Gebruik je de commode met aankleedkussen nog bij 3,5 jaar?

Wij hebben de commode nauwelijks gebruikt.

Heb Tygo altijd beneden op de bank of op de eettafel verschoond en aangekleed.



Heeft er ook wel mee te maken dat onze badkamer beneden is, denk ik.

Ik vond Isabel vorig jaar (met 2,5 jaar) al te groot, maar het was nog o zo makkelijk. Als we niet verhuisd waren zou ik hem nu (met 3,5 jaar) waarschijnlijk nóg gebruiken hoor, maar Isabel kreeg een nieuwe kamer in het nieuwe huis zónder commode…



En eigenlijk kleed ze nu zichzelf vaak al aan, dus zou die commode waarschijnlijk vanzelf overbodig geworden zijn…

De commode is nu naar het kamertje van Amélie, maar ik heb op een ladenkast (van Ikea) een aankleedkussen gelegd…dus ja…ik gebruik het nog iedere dag voor Rhodé.

Op deze manier hoef ik niet te bukken en Rhodé kan lekker rustig bijkomen 's morgens tijdens het aankleden.

Ze gaat zich nu wel steeds meer zelf aankleden, dus wie weet is hij er in het nieuwe jaar niet meer…

Sinds de oudste zindelijk is, gebruiken we hem niet meer voor hem.

Hij kleedt zich grotendeels ook al zelf aan/uit.



Uiteraard gebruik ik nog wel voor de jongste de commode en staat ook bij hem op de babykamer.



Heb het altijd met 1 commode gedaan.

Sliep toevallig de jongste, dan verschoonde ik mijn oudste elders in huis.

Peuter was met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht zindelijk. Dus sindsdien gebruiken wij de commode niet meer. Sinds een half jaar droogt hij zichzelf af en hij kleedt zichzelf sinds de geboorte van zijn broertje aan. Ik zet hem alleen op de commode om z’n broertje bezig te houden tijdens een flinke poepluier. Anders draait beeb zich om. Hi hi hi. Maarre, gewoon lekker doen, wat je zelf fijn vindt.

Jo is 3 jaar en 3 maanden…op zich is de commode niet meer echt nodig…kleed ze vaker om op de bank beneden en Jo begin met leren zichzelf aan te kleden…



Maar Eli is 1 jaar en 3 maanden…dus voor hem staat hij er nog (tot mijn grote ergernis…hahaha)…

Het eerste plan was om de badkamer in ons nieuwe huis meteen aan te pakken en er een grote plank te maken die meteen als aankleedplank kon dienen…

Helaas is daar nog niet veel van terechtgekomen…komt nog wel een keer,maar de plank in de badkamer is er dus ook nog niet.



Wel hebben we besloten op den duur beide kids op 1 kamer te gaan doen,dus het kleine kamertje wat eigenlijk babykamer had moeten worden (Eli;s bed staat nog bij ons in de kamer tot hij groot genoeg is)…is nu een kasten-kamer geworden…incl commode…

Hij staat dus niet in de weg hier…



Kleed beide kids staand aan (kids staan dan) want liggen willen ze natuurlijk niet meer…vind het eigenlijk wel makkelijk…scheelt me weer rugpijnen…Jo begint nu wel met zn hoofd tegen de plank boven de commode aan te komen…dus hij wordt te lang,maar Eli kan er nog wel ff mee door…echt nodig is hij dus niet meer,maar de kastruimte is ook nog wel ff handig…

Op de grond lukt me echt niet…

Ik gebruik de commode wel, het aankleedkussen niet :slight_smile:



Wij hebben een trofastkast ernaast staan en dus klimmen ze er beid zelf op.

Maar ik heb een hernia verleden en in de zwangerschap van Mies BI opgelopen… dus ik vind het maar wat fijn dat ze beide gewoon zelf erop klimmen en dan gaan staan waardoor ik ze super makkelijk kan helpen met hun ondergoed, broek en sokken.

Vervolgens gaan ze zitten met hun benen over de rand en doen we de bovenkleding.



Peter draagt nu luierbroekjes dus daar stapt hij ook zo in.



Vind het dus nog maar wat makkelijk :thumbup:

ik gebruik hem nog een heel enkele keer, omdat hij er toch staat voor Tessa. Maar zelfs voor luiers vind ik hem niet handig meer. Nu ze zo’n beetje zindelijk is zou ik echt niet meer weten waar ik hem voor gebruiken moest. Aankleden doe ik staand en om te wassen gaat ze in bad.

heb geen commode en … nooit gehad ook :lol: het bed , de bank alles doet dienst als verschoonplek dus boeie… zo’n duur kassie vond ik niet nodig :lol:

ja hoor nog steeds volop in gebruik 8)

In de badkamer hebben we dat aankleedtafeltje van de ikea staan met een aankleedkussen erop.

beneden op tafel ligt er ook een aankleedkussen.

Hier loopt wel een dreumesje rond die nog luiers heeft dus dat is misschien wel mee de reden dat ook Jinthe nog aangekleed en afgedroogd wordt op het tafeltje. Vind het trouwens ook nog erg handig dus voorlopig blijft dat ook zo !