Geen snoep kinderverjaardag

Mijn meisje is morgen jarig, en vertelde mijn moeder die hier op visite was vanavond dat ik geen snoep/chips op tafel zou zetten.

En vond dat wel zielig voor mijn meisje, snoep hoort nu eenmaal op een verjaardag.

Heb zat andere lekkere dingen hoor die ze ook erg lekker vind.

Fruitspiesjes

ham in monchou

ham in asperges

sandwich zalm/roomkaas/bieslook

sandwich roomkaas kipfilet

roomsoesjes

en dan nog natuurlijk taart.

Maar nu ben ik toch aan het twijfelen…

Wat vinden jullie ??

roomsoesjes en taart is toch ook ‘gewoon’ snoep/ zoetigheid?

Ik zie niet in waarom er dan persé ook nog chips of ander snoep op tafel moet hoor.

Zeker als ze zo jong nog zijn.

Onze oudste 2 zijn inmiddels natuurlijk in hun levens op de nodige verjaardagen geweest en kunnen een bakje chipjes/ zoute stengels inmiddels wel erg waarderen op een feest :angel: maar doen echt niet moeilijk als het er niet is.

Zij vinden namelijk dingen als komkommer en fruitspiesjes ook heerlijk.

Wij hebben met onze 2e echt een kluif om die weg te houden bij fruit, die eet dan alles wat los en vast zit :shifty: (en het is toch echt de bedoeling dat het voor alle visite is).

Denk dat het bij ons in de omgeving beetje half om half is qua wel/ niet chips/snoep op een verjaardag en het hangt ook nog wel af van het tijdstip van vieren.

Veel plezier alvast he :thumbup:

Tja het is jullie meisje en jullie feestje.

Ik heb zelf ook niets met grote schalen snoep die voor het grijpen liggen voor kleine kids. Niets mis met een snoepje,maar het verpest de sfeer zo,als je halverwege kots moet opruimen,omdat de kids over hun grenzen heen gaan (dingen door elkaar heen, taart,veel snoep en rennen).

Heb er zelf 1 die er niet zo goed tegen kan en dat ook weet.

Naast taart, vind ik zelf dat hartig veel lekkerder is, zoals chips of zoutjes.

Echt snoep,dat zie ik niet direct als een feest/graai iets.

Als ik wat geef,dan doe ik dat tussendoor.

Denk dat je je gevoel moet volgen. Met 3 jaar is snoep helemaal niet vreemd,maar denk dat ze met een zakje chips net zo blij zijn.

doen wat je gevoel zegt, je biedt toch een prima alternatief.

Chips vervangen voor andere lekkernijen is ook prima toch? Als je meisje het lekker vind,dan zou ik er niet eens over twijfelen.

Het is jouw kind, dus jouw feestje. Jij bepaald wat er op tafel komt. Bovendien is jouw meisje toch nog te jong om echt ‘snoep’ te missen, lijkt mij :think: Kijk, een verjaardag zonder taart/cake(jes) oid. dat zou ik persoonlijk best raar vinden, want dat hoort in mijn ogen wel bij een verjaardag, maar snoep en chips? Ik zou niet weten waarom wel :shifty:

hier helemaal niet uitgebreid. Het is taart voro de volwassenen, halve tompoucen voor de kinderen.

Verder voor de kinderen een klein zakje chips en voor de volwassenen staan er wat bakjes chips op tafel, geen nootjes, ivm pinda toestanden in de familie.

VInd het absoluut niet gek. Trouwens het is jullie dochters verjaardag… Jij mag doen wat er gedaan wordt!! klaar!

Als ze het niet goed vinden, krassen ze maar op, ze komen toch niet om te ‘vreten’.

Wat het ook altijd goed doet is tussendoor een doosje yoghurtrozijntjes ofzo uitdelen.

ik vind het niet zielig hoor, vanuit ervaring…mijn meisje mag niet snoepen.vorig jaar hebben we een feestje voor haar georganiseerd, de meiden bleven slapen in tentjes en we hadden een bbq waarbij ik ook volledig met dochter heb gehouden

er is geen snoep op tafel geweest en de volgende ochtend kwamen de meiden uit zichzelf vragen of ik nog meer druiven enzo had…ze hadden t zo lekker gevonden

niemand vond het erg, ze vonden het gewoon een superverjaardag…ik heb ook de leukste herinneringen aan die ochtend toen ze op de trampoline zaten met en giga bak druiven en aardbeitjes :inlove:

vind het trouwens super dat je de traditionele rol doorbreekt en voor dingen te kiezen die juist jou dochter lekker vind, het is immers haar verjaardag!!

hier staat ook altijd snoep op tafel… cakejes voor de kinderen en gebak enzo.

chips is hier ook altijd in huis.

