gefrustreerde baby wil van buik naar rug maar lukt niet!!!

Djenno kan sinds een paar weken van zijn rug naar zijn buik draaien. Jippieee hartstikke goed!!!

:mrgreen: Sinds hij het kan doet hij het ook zo ongeveer 10 keer per uur. Maar hij kan nog niet terug draaien en raakt dan helemaal gefrustreerd hierdoor en zet het dan telkens op een huilen. :frowning:

Hij laat zijn gezichtje dan in het boxkleed liggen dus we kunnen hem niet laten huilen zeg maar omdat hij gewoon zijn koppie niet opzij draait van woede.

Djenno gefrustreerd en papa en mama horensdol van het terugdraaien en troosten elke keer. :hug:

Hellup!! Hoe kunnen we hem helpen leren terug te draaien. Dit om de rust voor Djenno ( en ook stiekem voor papa en mama een beetje :oops: ) terug te laten keren.

hier hetzelfde probleem gehad…We hebben madam dus wel ff laten spartelen…Nu kan ze nog steeds niet terug draaien, maar ze weet wa de tgevolgen zijn, en draait nu dsu eigenlijk niet meer…Wellicht komt het ook omdat ze los kan zitten en dat leuker vindt…Maar goed mijn dochter is al wel wat ouder als jouwn kindje, maar rolt pas sinds een 1.5 maand :mrgreen:

Haha, goed zo Djenno! Over een maandje of 3 (of misschien wel 2 of 4) kan hij vast ook terugdraaien. Tot die tijd moet iemand hem terugrollen als hij begint te jammeren.

Op een gegeven moment wordt op de buik liggen fijn want dan is t nekje sterk en liggen ze lekker te spelen, op je buik kun je speelgoed net wat beter bekijken en bevoelen.

Wij zijn toen Wout ging rollen in bed met slaapzak begonnen want onder het dekentje rolde hij ook om zodra hij even wakker was en dat was heel vervelend (voor iedereen :angel: ) al dat gerol, in de slaapzak rolt het toch iets minder makkelijk :slight_smile:

Oeh Claudie, op de buik liggen is wel erg goed voor de ontwikkeling van rug- en nekspieren, dus wel aan te raden om haar dat te laten doen…

Oeh nog zo lang wachten??? Dat wordt een gezellige boel hihihi :mrgreen: :mrgreen:

In bed omrollen doet hij gelukkig ( nog?) niet dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Hij maakt in bed ook geen aanstalten om dit te doen want hij slaapt altijd lekker snel in op zijn rug :inlove:

en als hij dat wel gaan doen, gewoon zijn slaapzakje goed onderin de matras proppen, anders is het hier ook hommeles :mrgreen:

en idd ff laten liggen is erg goed voor de spierontwikkeling :mrgreen:

Slaapzakje in de matras? Slimme tip :thumbup:

slaapzakje maar niet in matras doen. Als hij wel draait en komt vast te zitten zijn de gevolgen niet te overzien… want jij ligt te slapen!

@Sija wrote:

Absoluut géén slimme tip!

Doe het niet meis, vastleggen in bed is hartstikke gevaarlijk!

Je kan hem wel helpen oefenen met draaien. Jim heeft fysio gehad i.v.m. afplatting en moest dus al vroeg leren rollen. Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen:

Van rug naar buik kan hij al dus weer terug, je pakt als hij bijv over links terug moet rollen het rechterbeentje vast. Je duwt voorzichtig het knietje omhoog als het beentje gebogen is duw je hem langzaam op zijn zij (let op zijn armpjes wel, hij moet dan op zijn elleboogjes steunen) als het goed is probeert hij zelf mee te werken en kan hij het laatste stukje zelf. Gewoon een paar keer per dag oefenen met hem, wie weet gaat het dan wat sneller! Je kan dit ook oefenen op iets wat schuin afloopt dat deed de fysio ook.

