Geen klik hebben met de VK

Ik ben dus vandaag op controle geweest bij de Verloskundige

En vond haar erg bot overkomen, ze vroeg hoe het ging, ik melde dat ik erg veel hoofdpijn heb en duizelig ben en nog misselijk en daardoor weinig eet. Ik moest er op letten dat ik wel wat at. Toen vroeg ze na mij gewicht en begon ze gelijk dat ik niet meer moest eten dan nodig was :?

Toen kwam het gesprek op de 20 weken echo, ik vroeg haar of het zo was dat er maar 1 persoon bij mag zijn. En dat klopte dus.

Ik uitgelegd waarom ik me moeder er graag bij wil hebben(is erg ziek geweest en hebben een erg sterke band) En toen vertelde ik nog dat me oma nu op sterven ligt en dat me momenteel ook bezig houd. Nou ik hoefde niet in details te tetreden en ze kapte me af. :naughty: Ik vind dit niet netjes want ik ben toch de client dus mag toch vertellen wat me evt hoofdpijn kan geven???

Ze was het hele gesprek erg bot en vond zich zelf net even meer dan ons. Ik hoop nu al dat ze mijn bevalling niet gaat doen.

Hebben jullie dit ook wel eens ervaren en wat hebben jullie hiermee gedaan? (ze zijn trouwens met hun 3en de eerste was een leuke VK) De andere dus nog niet gezien.

he wat vervelend zeg! Weinig empathie dus?

Ik heb het wel in de praktijk dat het met de een net wat meer klikt dan met de ander, (ik ben anti medicijnen en de meeste geven met alternatieven van de reform wat mag, maar 1tje is er vrij koeltjes over dat een pcm best kan tijdens de zwangerschap).

Ik weet inmiddels hoe zij daarinstaat en dat dat niet geheel overeenkomt met mijn visie, dus daarin weeg ik vaak af welke vragen ik wel en niet stel :wink:

Overigens wil ik je wel meegeven dat dit soort mensen misschien wel de fijnste kunnen zijn tijdens een bevalling. Is en blijft natuurlijk persoonlijk, maar een kennisje had een lompe botte gyn en toen ze ging bevallen kwam hij ook binnen en dacht ze oooowwwwwwwwwwwwww nee niet hij!!! Maar achteraf zegt ze dat ze geen betere had kunnen treffen.

Dus dat is toch maar afwachten hoe zo iemand tijdens een bevalling je bevalt :wink:

Succes ermee iig :-*

Hier net zo’n soort ervaring! Een praktijk met meerdere verloskundigen waarbij ik met de één een betere klik heb dan met de ander. En toch was de minst ‘leuke’ super lief voor me toen ik dat hard nodig had in mijn vorige zwangerschap. Nu deze zwangerschap heb ik natuurlijk nog steeds mijn voorkeur, maar houd wel in mijn achterhoofd hoe lief ze destijds voor me is geweest en daardoor kijk ik er toch wel met andere ogen naar… Hopelijk draait je gevoel nog een beetje bij…

Hier in de praktijk hebben we een aantal vk waarbij ik bij eentje heel erg het gevoel had “ow nee als ik moet bevallen dan die echt niet”.

Haar spreekuur liep altijd stipt op tijd (is natuurlijk wel prettig) nam alleen het hoognodige met je door, en straalde iets uit waardoor je bijna niet eens durfde aan te geven als er iets niet helemaal lekker ging.

Je raad het natuurlijk al op de dag dat de bevalling begon had zij dienst :wall:

Maaaaaar toen ze eenmaal binnen stapte was het een compleet ander persoon als tijdens de spreekuren :shock:

Ik voelde me tijdens de bevalling gek genoeg erg op mijn gemak bij haar, ondanks dat een stagiaire mijn bevalling deed (wat ze super deed!).

Achteraf bleek dus echt super te zijn met het begeleiden van en tijdens de bevalling en heb ik me geen enkele keer aan haar geërgerd of onprettig gevoeld.

Toen ik nog op de verloskundige afdeling liep heb ik ook vk meegemaakt de super lief waren en meestal echt een favoriet van mensen, maar eenmaal tijdens de bevalling bleken die soms echt te lief en daar mee kan een bevalling behoorlijk stagneren.

Ik zou niet wachten en een andere VK zoeken.

Sterker nog; dat heb ik ook gedaan. Bij mijn 2e was er een VK-praktijk in de stad bij gekomen en ben ik na de 12 weken echo (eerder wist ik niet dat die 2e praktijk bestond) nog overgestapt.

Toen kwam helemaal naar voren hoe onprofessioneel die eerste VK praktijk was; ze waren boos en konden de kritiek niet zakelijk houden. Jammer.

De tweede VK-praktijk was supergoed! Deze accepteerde mijn Doula volledig en daardoor werd de samenwerking tussen hen een ongelofelijk stuk prettiger dan die was geweest bij de eerste keer met de eerste VK-praktijk.

weet niet wie je getroffen hebt?

