Geen snoep kinderverjaardag

@D. wrote:

@Pitje27 wrote:




maar persoonlijk als ik zie wat je op tafel zet, is het niet echt voor kinderen dat niet…



behalve de roomsoesje dan (oh sorry las over de fruitspiesjes heen)


Niet mee eens. Niet élk kind waardeert voedsel pas als het gedrenkt is in pure kleurstoffen en overgoten met een zooi suiker waar je u tegen zegt. Als je mijn zoon laat kiezen tussen een zak snoep en een schaaltje olijven, kiest hij de olijven. Het idee dat zulk eten 'niet echt voor kinderen' is, kan ik niet ondersteunen.

Hier nooit snoep op een verjaardag. Wel hartige hapjes en zoetigheid in de vorm van soesjes en taart. Maar echt, ik vind zo'n verjaardag al niet heel leuk, ga het mezelf niet nóg lastiger maken door kleurstoffen in al die kinderen te duwen hoor, met alle gevolgen vandien :angel:


daarom schreef ik ook persoonlijk vind ik er niet veel voor kinderen bij zitten.

die van ons eten echt geen zalm, monchou, asperges of roomkaas

maar ik heb ook niet gezegd dat er kleurstof enzo in moet zitten..

en ik bekijk wat er nu op tafel zou komen staan. en reageer daar op.
harige hapjes voor kinderen staat er voor mij niet bij.

verschil is ook dat ik verjaardagen wel leuk vind, dus maak voor de kinderen ook speciaal ham/kaas puntjes, niet zoet, maar hartig en kinderen vinden het heerlijk

en dat is ook wat ik ermee bedoelde dat ik zoiets mis.. :wink:

Ik zie niet in waarom een kind niet gewoon mee kan eten? Dan proeven ze ook een keer iets anders, en vinden ze het TE lekker en gaat de schaal wel aardig hard, dan is nee of de laatste of genoeg nu, ook klaar. Dan kan er altijd nog een zakje chips in een schaaltje of zo gegeven worden. Maar niet standaard hoor. Hier vinden ze de zelfgemaakte tonijnsalade en eiersalade veels te lekker dus die gaat erg hard :mrgreen:



En het is wel erg jammer dat iemand anders niet goed keurt wat JIJ op tafel zet voor je eigen kinderen. Als ze straks op school zitten krijgen ze genoeg snoep met verjaardagen hoor! Ondanks dat het niet mag, wordt het toch gegeven en er wordt toch niets van gezegd…



Lekker je eigen ding doen! Je doet het nou eenmaal anders dan een ander, prima!

Nou niemand heeft zitten klagen uiteindelijk op de verjaardag. Alles was binnen no-time op. Dochter heeft heerlijk liggen smullen van alles, brood met zalm vond ze heerlijk. Maar ze is dan ook absoluut geen snoepkont, chips eet ze nooit. Ze krijgt wel eens een zakje aangeboden op visite ergens, maar dan eet ze er 1, ze vind chips niet zo lekker. Ze bleef maar eten van de fruitspiesjes, iedereen trouwens :thumbup:

romata, dat is toch het beste… jij kent je kind gewoon goed.



en nog belangrijker… hoe was de verjaardag zelf?

@romata wrote:

Nou niemand heeft zitten klagen uiteindelijk op de verjaardag. Alles was binnen no-time op. Dochter heeft heerlijk liggen smullen van alles, brood met zalm vond ze heerlijk. Maar ze is dan ook absoluut geen snoepkont, chips eet ze nooit. Ze krijgt wel eens een zakje aangeboden op visite ergens, maar dan eet ze er 1, ze vind chips niet zo lekker. Ze bleef maar eten van de fruitspiesjes, iedereen trouwens :thumbup:




Joh, dat snap ik, je had toch allemaal andere lekkere versnaperingen op tafel :thumbup: :thumbup: Denk dat mensen dat juist leuk vonden, aangezien ze dat ergens anders waarschijnlijk nooit krijgen!



Top hoor!