Wat doet hij trouwens als je zijn elleboogjes onder zijn lijfje duwt? Dan kan hij zijn hoofdje omhoog houden.

@Mellie wrote:

@Sija wrote:

de onderkant achter in proppen is echt niets gevaarlijks aan hoor :wink:

Wat zou er dan moeten gaan gebeuren volgens jouw?

@Claudie23 wrote:

@Mellie wrote:
@Sija wrote:

Oeh, jij hebt duidelijk het foldertje ‘veilig slapen’ van het cb niet gelezen.

Kindjes kunnen zich vastdraaien in bed, óók in een slaapzak.

Denk aan voetjes/beentjes die bekneld kunnen raken :?

Sla alle sites over veilig slapen en wiegendood er maar op na daar zul je keer op keer zien dat vastleggen in bed een absolute no-no is :naughty:

Ga er maar van uit dat als je kindje zélf gaat draaien dat het dan ook veilig slaapt en het hoofdje weg kan draaien :wink:

Wil je niet dat je kindje op de buik gaat liggen dan draai je het gewoon terug…

Djenno steunt wel al op zijn armpjes en kijkt ook lekker om zich heen maar na een paar minuten heeft hij alles wel gezien :mrgreen:

Ik ga denk ik maar eens de oefeningen van tante Soesa proberen! MIsschien helpt het!

@Mellie wrote:

@Claudie23 wrote:
@Mellie wrote:
@Sija wrote:

Sla alle sites over veilig slapen en wiegendood er maar op na daar zul je keer op keer zien dat vastleggen in bed een absolute no-no is :naughty:

Ga er maar van uit dat als je kindje zélf gaat draaien dat het dan ook veilig slaapt en het hoofdje weg kan draaien :wink:

Maar natuurlijk heb ik de gelezen…Echter wanneer Marit haar voeten bijna het achterbord raken kan ze zich echt niet vast wurmen ofzo hoor…

Geen slaapzak die voor elkaar krijgt…Maar ik begrijp je standpunt :wink:

Ik heb ook zeker de folder gelezen en vind buikslapen ook niks, maar aangezien madam hier sinds ruim een week alleen nog maar draaien wil en dat met slaapzak enal doet en daardoor niet inslaapt, prop ook ik de slaapzak aan de onderkant vast en dat gaat prima. Vind ik veiliger dan een kindje wat zich wel met slaapzak en al omdraait en niet terug kan en als ze heel moe is gewoon met haar hoofd plat blijft liggen.

En hier ook zo’n gefrustreerde miep. Was het begin van het rollen het rollen zelf genoeg om tevreden te zijn, nu moet er na het rollen de box doorgecrossd worden en oh wee als dat niet gaat. Ik laat haar ook echt wel aanmodderen, maar als ze elke keer met hoofd bonkt of weer met een been of arm tussen de spijlen zit dan moet ik wel helpen. Ik kan haar even rustig houden met iets te kjken op d’r buik, ze kan hartstikke lang zo liggen, maar wil t niet meer, wil meer!! :inlove:

Dusse ook ik ga die tips van tante soesa eens proberen. Iemand nog ander tips? Ook schuin zitten wil z eniet meer, rechtop MOET!!! Haha, alleen krijgt z evan mij niet d’r zin en dat is huilen geblazen, dus als iemand daar nog tips voor heeft? dwz een tip om gefrustreerde kinderen die meer willen dan ze kunnen en zouden hoeven te kunnen wat te kalmeren??? :inlove:

Even op reageren hoor (is helemaal offtopic, maar kan het niet laten!)

