Ik vind het een wazig verhaal Sweet… :think:
Maar goed, dit over Lamotrigine nav tekst van Niek… :
Over jou medicijn vind ik het volgende aan info bij dr Hale: Het middel is tegen epilepsie en manische depressiviteit. Het is dan ook seditief (kalmerend) Het kan genomen worden tijdens het borstvoeden, en er zijn geen negatieve effecten bekend. Wel wordt aangeraden dat de baby in de gaten wordt gehouden, of het niet suffig wordt. Dit ivm die seditieve werking van het middel. De dosis die overgaat kan oplopen tot 22% in het bloedplasma, vergeleken met moeders plasma (kan oplopen tot, maar kan dus ook lager blijven) Dit betekent niet dat je zoontje 1/5 zou krijgen van jouw dosis, maar 1/5 van jouw dosis per kg lichaamsgewicht. Dus (even fictieve getallen), waar jij 100 eenheden per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt, krijgt hij slechts 20 eenheden per kilo binnen. Ik hoop dat ik te volgen ben Een opvallend detail wat bij de onderzoeken naar voren komt, is dat de baby na de eerste maand postpartum (na de geboorte) zakt qua % medicatie in t bloedplasma, er komt dus blijkbaar meer binnen via de eerste melk, of misschien wordt er minder opgenomen wanneer baby’s ouder worden, omdat bijvoorbeeld de darmpjes rijper zijn dan. Wat de reden ook is, na 1 maand krijgt t kind steeds minder binnen, vooral de eerste weken zijn dus ‘tricky’.
Ik denk dat je gewoon eerlijk moet zijn, dat je je keus al gemaakt hebt… dat dat ok is, maar niet zo heel hard gaan roepen ik wil zoooo graag BV geven want dan je dit alles heel anders aangepakt Sweet… er zijn meiden die met je meedenken, en met oplossingen komen… oplossingen die onderbouwt worden maar jij heb voor elke oplossing wel een antwoord waardoor je toch helaaaaaaas niet aan de BV kunt… ik snap dat niet, nogmaals het is geen ramp om te zeggen dat je er geen zin in hebt… Dusssss… wi je BV geven, ga dan kolven… leg hem na een maand aan… eerste tricky weken voorbij en kan jij evengoed Lamotrigine slikken en evengoed BV geven…
Maar goed, daar zal ook wel weer een antwoord op komen… :think:
Fai, ik ben aan het kolven dat is ook aangeraden door de neuroloog, hij wil gewoon passende medicatie geven. Waar zowel ik geen last mee krijg als Riley geen last van krijgt.
Maar ik weet niet of ik dat kolven nou in moet vriezen of niet? Ik leg het nu wel in de vriezer, maar het lijkt me niet dat hij dat mag hebben toch?
Overigens heb je gelijk over dat kopie van Niek, en ik snap ook niet, en wil ook niet snappen waarom de apotheek zegt nee, en me neuroloog ook niet.
Ik denk dat ik toch is moet gaan bellen naar de andere neuroloog die ik in beverwijk heb gehad…
Heb hier nog niet gereageerd,maar lees wel mee,
Sweetlove ik vind het allemaal zo slap, Ik wil je niet veroordelen, maar wees eerlijk wel of geen Bv,inplaats van steeds ergens anders mee komen dat het niet zou “mogen” Er zijn hier meiden die zicht rot zoeken voor info voor je over de medicijnen en die wimpel je de lucht in,Neem zo tekstje mee naar de arts die erover gaat!Als jij het ZO graag wil, had je er denk ik wil meer mee bezig geweest ?! :think: :think:
En ik snap ook niet waarom je geen lactatiekundige inschakelt zoals word geadviseerd, die kan je waarschijnlijk aan hele boekwerken helpen om je strijd met de heren medici aan te gaan…
Ik krijg steeds een raar gevoel als ik topics van je lees, of het nou je weeëntopic is of deze…
Ik lees steeds dingen die niet kloppen…
@kimmiejj wrote:
Heb hier nog niet gereageerd,maar lees wel mee,
Sweetlove ik vind het allemaal zo slap, Ik wil je niet veroordelen, maar wees eerlijk wel of geen Bv,inplaats van steeds ergens anders mee komen dat het niet zou “mogen” Er zijn hier meiden die zicht rot zoeken voor info voor je over de medicijnen en die wimpel je de lucht in,Neem zo tekstje mee naar de arts die erover gaat!Als jij het ZO graag wil, had je er denk ik wil meer mee bezig geweest ?! :think: :think:
Denk dat ze zelf die info ook zoekt he??
Ik heb hier ook nog nooit gereageerd maar doe het nu ook eens.