maar het moet niet… dit is ieder zijn eigen keuze…

maar persoonlijk als ik zie wat je op tafel zet, is het niet echt voor kinderen dat niet…

behalve de roomsoesje dan (oh sorry las over de fruitspiesjes heen)

de rest is meer voor volwassene.

maar het belangrijkste… wat vind je zelf… als jij je hier fijn bij voelt moet je dit doen…

en zowiezo… kinderen (en volwassene) zullen niks tekort komen…

alvast heel veel plezier… en gefeliciteerd… :-*

@Pitje27 wrote:

maar persoonlijk als ik zie wat je op tafel zet, is het niet echt voor kinderen dat niet…

de rest is meer voor volwassenen

Dat is volgens mij heel erg afhankelijk van je kids: als ik zeg dat wij dan vaak knoflookbrood, olijven en haring neerzetten, dan LIJKT dat ook meer een volwassen borrel, en toch mogen wij blij zijn als wij ook wat hapjes krijgen voordat de jongens het op hebben gegeten :wink: en ja dat zou voor hen best een feestje zijn :lol:

Ik zou het gewoon doen als jullie dat leuk/lekker vinden.

Als ik hier jarig ben komen er ook kinderen. Heb altijd kleine zakjes chips in huis voor de wat grotere kinderen en rozijntjes voor de kleintjes. Voor de volwassenen worst/toastjes met toebehoren en chips.

Wat ik veel leuker vind, ik haal ook altijd stoepkrijt en bellenblaas in huis voor de kids. Kunnen ze zich lekker uitleven buiten incl een zakje chips :thumbup:

Maar mijn ervaring is, de kinderen zijn altijd zo druk met spelen dat ze niet echt veel snaaien.

Ik zet ook nooit snoep op tafel hoor.

Meestal koop ik gewoon zak met kleine zakjes chips en wat snoepjes om uit te delen.Ze kunnen niet gaan graaien de hele middag, vind ik ook niet nodig.

@Pitje27 wrote:

Niet mee eens. Niet élk kind waardeert voedsel pas als het gedrenkt is in pure kleurstoffen en overgoten met een zooi suiker waar je u tegen zegt. Als je mijn zoon laat kiezen tussen een zak snoep en een schaaltje olijven, kiest hij de olijven. Het idee dat zulk eten 'niet echt voor kinderen' is, kan ik niet ondersteunen.

Hier nooit snoep op een verjaardag. Wel hartige hapjes en zoetigheid in de vorm van soesjes en taart. Maar echt, ik vind zo'n verjaardag al niet heel leuk, ga het mezelf niet nóg lastiger maken door kleurstoffen in al die kinderen te duwen hoor, met alle gevolgen vandien :angel:

hier ook,

mijn draakjes eten enorm veel fruit,

olijven vinden ze ook heerlijk…

maar goed op een verjaardag kun je niet verwachten dat alle kindjes het “gezonde” eten lekker vinden…

ik zet wel wat kleine schaaltjes neer met chips…

maar meestal gaan de leuke fruit-stengels als eerste op :mrgreen:

Hier 2 verschillende kindjes.

Sophie houdt net als mama van zoet, dus Sophie geniet van haar taartje MET slagroom en een snoepje op zijn tijd :drool:

Terwijl Jasmijn meer van hartig houdt en dus 1 hap taart neemt, maar dan liever worstjes, komkommer enz eet :lol:

Verder zetten wij 1x 1 schaal chips voor de kinderen omdat wij om 5 uur tortilla’s op tafel zetten.

We halen 1 zak friet erbij voor de kinderen, zodat ze dan allemaal goed mee-eten.

Als ze naar huis gaan krijgen ze een zakje snoep mee :inlove:

Hier pas sinds kort dat de oudsten echt vragen om een snoepje en dus dek dit jr voor het eerstdat er op de verjaardagen doosjes smarties waren. Em dat was het dan ook. Ze zijn hier ook juist dol op hartige hapjes, olijven, etc en leukst is natuurlijk samenmet mama al die lekkere hapjes klaarmaken vantevoren :smiley:

Een droge boterham en een glas water mag je misschien zielig noemen maar van wat jij noemt, romata, gaat het water uit mijn mond lopen. Kleine kinderen weten vaak niet wat ze missen, en zo ja, dan is dat vaak in de mond gelegd door volwassenen. Laat je moeder maar kletsen en doe lekker wat jij wilt!!!

Hier word op tafel gezet wat de jarige lekker vind.

Tis jou feestje zeg ik dan. Ook het avondeten doen we het lievelings gerecht van de jarige.

Ik heb r 1 die meer van hartig houd en dat staat ook op tafel en ik heb r 1 die van zoetig houd dus dan zet ik dat op tafel.

Dus als jou kind lekker van asperges houd dan is het toch een feest dat je dat op tafel zet?