Als je niet wil dat je kindje omdraait in bed, is daar ook een safe-T-sleep voor (google er maar eens op). Op die manier ligt je kindje op een veilige manier vast! EN kan je het jezelf ook niet kwalijk nemen als er dan toch wat gebeurt (jij zal die ene maar zijn waarbij het wel fout gaat :cry: )

Mijn ergste nachtmerrie is gisteren uitgekomen! Ik had Djenno in zijn ledikantje gelegd voor zijn korte avondslaapje en hij was nog wat aan het spelen. Ik hoorde op de babyfoon dat het ineens stil was en meestal als hij in slaap is gevallen ga ik nog even kijken om zijn dekentje/lakentje even goed te leggen. Gisteren ging ik dus ook kijken en tot mijn grote schrik lag Djenno omgekeerd in zijn bedje, op zijn buik met zijn gezichtje in het matras. Omdat hij stil lag schrok ik me echt dood, heb hem gelijk in paniek eruit gehaald en ‘gelukkig’ schrok hij en lag hij dus gewoon te slapen. Ik vind dit dus heel eng he? Hij kan dus nog steeds niet op zijn rug terugdraaien en blijkbaar legt hij zijn gezichtje dus ook niet opzij.

Gelukkig hebben wij een zogenaamd Purflo matras wat dus luchtdoorlatend is en kon hij gewoon door blijven ademen maar ik wil niet weten wat er was gebeurd als dit niet het geval was en ik was niet gaan kijken!!

Ik ben echt zo geschrokken!!! :cry: :cry:

Jeetje dan schrik je wel ja!! Gelukkig goed afgelopen!!

Ligt hij in een slaapzakje?

Ik heb t bij Emma “getest” zeg maar en ze draait altijd haar gezicht opzij tegenwoordig. Als ze onrustig en al proberend te draaien in slaap valt ga ik altijd even kijken of ze veilig ligt, meestal een paar keer tot ze echt slaapt. Als ze in een slaapje ga ik om deze reden ook altijd even kijken, omdat ze dus steeds probeert te draaien. Vooralsnog blijft ze bij slapen gaan netjes op haar rug liggen, heel soms probeert ze wat, maar gaat niet met slaapzak. Wel is ze volgens mij t terug draaien aan t proberen nu soms. Tja, ik kan haar niet tegen houden en ga er eigenlijk vanuit dat als ze t zelf kan, ze daaraan toe is. (maar deze mama gaat dus wel vaak kijken nu met dat gedraai!!)

Eerlijk gezegd heeft hij nog nooit eerder in zijn ledikantje gedraaid van rug naar buik. Hij slaapt altijd op zijn rug, daarom kwam dit ook als een complete verrassing en ben ik ook zo geschrokken.

Nu ik het weet laat ik hem dus ook niet meer zonder slaapzak in zijn ledikantje slapen.

Pff net nu we besloten hadden dat hij over een week definitief in zijn eigen ledikantje zou gaan slapen gebeurde dit. Dan begin je toch wel weer te twijfelen… :think:

Maar ja… het moet er toch een keer van komen…

@Claudie23 wrote:

@Mellie wrote:
@Claudie23 wrote:
@Mellie wrote:
@Sija wrote:

Maar natuurlijk heb ik de gelezen…Echter wanneer Marit haar voeten bijna het achterbord raken kan ze zich echt niet vast wurmen ofzo hoor…

Geen slaapzak die voor elkaar krijgt…Maar ik begrijp je standpunt :wink:

mijn CB heeft me dit zelfs aan geraden…

juist kmdat iris al met 3 maanden op haar buikje draaide, ik vond het ook best eng omdat ze nou ook weer niet de super controle had om haar hoofdje zo te draaien dat ze niet met de neus plat in bed kwam te liggen

ik heb iris altijd een beetjke haar gang laten gaan in de box, ook al vond ze dit niet leuk, za kan nu al op haar onderarmpjes steunen, en ze kan sinds anderhalve week nu ook weer terug draaien, dus ,misschien een tip, gewoon ff laten liggen, zodat haar spieren wat sterker worden zodat ze snel sterk genoeg zijn zodat e zich ook weer treug kan rollen