Ik heb de laatste twee avonden het volgende probleem gehad:
Bij de laatste voeding (was zo’n twee uur na de vorige, ze komt dan zelf sneller), moet mijn meisje heel hard en lang haar best doen voor ze melk krijgt. Ze maakt zeker een minuut (misschien nog wel langer) een korte zuigbeweging voor er wat komt, terwijl het normaal direct stroomt.
Ook heb ik het idee dat ze bij deze voeding zelf niet genoeg van mij krijgt. Ze drinkt aan beide kant en is op het laatst onrustig en blijft opnieuw aanhappen (eigenlijk net zo als aan t begin). Gisteravond hebben we haar een flesje aangeboden achteraf, ze heeft zo’n 20cc gedronken daarvan en is daarna zonder veel problemen gaan slapen (dat zijn we niet van d’r gewend).
Iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen?
In de eerste instantie blijft ze een poos ‘sabbelen’ zeg maar, op de duur wordt ze onrustig, gaat wild bewegen, los laten en weer aanhappen en uiteindelijk jammeren/huilen.
Het idee dat ze op deze tijd niet genoeg krijgt hebben we al een poosje, hoe lang zou het moeten duren voor het op peil is?
Ik denk niet dat ze echt veel honger heeft, dan zou ze echt wel goed doordrinken, ik denk dat het meer om het bij je willen zijn gaat, nog even lekker knuffelen zoiets…
Hmm, dat zou ook nog kunnen Heleen.
Het is trouwens ook wel eens zo dat ze bij mij onrustig blijft na zo’n voeding, en pas rustig wordt als mijn man haar overpakt :think:
@mereltje85 wrote:
In de eerste instantie blijft ze een poos ‘sabbelen’ zeg maar, op de duur wordt ze onrustig, gaat wild bewegen, los laten en weer aanhappen en uiteindelijk jammeren/huilen.
Het idee dat ze op deze tijd niet genoeg krijgt hebben we al een poosje, hoe lang zou het moeten duren voor het op peil is?
Ons meiske heeft ook reflux. Ze doet dit als er zuur komt :hug:
Door weer te sabbelen komt er voeding en dat verzacht. Vervolgens zit ze toch weer te vol. Misschien bij jouw meid ook?
Ach, dat is sneu. Zou ook best kunnen ja…
Heb jij de Zantac wel van de HA gekrgen trouwens?
@Wawa wrote:
@mereltje85 wrote:In de eerste instantie blijft ze een poos ‘sabbelen’ zeg maar, op de duur wordt ze onrustig, gaat wild bewegen, los laten en weer aanhappen en uiteindelijk jammeren/huilen.
Ons meiske heeft ook reflux. Ze doet dit als er zuur komt :hug:
Door weer te sabbelen komt er voeding en dat verzacht. Vervolgens zit ze toch weer te vol. Misschien bij jouw meid ook?
Dat was hier net zo, mn meisje heeft ook reflux
Maar dan zou ze dit de hele dag door doen toch,bij een reflux? Zij doet dit alleen in de avond begrijp ik…
Het onrustige heeft ze overdag ook wel, het heel lang sabbelen niet…
Nu lijkt het erop dat ze vandaag aan t regelen is, onrustig en veel drinken, wie weet dat t daarna weer wat beter gaat.
@Heleen wrote:
Maar dan zou ze dit de hele dag door doen toch,bij een reflux? Zij doet dit alleen in de avond begrijp ik…
In avond heeft ons Meiske er meer last van
@mereltje85 wrote:
Heb jij de Zantac wel van de HA gekrgen trouwens?
ja, ik had al bij de novembermama’s op je gereageerd.
Ik heb aangegeven, dat de KA (na opname van 2 dagen in het ziekenhuis) nutriton voor de reflux had geadviseerd en dat dit dus niet hielp. Vervolgens kreeg ik Zantac.
@mereltje85 wrote:
Het onrustige heeft ze overdag ook wel, het heel lang sabbelen niet…
Nu lijkt het erop dat ze vandaag aan t regelen is, onrustig en veel drinken, wie weet dat t daarna weer wat beter gaat.
ik hoop het voor je meid :hug:
Even een nieuw vraagje: mijn meisje is af en toe lang bezig voor ze melk krijgt, kan echt wel eens een aantal minuten duren.
Best lastig, want ze is ongeduldig en heeft vooral interesse in alles wat ze ziet buiten de borst om.
Iemand tips om dit sneller te laten gaan?
misschien n neusspray??? dan komt t allemaal binnen 2/5 min op gang, ik gebruik t voor t kolven, maar weet zo ff de naam niet, maar je krijgt m via je ha
suc6
De nusspray heet Syntocinon
@mereltje85 wrote:
Even een nieuw vraagje: mijn meisje is af en toe lang bezig voor ze melk krijgt, kan echt wel eens een aantal minuten duren.
Best lastig, want ze is ongeduldig en heeft vooral interesse in alles wat ze ziet buiten de borst om.
Iemand tips om dit sneller te laten gaan?
Bij mij werkte het destijds goed om een paar keer heel diep te zuchten. Ontspannen dus…
Bedankt voor de tips…
ik ga inderdaad maar voor de neusspray. Ik hoop dat het gaat helpen…
die neusspray werkte hier als een tierelier!! :thumbup:
en heeft t geholpen??? t wel
Nou… heb gisteren besloten toch te gaan afbouwen. Ik merkte dat mijn meissie niet voldaan was na een voeding, heb haar de volgende voeding na de BV nog fles gegeven, toen dronk ze 100 cc en daarna was ze tevreden.
Ik hoop elke ochtend en avond voorlopig nog gewoon haar zelf te kunnen voeden.
Heb de neusspray dus maar bij de apotheek gelaten.
Ik merk dat het me meteen een stuk rust geeft, ik vind het jammer, maar een beetje rust eindelijk (er gaat nog wel meer niet zoals het gaan moet), is me ook veel waard.