Gek van dat commentaar

Wie herkent het? Commentaar: nu nóg aan de borst, 3 maanden is toch wel voldoende?

(ja mijn middelste heb ik 15 maanden gevoed…)

Ga je het nu weer zolang doen, met een KLEUTER aan de borst?

Stop er toch mee, dat is toch niet gezond voor jullie?

Flesje is zoooooveel makkelijker (als we ergens zijn en ik moet voeden)

Etc. etc.

Ik word er niet goed van!! En dan vooral van je naasten…

Zo dat wilde ik even kwijt. Ik baal ervan!!

herkenbaar en ja enorm irritant!

Overigens kreeg ik bij nummer 3 dan amper meer dit commentaar/ opmerkingen. Had ze bij de 2e denk ik wel duidelijk genoeg gemaakt dat ik geen behoefte had aan dat commentaar omdat ik als het om borstvoeding ging mijn eigen plan wel trok :angel:

Gewoon niks van aan trekken!

Als ik vertel dat Robin ook nog wel 1-2x per dag bv krijgt, kijken mensen ook altijd heel raar naar me, gelukkig krijg ik geen nare opmerkingen, maar die blikken zeggen ook genoeg :roll:

Waarom mensen daar altijd iets van moeten zeggen weet ik ook niet…

Ik herken het ook.

Mijn moeder van de week. Als hij tandjes krijgt stop je toch zeker wel?

Mijn schoonmoeder…hoe lang wil je nog doorgaan?

Ik: ik hoop tot hij 1 is door te gaan aangezien het zo goed gaat.

Zij: Weet je het zeker? Het vergt nogal wat van je hoor! En een half jaar is toch ook mooi?

Pfff…laat me toch gewoon. Ik geniet ervan :wink:

vervelend zeg die opmerkingen, niks van aantrekken :hug: :hug:

Ik herken het eigenlijk niet zo. Geloof dat iedereen in mijn omgevind het wel normaal vindt eigenlijk!

Gewoon niks van aantrekken hoor, het is gewoon natuurlijk en oh zo gezond :thumbup:

ow wat lijkt me dat vervelend zeg :hug:

Hier heb ik er gelukkig geen last van, het is aardig normaal/geaccepteerd dat men hier ergens tussen 6 en 12 maanden pas stopt. Een enkeling voedt nog iets langer. Ik ben nu aan het afbouwen en zie wel hoe snel of dat gaat. Denk niet dat ik 2 voedingen zal kunnen volhouden, want nu van 4 naar 3 voedingen loopt het al enorm terug. (bij de 2e lukte dat ook niet, minder dan 3/4 voedingen geven)

heel herkenbaar maar die mensen zet ik even meteen op hun plek zijn ze helemaal gek :naughty:

mijn moeder hoe ga je dat doen als je gaat werken heb je al fv in huis :think: nee je krijgt afgekolfde melk :wink:

o oke

andere mensen ben je al aan het afbouwen

ik waarom

nou je moet toch bijna weer werken

JA DUS :roll:

jeetje zo vroeg al zeg…

Ik herken het wel, maar dan waren ze toch zeker wel 7mnd. Ik voedde op een gegeven moment alleen nog op bed ('s morgens en 's avonds) en dat maakte dat anderen het gewoon niet meer zagen (en er vanuit gingen dat we gestopt waren :wink: ). Het boeide me niet zo, ze denken maar. Bij de tweede heb ik idd weleens een boze opmerking gemaakt, nou weten we het wel hoor, allemaal heel raar en ik doe het lekker toch. Bij de derde dus ook minder last van gehad en mijn zusje vroeg nu al ‘je gaat zeker weer zolang bv geven’ :roll: Ik heb met een strak gezicht gezegd dat ik daar echt geen zin in had en de fles ga geven, toen keek ze wel even heel raar haha.

bij mij is het nu soms ook al: mijn sm over de lucht in zijn buikje… is met de bv zeker? :? , t is toch makkelijker een flesje he :roll:

oooh ja, dat vond ik ook zo irritant… Alles waar iedere baby last van heeft ligt opeens aan de bv :doh:

@Lune wrote:

jeetje zo vroeg al zeg…

Bij onze 2e kreeg ik met ongeveer 4 weken van mijn schoonmoeder al te horen dat ik er nu zeker wel bijna mee op ging houden, hij werd al zo groot :shock:
Ja maar de oudste kreeg toen toch ook al niet meer?
1. die kreeg 7 weken
2. dat was me veels te kort
3. is elk kind hetzelfde dan?

