Geen idee wanneer precies eisprong dus wanneer testen???

hallo,

Ik heb afgelopen 26 november mijn spiraaltje laten verwijderen omdat wij graag zwanger willen worden van ons 4e kindje. Nu werd ik de laatste 8 wkn niet meer ongesteld dus heb geen idee hoe mijn cyclus nu is… voorheen heb ik een vrij regelmatige cyclus gehad maar ben de afgelopen 4,5 jaar 3x zwanger geweest en borstvoeding gegeven dus ben nauwelijks ongesteld geweest. Nu heb ik de afgelopen week hoogstwaarschijnlijk m’n eisprong gehad maar weet niet precies wanneer. Heb vanaf 5 dec een soort menstruatie-gevoel gehad en heb zowel zondag 7 dec als dinsdag 9 december veel slijm verloren dus heb ws. begin vd week m’n eisprong gehad… wat denken jullie vanaf wanneer ik kan gaan testen…?

liefs

mam76

Hoi, je kunt testen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.

En als je dat niet weet dan zou ik wachten tot 2 weken na dat je je eisprong hebt gehad.

Succes!

hoi bigsby,

probleem is dat ik niet weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden en ook niet exact wanneer mijn eisprong is geweest. Denk dat ik aan moet houden dat deze uiterlijk wo 10 dec. is geweest, dan zou ik evt. vanaf de 24e kunnen testen… na vandaag dus nog 12 dagen ongeduldig zijn… zie dat jij ook over 9 dagen het spannende moment zult hebben… zal voor je duimen!

Ik zou inderdaad twee weken na je eisprong aan houden.

dat worden 14 lange dagen maar ja, ben niet de enige die het geduld op zal moeten brengen…

nee we weten denk bijna allemaal hoe je je voelt :wink:

die onzekerheid!!!

Mam: je denkt dat je de 10e je ei hebt gehad, en ze zeggen dat je daar altijd 14 dagen bij op moet tellen. Dus er zit niks anders op dat net zoals ons heel geduldig te wachten, dat doe ik ook :liar: :liar: :liar: :shifty:

Ja voor mij nog 8 dagen, of eigenlijk 7, als ik echt van die 14 dagen uit ga :wink: heeel spannend!

en bigsby, bij jou beginnen de dagen al te korten en wordt het spannend… denk je al iets te voelen?

liefs mam76

mam: ja ik denk vanalles te voelen :roll:

Maar daar moet ik maar niet te veel aandenken :wink:

Hopelijk komen mijn testen snel binnen, dan kan ik de 1e vrijdag gaan gebruiken. Ik moet toch ff kijken of ze werken :wink:

spannend bigsby! is echt aftellen he tot het moment van testen. Ik kan pas ergens volgende week testen maar moet echt moeite doen om het niet eerder te doen maar ja, hoe langer we wachten hoe zekerder de uitslag! Ik ben in ieder geval erg benieuwd voor je a.s. vrijdag!

Even een reactie op je onzekerheid. je moet gewoon beginnen met een ovulatietest. De ovulatietesten van http://www.babyboomshop.nl zijn een goede optie omdat die goedkoper zijn dan andere testen zoals bijv. clearblue en predictor.

Bij http://www.babyboomshop.nl krijg je nu een gratis extra starterspakket met 25 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten !! :stuck_out_tongue:

Je moet alleen ergens een stukje schrijven zoals ik nu doe en deze naar hun op te sturen als bewijs, en dan krijg je het extra pakket t.w.v. eur 27,- helemaal grati s!!!

Doe er je voordeel mee!

groetjes miranda28

jaaaa het begint steeds dichterbij te komen, alleen twijfel ik er nu weer aan :oops:

Nu voel ik ineens niks meer :o

vorige week heeft het bij mij dagen gerommeld, toen een paar dagen niets en vandaag had ik opeens last van druk op m’n blaas en een raar gevoel in m’n buik… maar ja wil ik ook niets aanpraten maar dat valt niet mee he… en ga jij het redden om pas vrijdag te testen of ga je stiekem al een x eerder proberen…? Ik moet eigenlijk tot volgende week woensdag wachten maar ben bang dat me dat niet gaan lukken… misschien komend weekend een testje tegenaan gooien… :shifty:

mam: ik heb ook veel last van mijn buik, en moet ook heel vaak naar de wc. Ik kan ook weinig hebben :oops:

dus ik ben heel benieuwd, maar ik ga vrijdag ochtend testen en dan is die hopelijk positief :pray:

Dus we moeten beide nog ff wat geduld hebben :wink:

Misschien een tip:

Mocht je gaan testen, misschien is het dan een idee om de nieuwe digitale test van clear blue te gebruiken, deze geeft niet alleen aan of je wel of niet zwanger bent, maar als je zwanger bent ook hoe lang geleden de conceptie was. (zie website clearbleu)

De misrekening die veel vrouwen maken is overgens hun uitgerekende datum te berekenen aan de hand van de dag waarop ze ongesteld zijn geworden, dat wordt ook aangeraden, maar eigenlijk is de eisprong de belangrijkste dag, want vanaf dat moment begint de bevruchting en dus de ontwikkeling, een paar dagen kan veel verschil uitmaken. Op die dag ben je 2 weken zwanger en twee weken daarna 4 weken, de dag dat je dan 40weken bent is de uitgerekende datum. Gelukkig kun je ook nog altijd een echo laten doen, als je het niet zeker weet.

hoi marda,

zou een goede test voor mij zijn aangezien ik niet precies weet wanneer ik m’n eisprong heb gehad… kun je deze test gebruiken vanaf de 1e dag van je NOD?? ik probeer m’n geduld te bewaren tot dinsdag of woensdag maar ben benieuwd of me dat gaat lukken… zie dat jij ook over 6 dgn kunt testen… spannend hoor, ik duim voor je!

Tnx! Ik ben benieuwd naar jou test, hou je ons op de hoogte?

natuurlijk hou ik je op de hoogte, denk dat wij ws op dezelfde dag testen… wanneer jij??

ingewikkelde vraag hihi…

Nee het antwoord is ingewikkeld; ik heb meerdere malen pregnyl gespoten (bevat zwangerschapshormoon) en daardoor is het erg oppassen met vals positief testen…

Ik test elke dag, daardoor heb ik inzicht in wat de pregnyl doet, de testen zijn nu al een paar dagen positief en de teststrepen worden met de dag lichter. Dus mijn lichaam is het zwangerschapshormoon langzaam aan het afbreken. Wordt ie vanaf volgende week donderder dan ben ik zwanger, wordt ie alleen maar lichter dan ben ik niet zwanger. Als ik alleen met NOD test heb ik kans op een vals positieve test, later testen mag niet ivm de Utrogestan die ik gebuik… dat is ook weer een verhaal apart, maar daar komt het zo’n beetje op neer!

Ik weet het resultaat waarschijnlijk wel pas met kerst… dus waarschijnlijk weten we het rond dezelfde tijd :wink:

das inderdaad best een ingewikkeld verhaal… of in ieder geval is voor jou een test dus niet zo 1-2-3 af te lezen… hopelijk ligt er deze kerst een heel mooi kadootje voor je onder de kerstboom…

hoe oud zijn jouw andere 2 kindjes en is het zwanger worden bij hen ook niet zo makkelijk gegaan?

liefs mam76