gefrustreerde baby wil van buik naar rug maar lukt niet!!!

Ik heb ook zo’n draaikont ( 2 eigenlijk) en we hebben haar vooral in een slaapzakje en verder een dunne katoenen deken… daarmee leggen we haar “vast” door de deken aan de zijkant strak in te stoppen krijgt ze geen ruimte om te draaien en blijft ze op haar rug liggen… krijgt ze het toch voor elkaar om hem los te rukken is ie ook los en kan ze er eigenlijk niet onder verstrikt raken…

Ik ga toch altijd even kijken voor ik ga slapen hoor…

En momenteel leg k haar steeds vaker gewoon los in bed zonder deken alleen een slaapzak en laat ik haar lekker rommelen… met die hitte is dat ook geen doen natuurlijk… meestal gaat ze dan na een poosje rommelen wel slapen en slaapt ze op haar zij… mijn oudste ging dan op haar buik slapen… Tja… laat ze maar even rommelen… ze moeten er toch aan wennen… je kunt ze moeilijk blijven vastleggen…

Het is even wennen en vermoeiend voor iedereen maar ja, je moet wat he… echt vastleggen kan heel gevaarlijk zijn…

Emma leg ik met slaapzak aan de onderkant vast, en een lakentje strak erover…maar vandaag had ze het gepresteerd om alles los te wurmen en lag madam vrolijk op d’r buik het bed te bekijken van een andere zijde.

Ik ga ook zolang ze wakker is regelmatig kijken en zodra ze wakker wordt ook. Ze doet dit alleen als ze nog niet helemaal in de slaapmood is of als ze wakker wordt en denkt dat het speeltijd is!!

En idd, lekker aan laten modderen. Deed ik ook, hielp alleen als ze echt helemaal pissig werd. Zo leerde ze binnen een dag haar armpje onder zich uit te wurmen en leukt heel stevig en lang op haar ellebogen met koppie zo hoog als ze kan. Nu probeert ze soms zelfs al terug te rollen en zich te verplaatsen, maar dat gaat nog niet zo goed.