Je zit bij Aiber toch? Bij welke praktijk (A of B).

Ik weet namelijk dat ik bij de oudste ook 1 nogal bot vond de eerste keer dat ik haar trof. Keer erna was het wel anders. Nog 1 vond ik wel oké maar niet heel hartelijk… was later ook prima…

Bij beide dames ben ik later nog een keer bevallen en had me geen fijnere VK’s kunnen wensen eigenlijk.

Ik zit bij aiber ja Bij team A. 1 met donker haar, blousje aan.Ze had wat slag in der haar.

Ik vond het gewoon erg vervelend en dacht eerst dat het aan mij lag. Me schoonzus was mee en die zei het na die tijd ook…

Oei, vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je je dan niet zo op je gemak voelt en niet alles bij haar kwijt kunt.

Mischien te rigoureus, maar je kunt altijd nog naar de andere vk praktijk gaan, daar ga ik heen, echt top :thumbup:

Oh ik zie nu pas dat je in Assen woont! Ik ook. Ik vind Aiber vreselijk, ook bij de bevalling. Wat een stel arrogante trutten daar!

En toen ik overstapte, had ik dat op mijn Hyves gezegd en werkelijk elke andere ooit bevallen persoon in mijn Hyves uit Assen, reageerde en allemaal vonden ze Aiber vreselijk.

Ik denk dat ze te lang een monopoly positie hebben gehad in Assen.

Ik zou zeggen; ga eens op gesprek aan de Zoom, vlak bij Kloosterveen is dat. Verloskundigenpraktijk Assen e.o. Lotte en Tina zijn echt schatten, maar wel van het doorpak-soort ook. Een gesprek kan nooit kwaad, dan kun je zelf kijken wat voor jou beter voelt.

En als plus: Lotte en Tina doen ook badbevallingen, Aiber bij voorbaat al niet!

@Debz25 wrote:

Ik zit bij aiber ja Bij team A. 1 met donker haar, blousje aan.Ze had wat slag in der haar.

Yvonne?

Zoom? Lauwers zitten ze! Enne, ik kan niet vergelijken omdat dit mijn 1e zwangerschap is, maar heb het daar goed naar m’n zin. :thumbup:

@blue_fairy wrote:

@Debz25 wrote:

Yvonne?

Nee want die zou ik hebben bij de 20 weken echo.

Ik ben dan niet bevallen met een VK, maar liep wel al die tijd bij een praktijk.

Eentje had ik echt een klik mee, de ander was een beetje… apart.

Maar na mijn bevalling, was degene met wie ik een klik was, heel gemeen (op zijn zachts gezegd).

Die middag dat wij thuis kwamen van de bevalling, is mijn kast in de woonkamer, de plankjes zijn naar beneden gekletterd. Heel onpraktisch.

Waar door de inhoud van de hele kast over de vloer heen lag, en de VK die middag langs kwam, heeft haar beklaag gedaan bij het CB enz.

ZONDER!! dat wij dit wisten!

Paar dagen kwam die mevr. die ik gemeen vond, en ik las per ongeluk de status van die dag dat die aardige mevr, was geweest, en heb hier ook wat op gezegd, situatie uitgelegd enz. En zij pakte dit erg goed op, stelden mij gerust en heeft gezegd dat die andere dit nooit had mogen doen zonder toestemming van ons.

Het is afgelopen met een excuus van ‘De gemene’, en die andere heb ik nooit meer gehoord of gezien.

Mijn mening is dat na een bevalling, of tijdens een bevalling, de meest gemene vrouw ineens heel anders kan zijn.

Dan ligt het dus niet aan mij :oops: Ik had geen ervaring hier dus dacht ga gewoon na hun. En op de site staat dat ze laagdrempelig zijn :think:

Vond der gewoon erg bot. Maar met bevallingen zijn ze ook niet goed?

Ik had ook geen klik met 1 van de 3 vk in de praktijk en hoopte zooo dat zij net bij mijn bevalling zou zijn. Ze is een beetje warrig af en toe en komt altijd met dingen waar wij niet in geloven dus niet willen gebeuiken.

Maarja je raad t al, ze deed mijn bevalling :lol: Mijn man hing op en ik vroeg metren t was toch niet??? :shifty: :shifty:

Ja hoor t was haar wel, maar ik had niet anders gewild, ze was heel goed en ben achterwf gezien blij dat zij erbij was. Deze keer dus ook weer bijdezelfde praktijk geblven :slight_smile:

Dus t kan inderdaad blijken dat ze juist heel goed is :doh: :mrgreen:

Maar ik lees dat er al een paar zijn met minder goede ervaringen daar…? Als je je echt niet op je gemak meer drbij voelt enzo kun je altijd overwegen om naar een ander te gaan :-* :hug:

I.rma denk ik dan.

Daar ben ik dus bij de 3e mee bevallen en dat beviel heel goed :wink: .

Ik heb absoluut niet de ervaring dat Aiber/ de praktijk niet fijn zou zijn… alhoewel ik haar dus de 1e keer ook vrij bot over vond komen en ik echt zoiets had van ‘uh wat zeg je?’.