Maanden erna via hub nog vaak genoeg opmerkingen gekregen. In de loop van die periode is het contact tussen hun en mij opgehouden te bestaan (nog 1x gezien toen de middelste 1,5 was) maar ook hij was duidelijk zat... je kan het niks vinden, maar daar doen we niks mee in dit geval.

maar ja... dat is dezelfde schoonmoeder die ook direct nadat we vertelt hadden zwanger te zijn van de 2e vroeg 'en hierna is het toch wel klaar he?'... en met direct bedoel ik echt direct... nog voor gefeliciteerd... Met nummer 4 op komst begrijpen jullie dat wij ons daar weinig van aan hebben getrokken :wink:

Herkenbaar… hier alleen in de vriendengroep…

Maar ik zeg nu maar Meike wil niet stoppen, zodra ze klik (voedingsbh) hoort, glimt dat gezichtje op, dat wil je toch niet missen??

ik vind het vooral erg als anderen zeggen dat het een gedoe is…

Dat bepaal ik toch altijd zelf wel he :twisted: …

En veel vragen er nu hoelang ik nog doorga… En als ik dan zeg tot ze 2 is dan moeten ze bijna altijd lachen…

En dan zeggen ze: wacht maar tot ze tanden heeft… Mijn antwoord is dan dat Veron al tanden had bij de 4 maanden en dat ik hem toch ook tot de 10 maanden heb gegeven…

Ach ik probeer ze maar te laten kletsen maar soms :twisted:

En het heeft bij mij alleen maar een averechts effect, ik ben nog fanatieker dan ik was…

grts patricia

@babylover wrote:

ik vind het vooral erg als anderen zeggen dat het een gedoe is…

Dat bepaal ik toch altijd zelf wel he :twisted: …

Nou idd dat vind ik ook altijd zo grappig… ja maar het vergt zoveel van jou/ het is zo vermoeiend voor jou, het is… eh ik vind het echt makkelijker als die flesjes bij de oudste.

Dat scheelt bij sommige mensen trouwens wel dat de oudste hier grotendeels op de fles is groot geworden… daarom schijn ik over beide een mening te mogen hebben volgens de bv tegenstanders in mijn omgeving dan… ‘oh ja dat is ook zo, je hebt ook de fles gegeven’.

Voor wat betreft tandjes… denk dat onze middelste met ruim 2 jaar zo’n beetje over een compleet gebit beschikte (als ik het even vergelijk met de jongste nu zal het hooguit op 1 of 2 kiezen ‘af’ zijn geweest) en tepels hangen er nog aan hoor :mrgreen:

Ach ja… ik hoop de kleine pruts hier straks ook weer maaaaaanden de borst te mogen geven en degenen die vinden er een opmerking over te maken… brede rug… glijdt het wel van af.

Overigens maakt de toon van een opmerking wel uit.

Sommige mensen maken een opmerking en dan voel je eigenlijk wel dat ze meer willen weten en dan leg ik graag iets uit hoor, maar sommigen zijn alleen negatief… daar ga ik geen uitleg/tijd/adem aan ‘verspillen’ :shifty:

En de leuke opmerkingen… die vergeet ik ook niet… toen ik de jongste met dik halfjaar aan de borst had in de kinderboerderij kwam er een moeder naar me toe… heerlijk om te zien, lekker mee door gaan hoor!

