geheim van sinterklaas

ik vind het in een woord belachelijk dat een juf dit verteld heeft,

ik zou heeeeeeeeeeeeeeeeeeel kwaad zijn geweest,

in groep 2 :shock:





maar ontopic, wij zitten in hetzelfde schuitje, Y is in aug 7 geworden.

wij zeggen het als hij met specifieke vragen gaat komen. dan krijgt hij eerlijk antwoord.

maar afgelopen jaren vond hij het sint gebeuren helemaal niets, als die drukte en kabaal met bv de intocht en het feest op school, hij vond het niets.

nu dit jaar pas voor het eerst kan ik zeggen dat hij het leuk (geweldig) vind.



ik ben er dus niet uit of we het hem gaan vertellen aankomende zomer.

maar in groep 5 gaan ze hier wel beginnen met lootjes trekken.

@klavertje4 wrote:

Matteo zijn nieuwe juf (sinds gister) heeft het dus verteld… ik vroeg Matteo hoe het ging… hij zei dat juf zei in de kring dat ze iets moest vertellen… Ja jongens, sinterklaas bestaat niet… paar kinderen zeiden: echt wel hij bestaat wel… en toen zei zij weer… nee hoor hij bestaat echt niet…


Ik vind het absoluut niet de taak van een juf om dit zo te doen.



@klavertje4 wrote:
de reactie: het kwam ter sprake en ze wilde dus niet liegen…


Ze had anders met haar opvattingen moeten omgaan, dat had ook zeker gekund.

Nou ja, wat een mafkees zeg :o

Ongelooflijk wat eenbrutaliteit. Ik zou echt zooo boos zijn en bij de directie zittem… Doen hoor, is ze nou gek geworden!! In groep twee :wall:

Mijn oudste zit in groep zes! En daar is vantevoren afgesproken dat de juf enkel het verhaal van nicolaas van myra verteld maar niet specifiek benoemd dat sint niet bestaat. Uit dit verhaal zouden ze dat wel kunnen afleiden maar een kind wat nog echt wil geloven kan dat ook blijven doen…

ik vind het eigenlijk best fijn om te lezen dat jullie het met mij eens zijn… ik heb zelf nl het gevoel tegen een muur op te lopen… ze lijken me niet te willen begrijpen…

na zaterdagavond heb ik gewoon geen enkele reactie weer gekregen :shock: vandaag maar even vragen waarom niet…

@klavertje4 wrote:

na zaterdagavond heb ik gewoon geen enkele reactie weer gekregen :shock: vandaag maar even vragen waarom niet…




Hoe bedoel je vanuit school of van Matteo?

Ik blijf het een raar verhaal vinden, ik ga het vandeweek eens aan Yari zijn juf vragen hoe zij daar tegenaan kijkt.



Waren er niet meer ouders die het belachelijk vonden dan en de schoolleiding??

Het kan toch niet zo zijn dat 1 juf even uitmaakt of ze wel of niet meegaat met het sinterklaas verhaal, hopelijk hebben jullie verder wel gewoon een gezellige sinterklaas viering.