Bij mijn vorige zwangerschap had ik een praktijk met twee vk’s en één waarneemster. Ik had de beste klik met de waarneemster en zij was uiteindelijk bij het einde van mijn (ziekenhuis)bevalling aanwezig. Op dat moment beviel zij goed, maar bij de nacontrole vond ik degene met wie ik vooraf het minste een klik had, het allerbeste. Heb bij haar echt een heel goed gevoel overgehouden en heel veel aan de gesprekken met haar gehad. Terwijl ik aan het gesprek dat ik met de waarneemster had, niet echt iets heb gehad…hield daar dan ook een beetje een kater aan over. :oops:
Nu zit ik bij een andere praktijk. Ik heb nog niet alle vk’s gehad, maar had met nr. 1 geen klik…liet me, naar mijn gevoel, niet uitpraten en praatte over de dingen heen die ik zei (zoals dat ik in het ziekenhuis wil bevallen ed). Maar bij de andere twee heb ik die klik tot nog toe wel. En ik geloof niet dat ik een praktijk zal vinden waarbij in het met alle mensen goed kan vinden…ds ik blijf wel bij deze praktijk. En wie de bevalling leidt, dat zie ik dan wel weer, dat kun je toch niet plannen.
Heb je met de andere verloskundigen uit de praktijk wel een klik? Als het je echt dwars zit, kun je misschien een gesprek aanvragen (met die vk of juist met een ander)? Of als je dat niet ziet zitten of het helemaal niet goed voelt inderdaad een andere praktijk zoeken? Ik ben het wel met fiep klophout eens dat een vk je óók in het traject voorafgaand aan je bevalling vertrouwen moet geven.
Ik liep in praktijk B bij Aiber en daar was ik blij om ook :oops:
tweede bevalling was geheel geleid door het ziekenhuis.
hier bij de 1e een praktijk in het dorp had met alle drie de vk geen klik maar ze waren niet onaardig.
uit eindelijk bevallen in het ziekenhuis op de medische afdeling
dus zijn ze er niet bij geweest nog wel de na controle enzo.
Bij 2e zwangerschap naar de vk praktijk in het ziekenhuis gegaan dit was heel fijn klik met de dames ookal waren het er meer en was de kans veel groter dat je niet een bekende had bij je bevalling.
weer op de medische afdeling bevallen dus toch weer een andere.
doe waar je je goed bij voelt kijk het nog een keer aan en anders kan je altijd nog wisselen.
Ik heb toevallig vandaag een andere Vk langs gehad. Omdat ik bloedverlies heb, en deze was heel normaal. Ze vroeg wie ik allemaal had gezien. Toen zei ze oh dat is Nienke is een invalster, was al een opluchting :lol:
Jij moet er een goed gevoel bij hebben, en als je dat niet heb dan kun je erover praten of andere stappen ondernemen.
Deze zwangerschap en deze bevalling kan je immers nooit meer overdoen, en het zou dan zo jammer zijn als die verpest zou worden door zulke gevoelens.