Geen idee wanneer precies eisprong dus wanneer testen???

Ik heb 2 dochters, de oudste is 5 en de jongste is 2,5.

Ik heb best een heftige vorm van PCO maar met hen heb ik ontzettend veel geluk gehad! Van de oudste ben ik met 1 ronde clomid zwanger geraakt. Opzich al een wonder omdat de artsen dachten dat het niet met alleen medicijnen zou lukken (mijn eierstokken zijn in hele slechte conditie) maar ik mocht het toen toch in een vorm van test/onderzoek gaan proberen en ik was meteen zwanger! Dat hadden we niet verwacht en de artsen ook niet. Daarna ben ik op afraden van de gyn niet meer aan de anticonceptie pil gegaan, volgens hem was mijn kans op zwangerschap vrijwel nihil.

Toch ben ik 2 jaar later spontaan (we wisten het niet eens) zwanger geworden! TOen ik positief testte wist ik niet eens hoe lang ik al zwanger was want ik was al een paar maanden niet meer ongesteld geweest. Toen we in het ziekenhuis kwamen bleek ik 4 hooguit 5 weken zwanger te zijn. Opnieuw waren mijn eierstokken op de echo zo slecht (cystes, kralenkrans enz) dat het echt een wonder was te noemen dat ik zwanger was geworden!

Toen wij dus voor een derde kindje wilden gaan, wist ik eigenlijk al dat het een hele weg zou gaan worden, en dat is het ook, ik ben nu anderhalf jaar bezig, heb wel spontaan eisprongen ergens na 7 weken, maar die zijn van zulke slechte kwaliteit dat ik er niet zwanger van kan worden, bovendien maak ik daardoor ook niet genoeg progesteron aan waardoor mijn luteale fases van nature te kort zijn. Daarom zijn we nu bezig met 3 verschillende medicijnen, follikelmetingen nauwe controles enz… als het al met medicijnen gaat lukken want van binnen zit het er niet zo fantistisch uit, maar de arts zegt dat de medicijnen wel heel veel kunnen doen, dus ik heb hoop. We hebben gewoon heeeel veeeel geluk gehad met onze meiden!

Tjee Marda, wat een verhaal, had eigenlijk nog nooit gehoord van PCO maar weet inderdaad wel dat zwanger worden en kindjes krijgen niet bij iedereen zo vanzelfsprekend is helaas. Wat geweldig dat je desondanks 2x een wonder hebt mee mogen maken en ik hoop echt voor je dat een 3e wonder je ook gegund is, 3x scheepsrecht toch…! Maar lijkt me wel een hele zware weg hoor, anderhalf jaar bezig zijn en iedere keer teleurstellingen moeten verwerken, maar ja. Kan me voorstellen dat de wens en droom naar een gezin met 3 kids je er doorheen sleept! Ik weet hoe het is om 3 kids te hebben, heel rijk hoor! Vandaar ook onze wens voor een 4e… wij gaan voor het kwartet…

wie weet kunnen we volgende week samen de champagne opentrekken (wel die alcoholvrije van Jip&Janneke he… :lol:

Oh heerlijk Jip en Janneke champagne! Daar gaan we voor :smiley: !

Hoe voel je je verder?

Hoe oud zijn je kids als ik vragen mag, jongetjes/meisje of combi?

Is ook leuk een kwartet!

Ja, we gaan voor champagne, wel 2 flessen denk ik!! :dance:

ik voel me prima! had vanmiddag even last van krampen en last van m’n rug dus dacht meteen: daar komt m’n ongi en daar gaat m’n kerstkadootje… maar nu ist over, dus t kan nog alle kanten op… was alleen zo stom om na de krampen een test te gaan doen, was eigenlijk niets te zijn behalve een soort schaduw van waar een streep zou moeten komen… kun je dus helemaal niets mee, zal dus gewoon even streng moeten zijn en gewoon af moeten wachten tot volgende week!

:think:

ik heb een zoontje van 4 jr 2 mnd, een dochtertje van 2 jr 9 mnd en nog een zoontje van 13 mnd… allemaal nog jong dus, druk maar heel gezellig!!

Hoe gaat het met je?

Ben erg benieuwd!

Met mij gaat het nog steeds goed, wordt erg spannend nu…

Mijn test was gister ietsje donkerder dan die test van de dagen daarvoor, ben benieuwd wat de volgende tetst doet!

Toch durf ik er geen conclusies aan te verbinden hoor! We zullen nog even geduld moeten hebben.