En dat voelt erg fijn hoor moet ik zeggen :thumbup:

hoe herkenbaar allemaal weer helaas…

Eerst toen ik aan t werk ging. Want kolven is maar een gedoe, ook voor je collega’s (?? alsof mijn dochter wat met hen te maken heeft)

En toen die tanden kwamen ging ik toch zeker wel stoppen

En toen werd ze een jaar, nou dan stop je toch zeker wel?

En toen ging ze er om vragen… (mama tietie!! :inlove: ) Dat mag al helemaaaaaal niet :eh:

Ondertussen doet mijn dochtertje dansjes als ze tietie mag, en kondigd ze even heel duidelijk aan, aan iedereen die maar in de buurt is, dat ze tietie krijgt! :inlove: :inlove: Hoe kan ik haar dat nou ontnemen toch??

Omgeving reageert ondertussen niet meer, die snappen geloof ik ondertussen wel dat 2 al niet eens de grens is voor mij (iets wat ik altijd zei, in ieder geval tot ze 2 is)

Af en toe als een kennis erachter komt krijg ik nog hele rare blikken, en de opmerking dat ik zeker ondertussen wel aan t afbouwen ben. Ik zeg altijd maar dat bv op deze leeftijd ook nog steeds gezondheidsvoordelen heeft, en dat ik er daarom nog mee doorga. Ik zie vaak wel ongeloof bij mensen. Maar ahg… zij hun ding, ik de mijne :wink:

Mijn ‘ik-geef-borstvoeding-al-1-jaar-8-maanden-en-zoveel-dagen-ticker’ heeft een mooi plekje op mijn hyves. Ik ben er trots op! Ondanks dat ik kennelijk wle een beetje ene rare ben met mijn peuter aan de borst

:smiley:

@mamaMarije wrote:

Overigens maakt de toon van een opmerking wel uit.

Sommige mensen maken een opmerking en dan voel je eigenlijk wel dat ze meer willen weten en dan leg ik graag iets uit hoor, maar sommigen zijn alleen negatief… daar ga ik geen uitleg/tijd/adem aan ‘verspillen’ :shifty:

Zo heb ik een keer hier iemand geantwoord waarvan ik bij voorbaat al hoorde dat ze heel negatief was. Op de babyshower van mijn vriendin, hier in mijn eigen huis. Die meid ging met haar collega toen verder, mij negerend, hoe vervelend het wel niet is voor anderen als die op het werk persee maar moeten kolven. Heb me daar zo rot onder gevoeld! Ik heb een half jaar gekolfd op mn werk. eigenlijk wilde ik haar ook mijn huis uit gooien, maar ik vond dat ik dat niet kon maken tegenover mijn vriendin. :roll:

Als ik dit allemaal lees kan ik alleen maar denken wat voor geluk ik heb gehad met m’n omgeving. Mijn moeder pastte 1 dag in de op op de kinderen en vertelde trots aan iedereen dat ze een diepvriesla vol met bv had liggen voor de kleinste.

:hug: voor al die rot reacties!

De leuke opmerkingen maken idd heel erg veel goed :smiley:

Gelukkig komen die ook vaak genoeg. Ik kan het zelf dan ook echt niet laten als iemand lekker zit te voeden even iets te zeggen, maar ik vind het ook altijd zo vertederend :inlove:

ik herken het gelukkig niet

heel mijn fam. is pro bv en nog nooit commentaar op bv gehad

mijn moeder vond het zelf zo verschrikkelijk dat wij alle 4 geen bv wilde…

we spuugde het gewoon weer uit :mrgreen:

mijn moeder heeft het toen maar afgetapt en afgestaan aan de bv-bank

heb tygo helaas niet zo lang bv kunnen geven… slechte begeleiding bij hypoallergeen dieet wat ik erbij moest volgen

als ik zwanger ben van de 2de wil ik meteen al aan de bel trekken en zoeken naar de juiste begeleiding voor het geval dat.

had zo graag minimaal 9 mnd willen geven en het liefst langer

hoop dat dit alsnog tot de mogelijkheid gaat behoren bij een brusje