Gek van een versnopte deus

snif snif…

Ik heb het bij Aniek heel erg gehad, bij Michel ook (Peters zwangerschap is a total blurrrr, dus dat weet ik niet)

Maar ik heb dus naar ervaring kans op 9 maanden een verstopte neus…

Ik word er gek van, heb het nu verdulleme weer :x

Nou kan ik er mega slecht tegen, dus bij Mies heb ik zo ongeveer met kleine stopweekjes ertussen bijna de volle 9 maanden xylometazoline gebruikt en dit mag eigelijk maar 8 dagen… je kan er verslaafd aan raken schijnt :shifty: :angel:

Nu gebruik ik het alweer 10 dagen, kan ik in elk geval normaal slapen en een beetje functioneren, maar ik vroeg me af of anderen dit ook hebben en of ze nog tips hebben anders dan xylometazoline of zoutoplossing (dat helpt namelijk niet) om dit een beetje tegen te gaan of houdbaar te maken.

want een versnopte deus, word er gek van!

ik heb ocean gebruikt, was binnen een paar dagen weer “vrij”…

het was wel ehmm smerig, maar goed, het was het waard 8)

Ik ben vaak verkouden geweest tijdens mijn 2e zwangerschap en gebruikte de gewone neusspray, wel zo min mogelijk maar toch geregeld. Zoutoplossing werkte bij mij niet en ook ik kan niet tegen een verstopte neus.

Sterkte!

hier nog een :? maar ik gebruik niet die neusspray met xidinges…alleen homeopatische. Heb nu die van dr. v/d hoog en die werkt bij mij beter dan de normale zoutoplossing. Wel 2x sprayen. En 's nachts als het dus echt goed dicht zit smeer ik met vicks vaporub hals en borst in, helpt ook goed. Stomen vind ik niks :shifty:

Maar ik dacht ook dat je die neusspray voor volwassenen niet mocht gebruiken als je zwanger bent? Staat volgens mij op de bijsluiter…

@annette77 wrote:

ik heb ocean gebruikt, was binnen een paar dagen weer “vrij”…

het was wel ehmm smerig, maar goed, het was het waard 8)

wat is dat, ocean?

volgens mij ook een zoutoplossing?

geen idee, mijn man had het gehaald toen ik ziek was en deze mocht volgens de verkoopster.

http://www.deonlinedrogist.nl/kamillosan-ocean-neusspray-p-2068.html

Oh Annette, die heb ik ook gehad, zoooooooo gruwelijk smerig :sick:! Maar… ik moet toegeven: hij hielp als een tierelier :thumbup:

Verder geen tips helaas, wel een knuffel, want ik weet hoe ellendig een verstopte neus is :hug: :hug:

dat zei ik, hij is smerig 8)

maar het werkt, en dat is wel heel belangrijk, ik vind vrije adem zooooo fijn :smiley: verstopt zitten heb ik een hekel aan, kom dan niet in slaap en als ik slaap en wakker word lukt het al helemaal niet meer :roll:

@WoLa wrote:

hier nog een :? maar ik gebruik niet die neusspray met xidinges…alleen homeopatische. Heb nu die van dr. v/d hoog en die werkt bij mij beter dan de normale zoutoplossing. Wel 2x sprayen. En 's nachts als het dus echt goed dicht zit smeer ik met vicks vaporub hals en borst in, helpt ook goed. Stomen vind ik niks :shifty:

Maar ik dacht ook dat je die neusspray voor volwassenen niet mocht gebruiken als je zwanger bent? Staat volgens mij op de bijsluiter…

ik denk dat je bedoelt dr Vogel? Wel een goede neusspray trouwens :smiley: . En idd xylomethasoline alleen op advies van Ha of VK als je zwanger bent

Cell, ik kreeg het bij Jayden toen ik zo’n 4 maanden zwanger van hem was en ben er nooit meer van af gekomen :? Door de zwangerschap is een allergie voor huisstofmijt naar voren gekomen en tijdens zwangerschap heb je daar dus nog meer last van doordat het slijmvlies in je neus dan zowiezo wat opgezet is (meestal, de 1 schijnt er last van te hebben en de ander niet) omdat het ook daar extra doorbloed is…

Tijdens de 1e zwangerschap was nog niet duidelijk dat het om een allergie ging, heb ik pas een paar maand na de bevalling laten testen, en ik kreeg van de huisarts Beclometason (eh zoiets :shifty: 8) ) voorgeschreven. Mss kan je daarom vragen? Elke dag xylometazoline is niet echt gezond :wink:

ik weet dat xylo niet echt gezond is, maar op aanraden van de huisarts mocht het wel, alleen dan de babydosering… dus niet die voor volwassenen.

En ik doe dan mijn best om het te beperken tot de nacht…

Maar ik word er zoooo gek van.

