geheim van sinterklaas

Hier heeft de juf in groep 2 verteld dat sinterklaas niet bestaat :roll: :roll: Manoël is nog te klein om alles te begrijpen… Milan geloofde al niet meer… matteo nu dus ook niet meer… de lol is er hier wel af wat dat betreft…

is de lol er af as het verteld is? hier genieten we er echt wel van hoewel we onze oudste dus bewust niet vertellen dat Sint de cadeautjes koopt. Maar het feest is er niet minder om hoor. Hij staat op zondag gewoon om 5 uur aan ons bed of hij al mag gaan kijken wat er in zijn schoen zet. Terwijl hij prima weet dat ik het cadeautje de dag ervoor heb gekocht. Oo Sinterklaasavond is spannend, net zoals met een verjaardag, de cadeautjes zijn al spannend op zich

ja… voor mij wel … het was zo leuk hoe hij er in mee ging en alles… en ja nu dus helemaal niet meer… ooh jij koopt het dus enz… ik bepaal graag zelf of ik het mijn kind vertel of niet…



Matteo vindt het ook erg jammer … hij had het liever niet geweten zei hij

@klavertje4 wrote:

Hier heeft de juf in groep 2 verteld dat sinterklaas niet bestaat :roll: :roll:




Sowieso vind ik dit geen rol voor de juf… maar in groep 2!!! Wat bezielt zo’n mens.



Echt ieder zijn goed recht om al dan niet mee te gaan in het verhaal, maar laat dat dan ook bij de ouders.



Als het nou een kindje is dat het zegt dan denk ik nog: tja kan gebeuren.

Maar juf?



Hier de oudste ondanks lootjes trekken op school nog steeds heilig in zijn geloof. Tenminste zo lijkt het wel.

Ik gok dat we ergens in de maanden na nieuwjaar we met de aap uit de bekende mouw gaan komen (en ik gok dat nummer 2 er ook klaar voor is/ het uitgedokterd heeft).

@mamaMarije wrote:

@klavertje4 wrote:
Hier heeft de juf in groep 2 verteld dat sinterklaas niet bestaat :roll: :roll:




Sowieso vind ik dit geen rol voor de juf… maar in groep 2!!! Wat bezielt zo’n mens.



Echt ieder zijn goed recht om al dan niet mee te gaan in het verhaal, maar laat dat dan ook bij de ouders.



Als het nou een kindje is dat het zegt dan denk ik nog: tja kan gebeuren.

Maar juf?



Hier de oudste ondanks lootjes trekken op school nog steeds heilig in zijn geloof. Tenminste zo lijkt het wel.

Ik gok dat we ergens in de maanden na nieuwjaar we met de aap uit de bekende mouw gaan komen (en ik gok dat nummer 2 er ook klaar voor is/ het uitgedokterd heeft).




:shock: :shock: de juf heeft het verteld…in groep 2, dat meen je toch niet. Vind het al helemaal niet goed als de juf of meester het verteld maar dan al in groep 2, dan zijn ze nog maar 4 of 5, dan leeft het enorm bij die kindjes.

Schandalig gewoon en kan me goed voorstellen dat de lol er dan voor jullie af is.

Die juf zou wat mij betreft een flink pak met een roe en dan in de zak mee naar spanje…oh wacht… :mrgreen:



Nee even serieus, ik vind het totaal niet kunnen dat een juf dat gaat vertellen, en dan ook nog in groep 2???

Werkelijk niet te filmen.

Ik had hier een niet fijnzinnig gesprek met juf én de schooldirectie over gehad als het mij was gebeurd, het is niet aan juf noch aan de school om zoiets te vertellen en al helemaal niet op 4-5 jarige leeftijd…



Daar was bij mij echt het laatste woord nog niet over gezegd

Matteo zijn nieuwe juf (sinds gister) heeft het dus verteld… ik vroeg Matteo hoe het ging… hij zei dat juf zei in de kring dat ze iets moest vertellen… Ja jongens, sinterklaas bestaat niet… paar kinderen zeiden: echt wel hij bestaat wel… en toen zei zij weer… nee hoor hij bestaat echt niet… enz…

:wall: :evil:



ja de lol is er af… Milan geloofde niet meer… Matteo nu niet meer… en Manoël is te klein. we vonden het juist nog zo leuk… en lekker meegaan in het sinterklaasverhaal op televisie… maar dat kunnen we nu wel vergeten…

Oooh kan me zo voorstellen dat je teleurgesteld bent…het is toch leuk om het sinterklaasjournaal te volgen en dan de reactie van je kind te zien. Bij jou kind is de reactie nu compleet anders omdat hij weet dat ie niet bestaat…de lol is er echt wel af ja!!



Kan me echt niet voorstellen dat ze dat gedaan heeft :naughty: :wall: en dan ook nog even weken voor sinterklaas.

Dit is niet een juf die echt met de kindjes begaan is of wel… :think:

Ik schrik er helemaal van dat een juf in groep 2 al verteld dat Sinterklaas niet bestaat. Ik vind dat nogal wat, ze zijn dan nog maar 5 jaar. En ik vind het absoluut niet een taak van een juf om dat te vertellen zeker als ze nog zo jong zijn. Ik vind het trouwens ook een ‘taak’ van de ouders om het te vertellen.

Ik denk dat wij het toch nog maar even op zijn beloop laten in de hoop dat Robin zelf vragen gaat stellen.

