gedichtje of zoiets

Seelgoed en knuffels hebben wij genoeg,

zou u het goed vinden als ‘baby’ kleding of een kleding-kadobon vroeg?’



of hoe beter neer te zetten?

zodat we niet weer een huis vol speelgoed en knuffels gaan krijgen :shifty: :oops:

Vind het wel een leuk idee, jammer dat ik zoiets niet eerder ben tegen gekomen.

Maar hier worden meestal toch wel kleertjes gekocht, zijn weinig mensen die echt speelgoed kopen, meestal klein frutding ofzo voor in de box.

oh nee hier zijn ze beide keren met allerlei knuffels komen aanzetten leuk maar ik heb nu pas een aantal zakken knuffels weggegooid omdat het huis overliep :shifty:

Bij mijn maandstopperstopic (waar niemand meer schrijft volgens mij) was ook iemand die bij de derde liever geld of een cadeaubon vroeg op de geboortekaart. Het gebeurt dus vaker. Vind het zelf altijd lastig om geld te geven, maar ook lastig om iets leuks te kopen voor een derde, zeker als de beide geslachten in huis al aanwezig zijn.

Tedski: ja vind ik ook lastig hoor geld geven



of een kadootje in overleg al zou ik echt niet weten wat we nog moeten hebben :think:

Ik vind het wel een leuk idee, en zin! :smiley: het is dan wel hopen dat mensen zich er ook aan houden.



Zou het zelf iig wel doen, ookal is een bon of geld minder leuk om te geven, het gaat uiteindelijk toch om de wens van…

Misschien kun je aanraden een belletje te plegen voor kado ideeën? Laat je het een beetje aan manlief over en wie weet komen je bezoekers ook wel met toffe plannen die dus geen speelgoed of knuffels inhouden. :wink: Ik vind het bv bij een tweede of derde altijd wel erg leuk wanneer ze juist een kadootje voor broer/zus meebrengen ipv de baby die dat toch niet snapt. Of juist iets voor de kraamvrouw in de vorm van een mooie bos bloemen of bloemenbon.

Een leuk voorleesboek waar het hele gezin van kan genieten komt ook nog wel eens van pas en gaat lang mee. Gesponsord jaarlidmaatschap van de bieb kan ook leuk zijn. Of een leuke bijdrage voor tzt een dagje uit met het hele gezin (je weet zelf wel waar je kids echt samen van kunnen genieten :wink: ) of op een bepaalde ochtend een uitgebreid bezorgt ontbijt op bed. Zoveel ideetjes die je huis niet volgooien met ‘dingen’. :mrgreen: Mijn vader kan bv erg goed soep maken en er is niets zo lekker als wanneer mijn ouders tijdens de kraamweek een pan vol meenemen. :inlove:

Oh vergeet ik het gedichtje; vooraf even met papa bellen, die kan meer over onze kadowensen vertellen. :angel:

die is ook leuk idd Rhiannon :thumbup:

Oh die is idd leuk! Die onthoudt ik :angel:

Duurt nog weer even, maar je kan maar ‘voorbereid’ zijn :wink:

@Angel & Luna wrote:

Tedski: ja vind ik ook lastig hoor geld geven



of een kadootje in overleg al zou ik echt niet weten wat we nog moeten hebben :think:




Ik kreeg als kraamkado een envelop met geld om te gaan babyzwemmen of babymassage te doen (iets wat ik supergraag wilde, maar op dat moment niet kon missen), het kado hoeft niet tastbaar te zijn tenslotte. Vind het overigens fijn als mensen aangeven liever geld te krijgen, dan weet ik zeker dat het goed besteed wordt (in tegenstelling tot de zoveelste knuffel die twee jaar later weer in de zak van Max belandt) :slight_smile:

Voor jullie naar ons toe komen snellen

Graag even bellen, dan kan papa ook over onze kadowens vertellen!



zoiets of is dit weer te… :think:

Gni gni ze komen toch juist minder snel bij een tweede of derde? :angel: :lol: Nee serieus het gedichtje kan prima. :thumbup: Zou mss de ‘ook’ weglaten.

D. je herinnert me eraan dat ik nog een kaart heb met zwemtegoed van het babyzwemmen erop. :oops:

@Angel & Luna wrote:

Voor jullie naar ons toe komen snellen

Graag even bellen, dan kan papa ook over onze kadowens vertellen!



zoiets of is dit weer te… :think:


Ik vind het wel een leuke zin.



Maarre even rare vraag misschien. Waarom wil je dit op een geboortekaartje zetten? Het is toch een geboorteaankondiging. Toch geen uitnodiging voor een feestje?

Ik vind het persoonlijk ongepast op een geboortekaartje. Iemand die op kraambezoek komt wil je laten kennis maken met je kindje. Van mij hoeven ze niet eens wat mee te nemen. Maar das mijn persoonlijke mening.

@Rhiannon wrote:

D. je herinnert me eraan dat ik nog een kaart heb met zwemtegoed van het babyzwemmen erop. :oops:




Je hebt bijna weer een baby, dus dat komt goed. 8)

Krabje: nee niet echt een uitnodiging maar vaak willen mensen wel de kleine komen bewonderen en nemen ze iets mee voor de kleine en dan is het toch wel handig dat ze weten dat ze niet met een knuffel of speelgoed aan moeten komen

Als het zolang geldig is dan heb ik mazzel D. :wink:



Chan ze hoeven ook niets mee te nemen natuurlijk op kraamvisite maar de meeste mensen doen het toch. Deels uit eigenbelang gni gni want shoppen voor een baby is te leuk. :lol: Mijn familie is relatief makkelijk daarin, die plannen met de vrouwen (dus tantes en oma etc) een bezoekje. Dus wel veel vrouwen maar maar 1 x bezoek en het huis vol. En om niet met tassen vol knuffels etc aan te komen doen ze een grotere kadobon van een speelgoedzaak. Kun je ook ‘investeren’ in zaken als een loopwagen oid, of ze nemen een bon van Prenatal voor een kinderstoel die ook behoorlijk prijzig zijn en je niet gelijk vanaf dag 1 nodig hebt.

Zelf ben ik ook van de shop voor kraambezoekjes. :oops: Eigenlijk nooit knuffels, maar meestal maak ik een kraammand. Gevuld met een voorleesboekje, een stuk kleding, bijtringen, tuitbekers, eerste tandenborstel, tandendoosje allemaal zulk soort dingen. En is er al een ouder kindje in het gezin dan gaat daar ook iets voor in. Geen ‘speelgoed’ in die zin van het woord maar vaak iets als klei, wasco, een kleurboek, waterverf. Wat je in de loop van een jaar toch al eens vervangt.

Het allerleukste aan op kraamvisite gaan of het kraambezoek dat komt is toch wel die kersverse baby. :inlove:

Wilt u mij iets schenken?

Maar weet u niet wat?

Het is niet moeilijk, los het simpel op…

Stop uw cadeautje gewoon in een envelop

Maar u maakt mama en papa het meeste blij,

Als u gewoon eens komt kijken naar mij!



:smiley:

Wilt u mij iets schenken?

Maar weet u niet wat?

Vraag het maar aan mijn papa

die weet vast wel wat

Maar u maakt mama en papa het meeste blij,

Als u gewoon eens komt kijken naar mij!



:think: even iets aangepast want gewoon geld vind ik ook weer niks :oops:



maar goed misschien hebben sommige zoiets van we geven gewoon een knuffel :think: of zullen mensen geneigd zijn sneller te vragen met zo’n gedichtje?