Ik vraag het even voor Knuffeldraakje, zij is nu kaartjes aan het bekijken .
Ze krijgt natuurlijk een tweeling, en zal ongv 40 kaartjes versturen.
Ze heeft leuke gezien, die ik evt kan aanpassen voor haar, zodat ze die weer via greets kan verzenden ofzo.
Want via de website waar zij kaartjes zag, gaat het per 75.
Wat is wijsheid, waar heb jij je kaartjes besteld, en hoeveel was je ongv kwijt als je dat wilt zeggen?
wij hebben de kaartjes hier in het dorp bij drukkerij besteld laten drukken in 1 kleur want kleuren kosten meer en mensen kijken er toch niet na, verder hebben wij 110 besteld waren iets minder nodig maar wouden ook graag wat bewaren voor de kinderen voor later.
wou ze eerst zelf maken maar is ook zo veel werk, wanneer worden de babys verwacht?
@hendrika wrote:
wij hebben de kaartjes hier in het dorp bij drukkerij besteld laten drukken in 1 kleur want kleuren kosten meer en mensen kijken er toch niet na, verder hebben wij 110 besteld waren iets minder nodig maar wouden ook graag wat bewaren voor de kinderen voor later.
wou ze eerst zelf maken maar is ook zo veel werk, wanneer worden de babys verwacht?
Ze is 22 maart uitgerekend.
Wij hebben op internet een drukkerij gezocht waarbij we de kostenberekening begrepen (daar is soms echt geen touw aan vast te knopen…) en daar (bestaande) kaartjes besteld. We hadden er 85 (+ later nog 6 extra) en daar hebben we ongeveer 200 euro voor betaald. De tekst hadden we in kleur (betaalde je extra voor), omdat ik dat zelf leuker vond.
Ik wilde eerst ook zelf wat maken, maar het lukte niet naar mijn zin…en omdat ik een echt mooi kaartje wilde, heb ik er toen toch voor gekozen om een bestaand kaartje te nemen. Bij ons trouwen hebben we kaartjes laten ontwerpen en die hebben we ook bij een drukkerij af laten drukken.
Ik ben hier ook heel benieuwd naar want ik heb er hooguit 30 nodig… ik denk dat de drukkosten nog hoger zijn…
ik lees mee kan nog wel wat tips gebruiken :mrgreen:
Wij hebben ze vorig jaar bij *** besteld en gaan dat deze x weer doen, ik weet het aantal kaartjes niet meer (volgens mij 45 :think: ) en we waren een paar cent meer dan €100 kwijt. Scheelde gewoon €30 met de multi copy! :o Ze hebben een hele goeie service en de kaartjes waren dan ook heel snel binnen, allemaal gegaan zoals ze beloven op de site :thumbup:
Oh ja, we hadden wel bestaande kaartjes…
Edit beheer commerciële link verwijderd
Ik had 45 kaartjes voor 96,- Ik vind zelf dat ik een heel leuk kaartje heb 8) maar als ze wil weten waar, dan moet ik dat even opzoeken voor dr. Ik had flink rond geshopt trouwens en dit was 1 van de goedkopere…
kijk eens op geboortepost! Je kan daar ook erg makkelijk nabstellen, zonder extra kosten. En je kan ze zelf maken, de adressen uploaden en dan versturen zij ze, dus ook geen enveloppen schrijven (vind ik zelf erg handig met mijn hanepoten handschrift)
Wij hebben onze kaartjes zelf ontworpen en bij geboortepost.nl besteld. Daar moet je er minimaal 4 bestellen. De prijs varieert van 1,82 tot 2,55 per stuk (inclusief postzegel en envelop), proefdruk is 3,50. Je kan ze ook rechtstreeks laten versturen (kost niets extra). Wij waren er erg tevreden over.
***** :thumbup: topservice en goedkoop
je kan gelijk zien wat het kost…
je kan het kaartje HELEMAAL zelf maken of hun hulpstukjes gebruiken of kaartjes van hun gebruiken…
Edit beheer commerciële link verwijderd
Greetz lijkt me redelijk prijzig per kaartje? Normale kaarten met postzegel kosten (uit mijn hoofd) EUR 2,69.
