Gebruik je de commode met aankleedkussen nog bij 3,5 jaar?

Lotte is nu 3,5 jaar en ik gebruik nog steeds de commode en aankleedkussen om haar aan te kleden en te wassen. Ze is er wel te groot voor, maar het is zo makkelijk. Ben ik de enige of niet?

IK gebruik het ook nog, maar dan vooral bij het aankleden en haar haren doen , wassen niet meer…



De reden hier is dat ik het met mijn gezondheid niet kan handelen om steeds te moeten bukken.

Ze gaat nu steeds meer zelf doen dus zit ze ook steeds minder op haar comode.

Voordeel is wel: ze weegt nog neit zo veel (net 13 kilo) dus het wil ook nog prima allemaal!

Wij gebruiken de commode en het aankleedkussen niet meer sinds ze op een andere kamer in haar grote bed slaapt. Ze was toen bijna 2,5. Mijn man wilde het nog wel eens gebruiken voor het verschonen van een poepluier, maar dat is ook niet meer nodig aangezien ze overdag zindelijk is. :dance:

Hier gaan ze elke dag in bad dus met 2,5 is de commode afgeschaft. Afdrogen en aankleden gaat bij ons prima in de badkamer als er op de knieën gaan of ik ga op de wc zitten.

Ik heb dat ding misschien een half jaar gebruikt.

Ik gebruik de commode nog elke dag voor Yeline :wink:

Ik heb de commode afgeschaft toen Ryan stevig op zijn benen stond.

Ik vond een dreumes al te veel werk op de commode (ivm alleen maar willen staan en doen) laat staan een bijna kleuter.

Voor onze oudste dochter gebruiken we geen commode meer,eigelijk al niet meer sinds de jongste er is. Als ze onder de douche of in bad is geweest dan drogen we haar in de badkamer af en kleden haar op haar slaapkamer aan. Gaat prima ! :thumbup:

@Karin2 wrote:

Hier gaan ze elke dag in bad dus met 2,5 is de commode afgeschaft. Afdrogen en aankleden gaat bij ons prima in de badkamer als er op de knieën gaan of ik ga op de wc zitten.




Elke dag in bad :shock: ?? Hebben jullie kinderen dan geen hele droge huid nu ?

Ligt er aan. M.icah slaapt nog in een ledikant dus de commode heb ik nog staan en gebruik ik dus ook. M.ateo had met 2,5 jaar een groot bed en toen is de commode eruit gegaan. Ik heb hem toen steeds op zijn bed verschoond.

nee…



wij kleden hem aan op zijn bed…

afdrogen in de badkamer ( kan hij zelf :mrgreen: )…

overdag verschonen ( nu even) op tafel…anders op de grond op of de bank…of staant…

die verschoonkussen lag al heel snel naast de commode…we hebben gewoon een deken dubbelgevouwen neergelegd…meer ruimte :wink:

Nee, bij beide kinderen heb ik hem weggedaan toen ze naar een groot bed gingen (en de babykamer er dus uit ging). Ik had een veschoonkussen beneden in de kamer die ik op tafel legde als ik ze moest verschonen.

wij gebruiken de commode al een jaar niet meer geloof ik en Luna moet nog 3 worden

Luna kleed zichzelf ook vaak aan

wij gebruiken de commode ook niet meer voor melissa, droog haar af in de badkamer, ga dan gewoon gehurkt of op toilet zitten :mrgreen:

ik gebruik hem nu voor daan nog steeds, het is inmiddels wel een andere geworden, maar met mijn rug is het gewoon wenselijk dat ik op hoogte werk… zal hem nog wel ff gebruiken denk ik zo…

De commode is hier alleen door de kraamverzorgster in zijn hoedanigheid gebruikt, en ik heb af en toe een poging gedaan. Beide jongens zijn eigenlijk vooral beneden aangekleed en verschoont etc. De commode is net te hoog voor mij, waardoor ik een onprettige houding moet aannemen tijdens het verschonen. De bank en de eettafel vormden en prima alternatief :slight_smile: .

oh voor afdrogen gebruiken wij de wasmachine in de douche :lol:

Nee sinds de commode op Sven z’n kamer staat (vanaf begin juli dit jaar) gebruiken wij hem voor Anoek nooit meer.

ik heb het kussen eraf, maar ik zet um wel nog steeds op de commodekast als ik hem moet aankleden. Net iets makkelijker dan moeten bukken, voor hem iets minder uitnodiging om rond te gaan rennen tijdens het aankleden en ook een beetje macht der gewoonte.

Wij hebben nooit een commode gehad/gebruitk. Met verschonen is het een handdoek op de grond. Na het bad is het een handdoek op mijn bed.