@Sennapen wrote:

@romata wrote:
Nou niemand heeft zitten klagen uiteindelijk op de verjaardag. Alles was binnen no-time op. Dochter heeft heerlijk liggen smullen van alles, brood met zalm vond ze heerlijk. Maar ze is dan ook absoluut geen snoepkont, chips eet ze nooit. Ze krijgt wel eens een zakje aangeboden op visite ergens, maar dan eet ze er 1, ze vind chips niet zo lekker. Ze bleef maar eten van de fruitspiesjes, iedereen trouwens :thumbup:




Joh, dat snap ik, je had toch allemaal andere lekkere versnaperingen op tafel :thumbup: :thumbup: Denk dat mensen dat juist leuk vonden, aangezien ze dat ergens anders waarschijnlijk nooit krijgen!



Top hoor!




Fijn dat de verjaardag goed bevallen is, met al jullie lekkere dingen :drool:

Wou ook net opmerken dat ik het juist erg leuk vind om te zien wat andere mensen serveren en hoe verschillend dat kan zijn. Dan proef je eens wat ik normaal nooit opgekomen zou zijn.



Ook kijk ik wel naar de visite wat komt. De (schoon)ouders, broers en mijn vrienden zijn meer van de worst en toastjes en hub;s vrienden meer van de bitterballen. Als hub’s vrienden komen haal ik dus geen worst in huis maar alleen chips/nootjes en dus de bitterballen. Worst zou niet opgaan.

@Mutsie86 wrote:

@Sennapen wrote:
@romata wrote:
Nou niemand heeft zitten klagen uiteindelijk op de verjaardag. Alles was binnen no-time op. Dochter heeft heerlijk liggen smullen van alles, brood met zalm vond ze heerlijk. Maar ze is dan ook absoluut geen snoepkont, chips eet ze nooit. Ze krijgt wel eens een zakje aangeboden op visite ergens, maar dan eet ze er 1, ze vind chips niet zo lekker. Ze bleef maar eten van de fruitspiesjes, iedereen trouwens :thumbup:




Joh, dat snap ik, je had toch allemaal andere lekkere versnaperingen op tafel :thumbup: :thumbup: Denk dat mensen dat juist leuk vonden, aangezien ze dat ergens anders waarschijnlijk nooit krijgen!



Top hoor!




Fijn dat de verjaardag goed bevallen is, met al jullie lekkere dingen :drool:

Wou ook net opmerken dat ik het juist erg leuk vind om te zien wat andere mensen serveren en hoe verschillend dat kan zijn. Dan proef je eens wat ik normaal nooit opgekomen zou zijn.



Ook kijk ik wel naar de visite wat komt. De (schoon)ouders, broers en mijn vrienden zijn meer van de worst en toastjes en hub;s vrienden meer van de bitterballen. Als hub’s vrienden komen haal ik dus geen worst in huis maar alleen chips/nootjes en dus de bitterballen. Worst zou niet opgaan.




Dat doe ik ook hoor, kijken naar wie er komt en wat er moet komen.

Merkte wel dat er met Roan zijn verjaardag Smiddags minder ‘nootje boel’ werd gegeten dan savonds. Voor de kids hadden we komkommer, kaas en worst, die vinden dat lekker. Dus dat is prima.



Ik wil ook wel eens wat anders doen, maar ik ben dan altijd bang dat mensen niet van verandering houden en het allemaal overblijft

:shifty: misschien zijn wij hier in de familie/kenissen/vriendenkring heel erg raar maar ik heb nog nooit een (kinder) verjaardag gezien waar er naast de gebruikelijke taart snoep op tafel gezet werd hoor :shifty: .



Wel de ‘grotemensen’ hapjes als worst/kaas/chips of toastjes of gehaktballetjes en het soort hapjes als in de OP. Het is iedere keer verschillend wat ik maak of op tafel zet. Maar niet extra snoep of zoetigheid daarbij. Kinderen eten altijd gewoon met de volwassenen mee.

Iedere kinder verjaardag lijkt het alsof Willie Wonka himself langs is geweest en zijn halve voorraad heeft achter gelaten. Met Noah’s verjaardag in February koop ik dus een enorme lading, wat overblijft aan verpakt snoep ed (en houdbaar is!!) wordt weer op tafel gezet met Ava’s verjaardag in April.



Wat er na Ava’s verjaardag overblijft wordt aan Si’s familie gegeven of op mijn werk uitgedeelt.