Het vrouwke doet ook maar wat haar word opgedragen door verschillende artsen en weet ik veel! Ze is immers zelf geen arts anders had ze wel geweten wat het beste was voor haar, maar schijbaar zijn jullie WEL dokter want iedereen weet ineens wat het beste is voor dr…
Het afvallen van een vrouw die net een baby heeft gekregen en zich best onzeker voelt… :naughty:
Wie zegt dat zij GEEN BV wil geven???
@Rooike wrote:
@kimmiejj wrote:Heb hier nog niet gereageerd,maar lees wel mee,
Denk dat ze zelf die info ook zoekt he??
Ik heb hier ook nog nooit gereageerd maar doe het nu ook eens.
Het vrouwke doet ook maar wat haar word opgedragen door verschillende artsen en weet ik veel! Ze is immers zelf geen arts anders had ze wel geweten wat het beste was voor haar, maar schijbaar zijn jullie WEL dokter want iedereen weet ineens wat het beste is voor dr…
Het afvallen van een vrouw die net een baby heeft gekregen en zich best onzeker voelt… :naughty:
Wie zegt dat zij GEEN BV wil geven???
Mischien doet ze dat ook wel ja,maar gewoon uit alles wat ze schrijft lijk het wel alsof ze geen BV wil geven, Heb ze een lacatatiekundige gebeld ? Dat heb ze nergens verteld hoor,En die kunnen vaak meer zoals al eerder geschreven weten die er meer over he ! :think:
@Sweet-Love wrote:
Ik heb dus wel last van stuwing, elk geval me borsten zijn gigantisch gegroeid (van B naar D/E.) Ik heb een ‘te kleine’ BH aan op advies van VK. (heb er ook zoogcompressen in.)
Maar toch net na het douchen spoot zowat doorzichtige/ wittige melk er uit.
En gaan me borsten toch echt wel pijn doen nu…
Wat kan ik er nog meer tegen doen?
En dit is haar uiteindelijke post geweest, om te vragen wat ze tegen die stuwing kon doen, maar iedereen zeurt maar ineens over die medicatie bladiebla… :think:
Dus dan vraag ik me af: wat jullie zien, is wat jullie WILLEN zien… Snap je???
Ik lees: ik mocht geen BV geven…
Om die en die redenen…
Dan denk ik: huh, dat klopt toch niet…
Sweet was al vanaf dag 1 aan het roepen, ik wil zoooo graag BV geven…
Achteraf niks over nagevraagd, ze mocht depakine slikken icm BV niemand die tegen haar zei, je kan geen ander medicijn ivm je aanvallen… NU ineens, mag ze niks anders meer… alleen Lamotrigine… dan denk ik, tja daar klopt dan iets niet… en nee ik denk niet dat ze aan t kolven is en nee ze gaat ook geen BV geven, is allemaal niet erg… moet ze zelf weten maar ik stop mijn energie dan liever in mensen die WEL graag een oplossing zoeken… ik heb ook net als anderen gezegd, ga dan naar een LK, maar nee… Dus dan denk ik, goed… ze wilt duidelijk NIET… anders had ze dat vast gedaan…
Mijn hart breekt als iemand ten onrechte de BV wordt ontnomen, (en ik las dat Sweet daar verdriet van had) en DAAROM heb ik gereageerd… ken genoeg vriendinnetjes die bewust die keus hebben gemaakt voor GEEN bv… prima… maar dit verhaal vind ik toch wel zo vaag…
Misschien voelen mensen zich fijner als ze zich kunnen ‘verschuilen’ achter een arts die de BV ontnomen heeft ipv toegeven dat ze zelf niet aan de BV wilden beginnen… dat kan…
Iig Sweet, jij kan en mag best BV geven als je de goede info krijgt… ik hoop dat je dat iig wel weet… heb al eerder gezegd, neurologen hebben ongeveer 3 uur van hun jarenlange studie gespendeerd aan BV… je gaat ook niet bij de bakker om een lekker stuk vlees vragen of wel?
Dus het KAN wel, jij KIEST ervoor om dat niet te doen… wat prima is… maar niet ‘later’ op t forum de welbekende smoes eruit gooien: ik wilde zo graag snik snik maarrrrr ik mocht niet… Er bestaat ook nog zoiets als zelf op zoek gaan en vechten voor iets wat je graag wilt… Mondig zijn…
Succes ermee… (ik heb Sweet trouwens OOK tips gegeven over hoe ze de stuwing tegen kon gaan maar toen ik las dat het niet haar keus was te stoppen, ben ik pas begonnen over TOCH BV geven)
hoe is het nu?