dank je wel cell voor de uitleg… ik ga nog ff een paar dagen door met stomen e.d. en als het volgende week niet over is bel ik gewoon weer de huisarts…
Beclometason heb ik idd ook voorgeschreven gekregen van m’n huisarts maar werk alleen echt goed als het enkel om een allergie gaat die de kop op steekt. (kan tijdens je zwangerschap opeens verergeren of op komen zetten)
Tegen de verstopte neus die kan ontstaan in je zwangerschap enkel door hormonen (meen dat oestrogenen de boosdoener zijn) zal het echter niet altijd helpen… (helaas alle 3 m’n zwangerschappen de zelfde ervaring met beclometason gehad)
Ik heb vandaag iets nieuws gevonden bij de drogist. Het heet Nozoil en is simpel weg een spray met zuivere sesam olie die zou helpen bij droge neusholtes, verstopte neus, overdosering van neusspray e.d. en verzacht ook allergie verschijnselen.
Heel benieuwd hoe ik nou de nacht ga doorkomen,
Van het langdurige neusspray (beclometason) gebruik kreeg ik de laatste tijd nogal eens spontaan een bloedneus. En echt open gaan deed m’n neus niet.
Vandaag lijkt het overdag al iets beter te gaan. Minder geirriteerd en zo.
Zou erg prettig zijn als dit htk middeltje redelijk goed werkt.
leuk hoor zo’n zwangere neus…
nou ben ik eigelijk altijd verkouden i.v.m. huisstofmijt allergie… maar het is nu zo erg dat ik de hele dag een dichte neus heb… en dat had ik voorheen niet…
dan lijkt me beclometason misschien idd wel een goede oplossing voor je. Als je al een allergie hebt, kan deze door je zwangerschap verergeren.
Duurt idd wel een paar dagen voordat 't goedje werkt hoor. maar’t is dan beter als otrivin.
succes