Hee Marda,

hier balen, ben zojuist ongesteld geworden :frowning: :frowning: was natuurlijk ook wel erg snel geweest als ik nu meteen zwanger was geweest maar ja, je hoopt het natuurlijk wel dus valt dan toch een beetje tegen… nou ja, dat wordt dan maar lekker een wijntje met kerst en oud&nieuw en dan gaan we over 2 weken maar weer lekker klussen…

SPannend bij jou zeg, dat wordt iedere dag nu dus controleren of de streep donkerder wordt? als dat zo is, wanneer weet je dan ongeveer of je echt zwanger bent… :frowning:

duim voor je!

oh wat balen zeg! Nu weet je i.i.g wel weer een beetje hoe je cyclus werkt, hopelijk deze ronde meer geluk!

Ik weet niet precies wanneer een test voor mij echt positief zal zijn, ze moeten i.i.g nog een stuk donkerder worden vind ik.

Kans is ook groot dat ik ongi ga worden, heb wel bepaalde tekenen die ik heb voordat ik ongi wordt.

maar het kan ook nog positief voor je uitvallen toch? we houden iig geval hoop en de champagne laten we gewoon in de koelkast liggen voor het geval dat!!

Nu weet ik inderdaad wel hoe mijn cyclus is en heb ik in ieder geval een datum om vanuit te gaan… dus ik ga voor een goed begin van het nieuwe jaar!!! (mijn mannetje ook… begin januari mogen we veel “spelen” dus wat dat betreft vind hij het nog niet zo erg…) dit was tuurlijk ook pas onze 1e ronde, dus heb helemaal geen reden van klagen!

hou je me op de hoogte van je testen…?

:slight_smile:

Hee Marda,

wat zie ik je nu, ben je zwanger!!! Oh meid, wat een geweldig nieuws en wat een kerstkadootje, super gefeliciteerd!! Nou dat wordt dus Jip en Janneke champagne op jouw zwangerschap en wat een mooi afsluiting van 2008!!!

Meid, geniet ervan en hou me op de hoogte he, hoe het met je gaat!! Wanneer ben je nu uitgerekend…?

liefs mam76

Dank je wel!

Het wordt inderdaad Jip en Janneke champagne!

Ook met oud en nieuw, dat vieren we bij mijn broer en zijn vriendin, ik veras ze met een echte fles en een fles jip en janneke champagne, kijken of het kwartje valt!

Ik weet het sinds gister, was heel onwerkelijk na al die tijd maar begin nu pas een beetje aan te wennen! Ik ben uitgerekend op 2-9-2009, en tuurlijk hou ik je op de hoogte, maar blijf ook benieuwd naar jou hou jij mij ook op de hoogte?

FIjne kerstdagen!

Wat een verrassing!! kan me voorstellen dat het allemaal nog heel onwerkelijk is, maar dat komt vanzelf… (Weet jij ook vast met al 2 meiden)…

Natuurlijk hou ik je op de hoogte, ik tel de dagen af tot 2-3 januari, dan heb ik m’n volgende eisprong… :wink:

Jij ook hele fijne kerstdagen en alvast een fijne jaarwisseling (ben volgende week ff een midweekje op vakantie… :slight_smile: :slight_smile: !

Lijkt me gewoon reclame…

Ik lees alleen maar negatieve ervaringen op internet over deze baby boom testen. En wat is gratis? Je moet eerst een pakket kopen en dan krijg je gratis testen die volgens zeer vele meiden niet goed werken.

Als je goedkopere testen wilt dan de predictor en de clearblue zijn er andere testen op internet te verkrijgen die veel beter zijn dan die slechte strips van babyboom shop. Wil je helemaal zekerheid, dan koop je de digitale ovulatietesten van clearblue. Wil je wat goedkoper, kijk dan eens op drogisterij.net naar de testen die ze daar verkopen.

@miranda28 wrote:

Even een reactie op je onzekerheid. je moet gewoon beginnen met een ovulatietest. De ovulatietesten van http://www.babyboomshop.nl zijn een goede optie omdat die goedkoper zijn dan andere testen zoals bijv. clearblue en predictor.

Bij http://www.babyboomshop.nl krijg je nu een gratis extra starterspakket met 25 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten !! :stuck_out_tongue:

Je moet alleen ergens een stukje schrijven zoals ik nu doe en deze naar hun op te sturen als bewijs, en dan krijg je het extra pakket t.w.v. eur 27,- helemaal grati s!!!

Doe er je voordeel mee!

groetjes miranda28
:thumbdown: :thumbdown:

Bedankt voor je reactie Marel, heb er idd niet mee gedaan, waren toen pas de 1e maand na het verwijderen van mijn spiraaltje bezig dus om dan meteen met ovulatietesten te beginnen…

maar het is gelukkig ook helemaal niet nodig, ben nl op dit moment 9 wkn zwanger!!!

Groetjes

mam76