ik ben momenteel drukdrukdruk met het kaartje en heb het in mijn bol gehaald om daar een een linkje op te willen zetten met een lijstje, van wat we wel zouden willen krijgen voor ons 2e meisje…
eerstens omdat ik een kooptic heb en tweedens omdat ik al zoveel roze heb, ook speelgoed ed.
Hoe zouden jullie dit zien? welkom, of niet?
ik zou het zelf wel fijn vinden, ook bij een eerste kindje eigenlijk.
hoewel ik best een kritische kraamtrut ben die echt niet alles leuk vind. Vind ik een linkje naar een lijst met wat mensen graag zouden willen NIET FIJN en niet erg netjes ook.
Door specifieke items te noemen, bepaal je ook het bedrag en niet iedereen is even gul of kan ook even gul zijn.
Ik heb liever dan bijvoorbeeld dat je aangeeft in een regeltje ofzo dat je al heel veel hebt voor een meid, dus dat je bij ideeen wel mee wil denken ofzo.
Zo kregen wij van vrienden een kaartje met " speelgoed en kleertjes heb ik al meer dan genoeg, zoveel dat ik het liefste niets meer vroeg, maar mocht u toch graag iets willen geven, dan vragen ik u, bel mijn ouders even…
En dat heb ik gedaan en toen bleek dat ze wel graag echte mooie voorlees/prentenboeken wilde anders dan de geijkte 365 verhaaltjes of jip en janneke.
Ook kregen we 3 jaar terug een kaartje van vrienden met de vraag of ze gewoon een bijdrage mochten vragen voor de aanschaf van een fietskar. Ook dat vonden we leuk, bij hen thuis stond gewoon een spaarpot en daar deed je jou bijdrage in. Ze wisten niet hoeveel je gaf en zij konden toch hun dure aanschaf doen.
Maar echt een lijst waar ik uit moet kiezen… nee, dat vind ik niet leuk, dan voel ik me teveel gestuurd. :think:
ik zie een geboorte kaartje meer als een aankondiging van de geboorte van je kind.
Het is in mijn ogen ten hoogste een uitnodiging voor mensen om jullie baby te bekijken, maar geen verzoek om cadeau`s.
Ik had zelf naast mijn bed wel een lijstje liggen met dingen zie we graag zouden willen, en veel mensen hebben daar ook gewoon naar gevraagd als ze belden voor een afspraak.
ander land, andere gewoontes…
Hier in België staat er heel erg vaak op het geboortekaartje (in kleinere lettertjes) waar de geboortelijst ligt.
Mensen zijn uiteraard vrij om een cadeautje kopen of niet en zeker wat het budjet betreft…
Op een geboortelijst staan dié dingen in dié welbepaalde winkel (en meestal kan het ook online) die de ouders vooraf uitkozen.
De zaken die erop staan voor hun kindje variëren in alle prijscategorien.
Van een eenvoudig fopspeentje van 2-3 euro tot maxi-cosi en wandelwagen enz…
iedereen bepaalt zelf wat hij/zij koopt en hoeveel men wil spenderen.
Bovendien is iedereen uiteraard vrij om iets van de lijst te kopen of niet.
Maar als je daar iets uitkiest, weet je ook dat de ouders het graag wensen.
Dus ik zou er helemaal geen probleem mee hebben om zo’n link op het kaartje te zien…
liefs
Gerda
@gerda wrote:
ander land, andere gewoontes…
Hier in België staat er heel erg vaak op het geboortekaartje (in kleinere lettertjes) waar de geboortelijst ligt.
Mensen zijn uiteraard vrij om een cadeautje kopen of niet en zeker wat het budjet betreft…
Op een geboortelijst staan dié dingen in dié welbepaalde winkel (en meestal kan het ook online) die de ouders vooraf uitkozen.
De zaken die erop staan voor hun kindje variëren in alle prijscategorien.
Van een eenvoudig fopspeentje van 2-3 euro tot maxi-cosi en wandelwagen enz…
iedereen bepaalt zelf wat hij/zij koopt en hoeveel men wil spenderen.
Bovendien is iedereen uiteraard vrij om iets van de lijst te kopen of niet.
Maar als je daar iets uitkiest, weet je ook dat de ouders het graag wensen.
Dus ik zou er helemaal geen probleem mee hebben om zo’n link op het kaartje te zien…
liefs
Gerda
Dat moest ik dus gelijk denken… Ik vind zo’n geboortelijst juist ontzettend handig en vind het nog steeds jammer dat het in Nederland niet gebruikelijk is.
@Fietje wrote:
ik zie een geboorte kaartje meer als een aankondiging van de geboorte van je kind.
Het is in mijn ogen ten hoogste een uitnodiging voor mensen om jullie baby te bekijken, maar geen verzoek om cadeau`s.
Zo kijk ik er ook tegen aan, om die reden wilde ik op ons kaartje dan ook absoluut geen verwijzing naar cadeaus of wat dan ook hebben.
Maar ieder zijn ding. Ik zal ook echt niet raar doen als iemand anders er voor kiest om de link wel op het kaartje te zetten oid.