Later kon ik die rechtdoorzee houding juist enorm waarderen.

Ik ben zelf ook wel zo over het algemeen namelijk (en dat kan op anderen idd ook wel bot overkomen, mensen die mij kennen vinden dat weer absoluut niet).

En vorige keer A.nkie gehad?

Maar bij onze 2e hebben ze heel snel en accuraat gehandeld toen ik hem niet voelde een weekend lang… toen ik belde stond er ook direct iemand, doorverwezen naar het zhuis, ze belden later nog hoe het was gegaan etc (hadden ook af kunnen wachten tot ze wat van de gyn zouden horen of tot volgende controle).

Tussen de 2e en 3e in heb ik een ma gehad en ook toen hebben ze vinger aan de pols gehouden tussen echo en curettage, kon altijd bellen etc (nooit gedaan overigens, maar vond het niet nodig zelf).

Maar ja… hoewel ik tijdens de zw.schappen best kan zwijmelen etc ben ik zelf gewoon wel van de directe benadering en ligt mij dat uiteindelijk ook het best. Ik zou niet zo goed hebben gekund tegen een VK die heel liefjes tegenover me zou gaan zitten en ‘vertel het maar meisje’ zou zeggen bij wijze van :lol: .

Maar jij moet het voor jezelf bepalen wat je doet… eventueel binnen Aiber naar de andere praktijk over is ook een optie natuurlijk (jij woonde er toch dichtbij? kan me voorstellen dat afstand ook wel meeweegt voor jou).

Ja denk wel dat zei het was. Volgens mij heb ik Yvonne de eerste keer gehad maar weet het niet zeker meer.

Wat ik gewoon erg vervelend vond waren een paar dingen, Ten eerste luisterde ze niet na mijn verhaal. Ten 2de gaf ik aan dat de hoofdpijn miss wel van me Oma weg komen die op sterven ligt momenteel ( en als ze een beetje gevoel had dan had ze me niet in dit stukje onderbroken) Dit vond ik en me schoonzus ook erg vreemd.

Ik werk zelf in de kraamzorg en ben ook wel recht door zee, als het zo is het zo. Maar ik luister wel na mensen hun verhaal, ik ben nu in dit geval de client.

Toen kregen we het over de 20 weken echo en nu is het hier zo dat er maar 1persoon mee mag. En ik wou me moeder ook graag mee. Dus ik uitleggen waarom. Nou daar had ze geen boodschap aan.Toen vroeg ik dus of ik ook na Delfzijl mag ( ik heb daar gelopen en ze hadden daar al toe gezegd toen ik met 7 weken daar een echo had, ik ook best daar een 20weken echo mocht hebben) Nou liever niet maar uiteindelijk mocht het wel, toen sloeg de sfeer nog meer om :think:

Maar doordat ik in de kraam werk weet ik dat er vK zijn die erg uit de hoogte kunnen doen.

Ik ga over 4 week nog een keer heen en valt het me weer tegen dan stap ik toch over denk ik.

Toevallig gister een zwangere collega gesproken die over dezelfde vk niet te spreken was. Met name weinig begrip voor huidige angsten na een dramazwangerschap de vorige keer.

Zat zelf bij B, prima team wat mij betreft. Maar ik hoor idd ook goede verhalen over de Lauwers.

er wordt hier meerdere malen verteld dat een in eerste instantie rot vk uiteindelijk bij de bevalling toch fijn was. Dat is fijn, maar ik vind dat een vk óók in het traject voorafgaand aan je bevalling vertrouwen moet geven.

Aan de andere kant zou ik niet zo na één gesprekje meteen besluiten dat ze niks voor je is. Allicht had ze toevallig een enorm kl#te dag oid.

just my two cents.

@fiep klophout wrote:

er wordt hier meerdere malen verteld dat een in eerste instantie rot vk uiteindelijk bij de bevalling toch fijn was. Dat is fijn, maar ik vind dat een vk óók in het traject voorafgaand aan je bevalling vertrouwen moet geven.

hier vond ik haar dus de eerste keer ook bot overkomen en had idd ook zoiets… we zien haar nog wel een keertje en als het dan nog zo is dan zeg ik er wat van.

Maar wat ik de 1e keer bot vond bestempelde ik de keer erna als recht door zee…

Overigens had ik toen nog geen kans om naar een andere praktijk te gaan al had ik het gewild, die was er toen nog niet :lol: (ja andere praktijk binnen zelfde organisatie, niet een hele andere fysieke praktijk zeg maar).

Maar in de loop van de zw.schap kon ik het uiteindelijk met alle VK’s wel goed vinden eigenlijk, al heb je met de 1 meer klik als met de ander… (en had ik bij de 2e net diegene aan mijn bed waar ik eigenlijk nooit een klik/ minder klik mee heb gehad, maar die is inmiddels weg… maar ze was wel altijd professioneel en ze deed haar werk goed en die baby is er ook gekomen).