd…op mijn werk tijdens het heen en weer lopen gooi ik er de hele dag een zin of refrein uit…zwaar irri…
Heb niet bijzonder veel met Blof of dit nummer,dus waarom deze nu…ik heb geen idee…
Het is een leuk nummer,maar meer ook niet…
Stop om 14.00 uur met werken, moet zo’n 800 a 900 meter lopen naar de auto,dus tijd zat om te malen en ja…dus ook weer met dit nummer in mijn hoofd…
Stap in de auto, start de motor en de radio stond nog op standje aso hard van de ochtend dus die begint meteen…
Mogen jullie raden welk nummer er op dat moment al bezig was…
Brrr…
Hebben jullie zo’n "brrrr’ wat spooky-moment? Waarom gebeurt dit?
(op mijn werk stond geen radio aan die dag en hoorde het ook onderweg heen of op straat niet).
Ach, ik geloof niet zo in ´toeval´. Denk maar aan AAAALLL die dagen dat je een nummer in je hoofd had en het NIET op de radio was, haha…
En je weet zeker dat het geen cd was die vanmorgen ook al aanstond toen je je radio uitzette?
Oooh dat heb ik regelmatig, dan heb ik een liedje in mijn hoofd zitten en dan begint hubbie dat net te zingen precies waar het in mijn hoofd gebleven is (rare zin, hoop dat je snapt wat ik bedoel )
Nou toeval of niet, maar altijd als ik mijn ma wil bellen dan belt zij net als ik het nummer aan het intoetsen ben en vice versa.
En dat gebeurt zeker 9 van de 10 keer.
@schoen wrote:
Nou toeval of niet, maar altijd als ik mijn ma wil bellen dan belt zij net als ik het nummer aan het intoetsen ben en vice versa.
En dat gebeurt zeker 9 van de 10 keer.
dat heb ik met mijn hub :inlove:
Maar Mandy, ik herken het wel hoor
Ik had laatst ook weer dat ik zeker wist dat mijn ouders op visite zouden komen, maar we hadden het er niet over gehad en elkaar zeker een week niet gesproken. Op zondagmiddag ging de telefoon, zeggen mijn man en ik zowat tegelijk tegen de oudste, zonder dat we het er samen over gehad hadden: dat is oma. En ja hoor, mijn moeder belt: zijn jullie vanmiddag thuis?
Oh heb ook ooit zoiets gehad… een aantal jaar geleden is mijn opa overleden. Op de crematie is toen namens de kleinkinderen ook muziek gedraaid, we hadden een nummer uitgekozen wat je zelden hoort op de radio (en wat totaal geen typisch begrafenisnummer is).
Een paar jaar later overleed mijn andere opa. Ik was die ochtend op mijn werk gebeld met het slechte nieuws. Ik ben even later in de auto gestapt om naar mijn familie te rijden. Wat denk je welk nummer dat er toen op de radio was… juist, dat ene nummer dus. En in die jaren ertussen (ik geloof 2,5 jaar) nooit ergens gehoord.
Ik geloof niet zo in hogere machten, maar op dat moment geloofde (of wilde ) ik even dat het echt geen toeval was.
Mijn vader las op mijn twitter dat ik een dik en ontstoken oog had, kreeg jeuk aan zijn oog, en kreeg precies hetzelfde ontstoken rode gezwollen ooglid als ik… Dat vond ik pas weird!
@Veertjeg wrote:
Ach, ik geloof niet zo in ´toeval´. Denk maar aan AAAALLL die dagen dat je een nummer in je hoofd had en het NIET op de radio was, haha…
dan geloof je juist wel in toeval
@fiep klophout wrote:
@Veertjeg wrote:Ach, ik geloof niet zo in ´toeval´. Denk maar aan AAAALLL die dagen dat je een nummer in je hoofd had en het NIET op de radio was, haha…
dan geloof je juist wel in toeval
Haha, juist ja… Lekker slim weer… :mrgreen:
Jaa, idd! Hahaha!!!
Het is zo dat je de hele dag door prikkels binnenkrijgt en niet alles opslaat. (maar goed ook, anders zou je behoorlijk overprikkeld worden :roll: 8) )
Je filtert er iedere keer iets anders uit. Waarschijnlijk hoor je het nummer vaker dan jezelf beseft, zie een persoon vaker dan je herinnert etc.
Als ik nu zeg dat jullie vandaag eens moeten opletten hoe opvallend het is dat er veel witte auto’s rondrijden, zul je vanavond zien dat je er meer gezien hebt dan ooit
Werkt echt heel grappig. Ben met mijn NLP coach daar nu mee bezig.
Ik heb het nl zelf ook heel vaak, omdat ik er zelf open voor sta en meer prikkels oppak dan bijvoorbeeld mijn schoonvader. Die dus een echte man is en echt maar 1 ding tegelijk kan 8)
@Veertjeg wrote:
Grappig, ik heb dat nummer dus nooit in mijn hoofd…zou niet weten waarom…
Maar toevalmomenten heb ik heel veel…spreek ze alleen zelden uit…
Denk dan alleen “typisch weer”.
Ach…toeval of niet, het zijn wel leuke momenten…
Wat raar, toeval of niet…ik weet het niet, maar wel heel apart.
@sensje wrote:
En je weet zeker dat het geen cd was die vanmorgen ook al aanstond toen je je radio uitzette?