Op het lijstje staan ook dingen als kadobonnen, dus niet echt dat je mensen bind aan een bepaald bedrag.
Ik vind dat zinnetje wel errug leuk, dat is wel een goede vervanging.
indd jammer dat een geboortelijst hier not done
is… ook heb je Belgie de zogenaamde pamperrekening, heeeel normaal als dat op het geboortekaartje staat, zie het hier heel vaak voorbij komen (woon vlakbij de grens, nou ja, vlakbij, niet ver in elk geval).
O ja, pamperrekening, ook zoiets handigs :thumbup:
of een fietskarrekening
:thumbup: juist!
Mensen verplicht je (in mijn ogen) toch niet door er iets op te ztten? dat kan ieder voor zich nog beslissen, maar goed, ik denk dat wij toch voor dat zinnetje gaan, dan kan ik ze zelf doorverwijzen naar het linkje 8)
@Fietje wrote:
precies mijn gedachte. (ik kan me hier nog een felle discussie over herinneren hier op kok een jaar of wat geleden, volgens mij tijdens cells vorige zwangerschap :angel: ).
maar áls je dan iets wilt meedelen over wat je wil, dan vind ik een verwijzing naar een site wel beter, omdat je dan op het kaartje simpelweg kunt volstaan met een link (kijk voor meer info op bladiebla) ipv dat er een hele rij woorden vuil wordt gemaakt over cadeaus die je al dan niet wilt ontvangen.
@Fietje wrote:
ik zie een geboorte kaartje meer als een aankondiging van de geboorte van je kind.maar waarom wordt het dan vaak wel geaccepteerd op trouwkaarten… dat is toch ook gewoon een aankondiging en uitnodiging… maar dan ineens is het wel “normaal”
Ik had zelf naast mijn bed wel een lijstje liggen met dingen zie we graag zouden willen, en veel mensen hebben daar ook gewoon naar gevraagd als ze belden voor een afspraak.
@klavertje4 wrote:
@Fietje wrote:ik zie een geboorte kaartje meer als een aankondiging van de geboorte van je kind.maar waarom wordt het dan vaak wel geaccepteerd op trouwkaarten… dat is toch ook gewoon een aankondiging en uitnodiging… maar dan ineens is het wel “normaal”
tja, dat vindt ik persoonlijk dus ook niets…
Nou, ik zou heel blij zijn met een lijstje hoor! Ik zou het veel vervelender vinden om met iets aan te komen wat iemand al heeft en zou het juist fijn vinden als ik iets kan kopen waar je zeker van weet waar de ouders iets aan hebben.
Ik vind het ook Not Done om niets mee te nemen als je op kraamvisite gaat.
En op zo’n lijstje kun je toch gewoon kleine en wat grotere cadeaus benoemen? Of gewoon “kleertjes maat…”, “badschuim” e.d.?
Het zinnetje van Cell is ook wel leuk, al zou ik er meer tegenop zien om ouders van iemand te gaan bellen dan even een site te bekijken op internet. Misschien kun je het combineren?
I.p.v bel mijn ouders even…bekijk deze site even…
Pé dat is ook een idee…
indd, zowel op een bruiloft als op een kraamvisite kom je niet met lege handen.
Er staan dus ook dingen op als pampers in maat 2-3, natusan etc. Dat gebruik je gewoon lekker.
Kleertjes t-m maat 62 heb ik gewoon al en 68 past wrs pas vanaf de herfst/winter, heb wel een dikke buik, maar kindje is gewoon niet bijzonder groot.
Ik ga nog even denken, meerder inzichten welkom
Ik weet wel dat er iets op komt te staan…
Als ik een baby wil komen bewonderen, bel ik eerst om te vragen wanneer het uitkomt en wat de kleine meid/jongen wil hebben. Bij geboortes in mijn familie ben ik al meestal al langs geweest voordat ik het geboortekaartje heb ontvangen, dus dan zou ik niets aan de link hebben. Een geboortekaartje kondigt een geboorte aan, als je wat wil geven dan vraag je aan de ouders als je een afspraak maakt wat ze willen hebben. Maar ik vind een verwijzing naar een site op een kaartje best kunnen en erg handig. Net als zo’n geboortelijst.
Een envelopje of een verwijzing naar een verlanglijst op een trouwkaart vind ik minder omdat er bij naast de trouwkaart er vaak ook nog een brief door de ceremoniemeester/getuigen naar de gasten wordt gestuurd met info over de dag waarin best ook wat cadeautips kunnen worden gegeven.
Vind ook wel dat je dat gewoon kunt doen hoor, anders zit je straks met dingen die je helemaal niet kan/wil gebruiken.
De meeste nemen kleding mee, en die kleding is meestal niet mijn smaak. En heb nu natuurlijk nog veel van mijn dochtertje vanaf maat 74.
Maar ik zou niet weten hoe ik zoiets op een kaartje kan zetten dat ik liever geen kleding heb, en liever Cadeaubonnen/pampers ofzo.
Maja hoe zet je dat normaal op een kaartje ?
Tips zijn welkom
Maar hoe kom ik aan zo’n eigen link/website, moet je daar altijd voor betalen ?