Maar ik heb nog nooit meegemaakt met mijn twee dat ze zich ziek eten of onbeschoft staan te graaien. En als ik vind dat ze genoeg hebben gehad, zeg ik het. Ik haal niks weg, maar ze komen er verder niet meer aan.

nef… daar zeg je wat…



was op een verjaardag… en onze meiden waren gewoon wat aan het snoepen. helemaal niet veel hoor (geloof dat ze beide 2 kleine snoepjes ophadden ofzo) . maar heb zoiets, het is een feestje en ze mogen wel wat snoepen. en maak me er ook niet druk om.

onze meiden hebben zich ook nog nooit ziek gegeten.



maar er was een moeder en die zat maar te beweren, mijn kind krijgt dat niet, mijn kind lust dat niet, mijn kind dit en dat…



uiteindelijk werden er 5 schaaltjes met snoepjes en chips… nou dat kind van die andere moeder stort zich op die schaaltjes… alles toe-eigenen etc etc…

helft viel op de grond… onze meiden kregen bijna de kans niet om uberhaupt iets te pakken…



vond het wel grappig. eerst die beweringen en wie vliegt op het snoep af…





Maar komen ze op een verjaardag eten ze net zo lief een stukje worst of kaas hoor…

@Pitje27 wrote:

nef… daar zeg je wat…



was op een verjaardag… en onze meiden waren gewoon wat aan het snoepen. helemaal niet veel hoor (geloof dat ze beide 2 kleine snoepjes ophadden ofzo) . maar heb zoiets, het is een feestje en ze mogen wel wat snoepen. en maak me er ook niet druk om.

onze meiden hebben zich ook nog nooit ziek gegeten.



maar er was een moeder en die zat maar te beweren, mijn kind krijgt dat niet, mijn kind lust dat niet, mijn kind dit en dat…



uiteindelijk werden er 5 schaaltjes met snoepjes en chips… nou dat kind van die andere moeder stort zich op die schaaltjes… alles toe-eigenen etc etc…

helft viel op de grond… onze meiden kregen bijna de kans niet om uberhaupt iets te pakken…



vond het wel grappig. eerst die beweringen en wie vliegt op het snoep af…





Maar komen ze op een verjaardag eten ze net zo lief een stukje worst of kaas hoor…




misschien vliegt zo’n kindje er juist wel op af omdat die het anders nooit krijgt… en nu dus zijn kans schoon ziet…

Dat lijkt me niet.

Mijn dochtertje zou dat nooit doen, en krijgt ook nooit chips hier thuis. Maar komt ook wel natuurlijk dat ze het niet graag heeft.



Maar een vage kennis daarvan lopen de 2 kindjes werkelijk waar heel de dag met een snoepzak rond als het ff kan. Kunnen heel de dag snoepen, hebben geen normale tand in hun mond staan. Maar zodra er chips etc op tafel staat weten ze ook niet hoe ze zich daarop moeten storten :?



Sennapen: Ik probeer juist elke verjaardag iets anders op tafel te zetten, alleen de ham met monchou staat er wel elk jaar omdat iedereen dat zo lekker vind. Ben nu al aan het denken wat we op tafel gaan zetten bij de verjaardag van Jenna. Aangezien ze KMA heeft en ik ook graag wel heb dat Jenna een aantal dingen kan eten :think:

Klinkt wel lekker die ham. Hier houden de kids ook wel van simpel stokbrood met philadelphia.

Hier staan ook nooit snoep op tafel met verjaardagen. Ik zie niet in waarom… ze krijgen al genoeg. Alleen taart, en chips. Alhoewel ze voornamelijk aanvallen op droge melba-toastjes… om één of andere reden vinden ze dat nog het lekkerst :mrgreen:

@Jenni wrote:

Hier staan ook nooit snoep op tafel met verjaardagen. Ik zie niet in waarom… ze krijgen al genoeg. Alleen taart, en chips. Alhoewel ze voornamelijk aanvallen op droge melba-toastjes… om één of andere reden vinden ze dat nog het lekkerst :mrgreen:




hier vinden ze idd ook droge toastjes of stukjes stokbrood het lekkerste.

En dat is denk ik genetisch bepaald, want hoewel mijn ouders natuurlijk nog geen digitale camera hadden en er dus niet lustig op los schoten elke gelegenheid… ben ik in mijn album toch vaak met een stuk stokbrood in de hand te spotten :lol: .