Wat een juf zeg! Bah. Heb je er nog met andere ouders over gesproken of de juf/schoolleiding aangesproken?



Victor is 8 en gelooft nog. En van mij mag het. We vinden het wel gezellig.

Overigens vind ik het ook een gezellig feest als ze niet meer geloven. Max die 's avonds nog even meedenkt over de kadootjes voor iedereen. En met de intocht spelen max, opa en mijn zusje mee met de muziek. Ook dat is speciaal.



Kerst is al speciaal door de versieringen, eten en vele andere dingen. Daar hoeven wat mij betreft geen kadootjes bij.

@klavertje4 wrote:

ja… voor mij wel … het was zo leuk hoe hij er in mee ging en alles… en ja nu dus helemaal niet meer… ooh jij koopt het dus enz… ik bepaal graag zelf of ik het mijn kind vertel of niet…



Matteo vindt het ook erg jammer … hij had het liever niet geweten zei hij




Jeetje wat een trut van een juf zeg :hand: , ik mag aannemen dat alle ouders maandag op hoge poten naar school gaan?



Echt waarom doet ze dat en waar haalt ze het lef vandaan!!



Ga hier alsjeblieft wel wat van zeggen hoor, is ze helemaal gek geworden straks gelooft er geen enkel kind bij jullie op school nog in de sint.



:hug:

ik vind het ook zooo gek… in groep 4 zitten ze in het verhaal … gaan sinterklaasjournaal kijken en in groep 2 wordt het verteld…



het is dus niet zo gek dat ik er boos over ben? ik krijg van mensen soms de reactie waar ik me druk over maak…

Absoluut terecht dat je boos bent.

Raar dat een nieuwe juf, die de kindjes niet kent, zoiets in een kring gesprek gaat zeggen. Ik zou er zeker een gesprek aan wagen.

@klavertje4 wrote:

ik vind het ook zooo gek… in groep 4 zitten ze in het verhaal … gaan sinterklaasjournaal kijken en in groep 2 wordt het verteld…



het is dus niet zo gek dat ik er boos over ben? ik krijg van mensen soms de reactie waar ik me druk over maak…




Ik neem aan dat je een gesprekje hebt gehad met de juf van groep 2. Wat waren haar beweegredenen om het de kinderen te vertellen?

de reactie: het kwam ter sprake en ze wilde dus niet liegen… :roll: :roll: :roll:



dan nog vind ik dat je dat niet klassikaal bespreekt… en als een kind dan zegt hij bestaat wel… dan zeg je niet nog een keer nee hij bestaat niet.

Ze wilde niet liegen…ach ik vind dat zo overtrokken hé, ik vind het echt niet liegen het is gewoon iets leuks en vind niet dat je dat als liegen moet gaan zien, je houdt gewoon een traditie in stand die wij allemaal hebben doorlopen.

Gewoon jammer dat ze het de kinderen heeft verteld hoor!!

Ik vraag me af of ik ooit gelogen heb tegen mijn kinderen? Ze hebben nog nooit gevraagd oftie bestaat. Het is sinterklaasfeest, ze vinden het geweldig en ik vind het wel grappig om de traditie in ere te houden.



Vandaag hebben ze weer achter de voordeur zitten zingen samen (bij gebrek aan schoorsteen). Lachu toch.



Ik zit op het moment te wachten dat lasse gaat doorhebben dat het een show is maar volgens mij is het geloof zo groot dat er volgens mij heel wat moet gebeuren. Hij vind het wel steeds vreemder overkomen allemaal.



Hij is nog niet thuisgekomen dat er iemand op school oid gezegd zou hebben dat ie niet bestaat.



En Nena is dit jaar op het toppunt van geloven geloof ik - die vind het geweldig.



Ik geniet er nog even van.

ik heb ook het idee dat ze mij niet snapt en het overdreven vindt… want ze zegt ook jij begrijpt vast wel dat juf het daarom dan gedaan heeft… Nee, dat begrijp ik niet! ik blijf het niet een taak van de juf vinden om het te vertellen!

@klavertje4 wrote:

ik heb ook het idee dat ze mij niet snapt en het overdreven vindt… want ze zegt ook jij begrijpt vast wel dat juf het daarom dan gedaan heeft… Nee, dat begrijp ik niet! ik blijf het niet een taak van de juf vinden om het te vertellen!




Ik had het net met Roel over dit onderwerp. Die vind het allereerst ook niet dat we liegen. En over dat voorval van de juf vind hij het niet de taak van een juf om iets dergelijks te vertellen.



Tuurlijk zit je even in een lastig pakket maar een beetje creatief had ze toch wel kunnen zijn. Krijgen ze tijdens de opleiding geen lessen in hoe overleef ik de feestdagen ofzo





Als een kind zegt van hij bestaat niet, zeg je van goh het is toch wat. Maar we vieren wel gewoon het feest en gaan nu lekker een tekening over de sint kleuren ofzo. Ik denk dat groot deel van de klas het niet eens door had gehad.





Ik zou het ook niet tof gevonden hebben als een juf het ritueel van ons afgepakt zou hebben.

precies… maar zij zegt: ja matteo geniet er vast nog wel van… ja tuurlijk… want hij krijgt kadootjes… maar toch mist het nu iets… ik heb het gevoel dat ons iets is afgepakt… en omdat het op een tijd verteld is dat hij er nog niet aan toe was, verwijt hij ons nu leugens…