En persoonlijk vind ik die kaarten niet geschikt als geboortekaartje, maar dat is mijn smaak natuurlijk.
Wij hebben bij een drukker in de buurt een kaartje uitgezocht. 80 kaarten voor 166 euro.
Nadeel is wel dat de standaardkaartjes erg beperkt zijn voor tweelingen.
Kaartjes laten ontwerpen is denk ik wel duur voor 40 kaartjes…
Niemand van de vrienden/familie die dit kan toevallig??
Het is de bedoeling of een kaartje via internet vinden, of ik zal hem voor haar ontwerpen, van iets wat zij leuk vind…
En ik bedoelde dus met Greets, evt via dat laten verzenden, dus wel eigen ontwerp , ik weet dat het erg mooi kan uitpakken, dit omdat ik het kaartje voor Jasmijn* van Maris ook heb gemaakt, en die heb verstuurd via greets.
Ik zal geboortepost dan even melden, ze is hier lid ook op het forum
dus ze zal dit morgen wel lezen.
Ik heb de kaartjes ter grootte van 1-4 A4 laten maken. Ik wilde per se iets met Ariel de zeemeermin van Disney, maar met een ´tic´ zeg maar. Ik vond op deviantart(.com) een hongaars meisje dat een hartstikke leuke tekening had gemaakt, die heb ik via een vriend die Grafisch ontwerper is om laten zetten zodat het formaat groot genoeg was om te laten drukken. Dit dubbelzijdig, full colour aan beide kanten!, laten printen op dik papier door een drukker, nadat Ariëlle was geboren en kreeg het thuis gestuurd.
100 kaartjes voor 40 euro :thumbup:
@blue_fairy wrote:
Ik heb de kaartjes ter grootte van 1-4 A4 laten maken. Ik wilde per se iets met Ariel de zeemeermin van Disney, maar met een ´tic´ zeg maar. Ik vond op deviantart(.com) een hongaars meisje dat een hartstikke leuke tekening had gemaakt, die heb ik via een vriend die Grafisch ontwerper is om laten zetten zodat het formaat groot genoeg was om te laten drukken. Dit dubbelzijdig, full colour aan beide kanten!, laten printen op dik papier door een drukker, nadat Ariëlle was geboren en kreeg het thuis gestuurd.
100 kaartjes voor 40 euro :thumbup:
Niet duur!
Ik heb me eigen kaartjes ontworpen, en laten printen door mijn moeder, met haar printer…
ik wilde er ook niet meer dan 50 euro aan besteden, aangezien ik er vanuit ga dat 95% van de mensen het kaartje toch weggooid. (dat doe ik zelf nl na een tijd ook)
wij hebben kaartjes bij bby-crds gekocht, op internet had ik nog een kortingscode gevonden met 15 euro korting en we waren toen 50 euro kwijt voor 54 kaartjes.
Je kan daar ook zelf kaartjes maken!
geboortepost is een hele leuke en vrij betaalbare…
hebben wij ze beide keren besteld… je kan er ook fot’s bij in plakken… erg leuk :inlove: zo hebben wij bij de geboorte van alissa een foto van haar en esmee samen op de voorkant laten afdrukken… kregen erg leuke reakties… :inlove:
wij hebben het bij de plaatselijke drukker laten doen, ik geloof dat we 120 kaartjes hadden voor iets meer dan 200 euro. er zaten dan ook envelop stickers bij.
Wij zijn naar een drukker hier in de buurt geweest. Die hadden daar een actie, als je de kaartjes bestelde mocht je een datum doorgeven waarop je dacht dat de baby geboren zou worden. Als je dat goed had kreeg je de kaartjes gratis…je moest dan alleen het drukwerk betalen.
Wij hadden de datum dus goed gegokt :mrgreen:
Scheelde meer dan de helft van het geld…