Geen toeschietreflex? NIEUWE VRAAG 23/2

:hug:

Als je meisje niet voldaan is na een voeding zou je meer moeten aanleggen. Ik hoop voor jou dat je de ochtend en avondvoeding nog wel zelf kunt doen maar als je op dit moment overgaat op flesvoeding heb je de kans dat je productie héél hard achteruit gaat.

Om de toeschietreflex op de wekken kun je proberen om heel goed te ontspannen door heel diep te zuchten of zelf eerst proberen een toeschietreflex op te wekken met je hand.

Dat je kindje 's avonds veel drinkt en onrustig is is ook hele normaal, dat heet clusteren en is behalve veel drinken ook lekker bij mama willen zijn om de indrukken van de dag te verwerken.

Tja, het is wel balen.

Gelukkig lijkt het er tot nu toe op dat minstens twee voedingen BV wel gaat lukken (misschien wel meer), dus daar ben ik wel blij om.

Ik hoop voor jullie dat je de twee voedingen op dit moment kunt behouden. :hug:

Hoi,

wat kan je dat onzeker maken he. Je wilt tenslotte het beste voor je kleine. Mijn advies is toch aan blijven leggen. Zelfs als ze drinkt blijft je lichaam melk aanmaken. Als je gaat bijvoeden loopt je productie achteruit en dat is niet de bedoeling. Dus aanleggen, aanleggen aanleggen. Dan krijgt je lijf het signaal dat je meisje een grotere eetlust heeft en gaat meer aanmaken.

Dat vlugger komen hoort er bij. Dat hebben veel kindjes in de avond, ze gaan dan een voorraadje aan leggen voor de nacht, vaak slapen ze dan een flinke ruk achter elkaar.

Hoe reageert ze trouwens zelf als het niet direct stroomt? Blijft ze toch proberen of word ze boos?

Tja dat verschilt per kindje. Gewoon blijven aanleggen, het is een kwestie van vraag en aanbod.

als het echt niet wil kan je de huisarts vragen naar een neusspray die de toeschietreflex bevorderd.

Sneu he als ze zo reageren, je wilt zo graag dat ze lekker tevreden bij je ligt. Als ze eenmaal drinkt, hoe gaat het dan?