Wellicht dat die van vogel ook helpt… ga het zeker proberen want dit is ook niets, het voelt ook niet goed. :frowning:

Gessie, dat is balen. Verstopte neus is vreselijk irritant. toen ik nog erg hooikoorts had (wat ik nu beetje overgroeid ben) had ik ook wel 3 a4 maanden per jaar verstopte neus, maar helaas niks kunnen bedenken dat echt hielp. in ieder geval niet teveel je neus snuiten. Daar raken je slijmvliezen alleen maar meer geirriteerd van en wordt het erger. En neussprays, dat is altijd beetje oppassen. ik heb er hele lange tijd minder door kunnen ruiken (lees jaren). Ik gebruik ze alleen in uiterste nood nog Misschien af en toe eens stomen?

Wat wel hielp bij mij is dat ik onder de douche een kommetje met mijn handen maakte, water erin later lopen en heel langzaam snoof ik dan warm water op in mijn neus, niet te ver, en liet t er dan weer uitlopen. sorry, dit komt wel erg onsmakelijk over. Ik weet ook niet of t goed is, maar ik dacht dat t vast geen kwaad kon. ik ben alleen bang dat t bij jou niet helpt, want ik had echt last van stuifmeel in mijn neus, dat is bij jou niet t geval. Ik leef in ieder geval met je mee, ik weet hoe lastig het is :hug:

@kaya wrote:

@WoLa wrote:

ik denk dat je bedoelt dr Vogel? Wel een goede neusspray trouwens :smiley: . En idd xylomethasoline alleen op advies van Ha of VK als je zwanger bent

ja, dat bedacht ik me later ook, dr. vogel bedoelde ik :doh: zwanger he :roll:

maar die ocean klinkt ook fijn dan…ik snak naar een open neusje eerlijk gezegd. Word er helemaal gek van onderhand.

owwww ik ben echt zwanger he: ik wil hier net heel blij vertellen dat die ocean zo fijn is, mijn hele neus weer open :thumbup: kijk ik nog even op de verpakking: heb ik per ongeluk de babydosering met xylo gepakt die ik stiekum ook had meegenomen voor noodgevallen :wall:

Dussss euh…ik weet nog niet hoe die ocean hier bevalt :oops: :mrgreen:

hier ook een 9 mnd verstopte neus. (met allergie problemen)

Ik gebruik gewoon zo’n spray als otrivin (geloof kruidvat eigen merk) maar dan de kinder dosering voor kinderen va 2 jaar.

Dat kon volgens de v.k. geen kwaad.

Gebruik het enkel voor het slapen gaan en soms voor het eten, anders krijg’k geen hap door m’n keel.

wat ook iets helpt is door de binnenkant van je neus met wat vaseline in te vetten, dat verzacht en houdt iets van allergische reacties tegen.

Maar het blijft vervelend.

succes.

Hier van de buren reuzel gekregen… reuzel??? ik had echt zoiets van ja… en?

Maar het helpt wel… op mijn voorhoofd smeren en op mijn neusbrug enzo.

Het word dan warmig…

het scheelt genoeg in combi met zoutoplossing om in elk geval te slapen.

Maar had er echt nog nooit van gehoord, in mijn opinie is reuzel ouderwets vet om in te bakken… :mrgreen:

Heb door de reuzel in 3 dagen tijd maar 1 x xylo babydosering hoeven gebruiken… dus dat gaat de goede kant op… hoewel een vet neusje natuurlijk weer andere probleempjes meebrengt… puistjes zijn in aantocht :silenced:

reuzel??? Waar koop je dat :think:

Ik ben hier toch voor de noodgevallen aan de kinderdosering xylo…maar 1x per dag en dan slechts 1 neusgat…als ik maar kan ademen.

Die ocean doet hier niks :thumbdown:

geen idee… ik heb het gekregen van de buren.

Maar ik zou het gewoon eens bij de drogist vragen of bij zo’n natuurwinkel?

Ja je moet toch wat, ik kan echt niet slapen als ik compleet door mijn mond moet ademen… idd, er moet minimaal 1 neusgat vrij zijn. En als niks meer helpt, dan maar otrivin baby… :shifty:

hier ook iemand met hetzelfde probleem, zoutoplossing werkt niet en stomen ook niet… en slapen lukt echt niet met een dichte neus…

maar volgends mij is er dus niet zo heel veel aan te doen merk ik…

Nou… ik heb inmiddels dus de oplossing.

Geen otrivin, geen zoutoplossing en ook de reuzel hielp niet langdurig.

Maar kreeg door een kaakholteontsteking nog meer vragen over mijn neus van de huisarts en die kwam tot de conclusie dat als ik in al mijn zwangerschappen 9 maanden met een verstopte neus liep, er sprake moest zijn van 1 of andere allergie/gevoeligheid die door invloed van hormonen verergert.

Ik kreeg beclometason ontstekingsremmende neusspray, 2x per dag te gebruiken en mag in de zwangerschap, sterker nog, je mag het in prencipe onbeperkt gebruikt worden.

De eerste dagen deed het niets en dat had de ha ook gezegd, maar na ongeveer 4 dagen begon het te werken en sindsdien ben ik niet meer zo verstopt in mijn neus en heb ik ook geen droge ogen meer.

Dus ws toch idd een allergie en die beclometason is alleen verkrijgbaar op recept… maar het loont wel de moeite om toch naar de huisarts te gaan :thumbup: Het is namelijk NIET normaal om langer dan 14 dagen een verstopte neus te hebben, ook niet als je zwanger bent.