Nou nee…heb meermalen geprobeerd een CD in mijn voordeoorlogse casettespeler te doen,maar echt passen doet het gewoon niet…hihi…
Kortom…geen CD’s in de auto…heb 2 bandjes in de auto liggen…1 nirvana en 1 van Lenny Kravtitz,dus de kans dat ik een bandje van Blof in mijn auto heb liggen is dan nagenoeg nihil…
Nee hoor…het zou best kunnen,maar dit was radio…
Ik geloof wel dat toeval geen toeval is…alleen elk ander nummer waar ik eventueel een situatie of herinnering bij kan plaatsen zou ik begrijpen.
Stel je hoort een nummer wat je linkt aan een bepaald persoon en je komt die persoon later spontaan tegen…
Mis alleen de link met “hier aan de kust”.
Mijn ouders,broer en zs gingen in Tjechie op jacht naar een nieuwe portemonnai voor mijn broer…komen in zo’n grote warenhuis, bekijken daar een stel portemodingesen. Er zit in elke porto een nep-briefje van 100 euro…tot ze er 1 opentrokken waar een ECHTE in zat!
What are the odds???
Hij is nagekeken…het briefje is echt!
Vind dat best apart. Gebeurt je ook niet elke dag.
Die telefoontjes die je aanvoelt,die ken ik ook wel. Heeft denk ik niets met gewoonte te maken (omdat je vaker op een bepaalde dag belt bijv.). Alsof je het aan de bel al hoort…
Ooit in een ver verleden :mrgreen: Droomde ik eens dat mijn vriend in een meubelzaak werkte. Ik zag het logo voor me en ook een stuk van de winkel. Dat ik dat logo en zo herkende is niet zo gek want die zaak zat aan de straat waar ik elke dag 2 keer doorheen reed met de bus.
Maar mijn vriend zat op de MTS electro en was vastbesloten om electricien te worden. In een meubelzaak kreeg ik hem echt niet. hij werd er alleen maar sjaggie van :lol:
Een half jaar na die droom ongeveer is hij gaan solliciteren. Inmiddels was al wel duidelijk dat hij niet in de bouw wilde werken maar iets commercieels wilde gaan doen. Hij kreeg toen via het uitzendburo een baan aangeboden bij een meubelzaak. Juist ja die meubelzaak. Hij is er naar toe gegaan en binnen een week was hij verslaaft aan het meubelvak. Hij werkt dag en nacht, zet zich voor 200 % in, leest alles wat los en vast zit over het vak. Heeft omscholing gedaan en is na een aantal jaren winkelverkoop te hebben gedaan voor zichzelf begonnen als meubelagent in het topsegment. Hij zit als een vis in het water.
Ik denk nog vaak terug aan die droom. We hebben er zelfs nog even over gedacht om die winkel over te nemen. Maar de vrijheid die hij nu heeft is voor ons gezin veel waard.
@ariel wrote:
Ooit in een ver verleden :mrgreen: Droomde ik eens dat mijn vriend in een meubelzaak werkte. Ik zag het logo voor me en ook een stuk van de winkel. Dat ik dat logo en zo herkende is niet zo gek want die zaak zat aan de straat waar ik elke dag 2 keer doorheen reed met de bus.
Maar mijn vriend zat op de MTS electro en was vastbesloten om electricien te worden. In een meubelzaak kreeg ik hem echt niet. hij werd er alleen maar sjaggie van :lol:
Een half jaar na die droom ongeveer is hij gaan solliciteren. Inmiddels was al wel duidelijk dat hij niet in de bouw wilde werken maar iets commercieels wilde gaan doen. Hij kreeg toen via het uitzendburo een baan aangeboden bij een meubelzaak. Juist ja die meubelzaak. Hij is er naar toe gegaan en binnen een week was hij verslaaft aan het meubelvak. Hij werkt dag en nacht, zet zich voor 200 % in, leest alles wat los en vast zit over het vak. Heeft omscholing gedaan en is na een aantal jaren winkelverkoop te hebben gedaan voor zichzelf begonnen als meubelagent in het topsegment. Hij zit als een vis in het water.
Ik denk nog vaak terug aan die droom. We hebben er zelfs nog even over gedacht om die winkel over te nemen. Maar de vrijheid die hij nu heeft is voor ons gezin veel waard.
Dat klinkt mij niet als een droom…creepy…
maar fijn dat je droom uitgekomen is!
Nou ja, fijn dat die droom is uitgekomen is ieets anders. Dan zou het om een wensdroom gaan. En dat was dit niet. Maar het is wel een wensdroom om een man te hebben die elke dag met veel plezier werkt. Die nooit een baaldag heeft. Voor hem is dit het. Net zo goed was het iets anders geweest. Het is gewoon toeval dat hij op dat moment op die plek was.
Vier jaar geleden overleed mijn favoriete om. Ik miste hem vreselijk.Wij waren al bijna twee jaar bezig om zwanger te worden en dat lukte maar niet.
Toen in november de eerste verjaardag zou zijn dat hij er niet meer was, hebben we positief getest!!!
Als het een jongen zou worden zou het ook naar mijn oom vernoemd worden.
Het werd Benthe en die heeft mijn oom natuurlijk nooit gekend.
Een week of twee geleden ben ik haar aan het verschonen en ze vraagt ineens aan mij:“Mama, waar is ome A???”
Ik zeg:“WIE???”
“Ja, ome A, die weet je toch wel??? Waar is die???”
Nou, ik heb altijd een antwoord klaar, maar op die niet…