Gatverdegatver, een rups!

Bah, ben helemaal misselijk :sick:.

Mijn man kookt altijd en vanavond gaan we bloemkool eten. Ik dacht eens lief te zijn, ben vandaag toch thuis en alvast alles voor te bereiden. Ik heb de aardappels al geschilt en wilde de gehaktballen gaan kneden. Maar toen kwam ik erachter dat we geen paneermeel meer hebben en dat vind ik wel altijd lekker erdoorheen. Mijn man moest toch nog langs de supermarkt, dus dat zou hij dan meenemen.



Nou ja, dan maar vast de bloemkool snijden. Toen ik bijna klaar was met de stronkjes, zag ik uit het laatste roosje ineens een grote groene rups komen.



Oh gatverdegatverdegatver!!! :sick: :sick: :sick:

Ben echt kotsmisselijk. Mijn man neemt ook een nieuwe bloemkool mee, maar ik weet nog niet of ik die nog wel wil opeten :?.



Gatver!

dat hadden wij 2 weken geleden met de broccolie :sick:

ik hoorde laatst op de tv dat wij ongemerkt zoveel xxxx gram insecten eten per jaar :angel:

Appels met gaatjes erin worden bijv vermalen tot appelmoes. Dikke kans dat er wormpjes in zitten.



Eet u smakelijk :mrgreen:

@Kroes wrote:

ik hoorde laatst op de tv dat wij ongemerkt zoveel xxxx gram insecten eten per jaar :angel:

Appels met gaatjes erin worden bijv vermalen tot appelmoes. Dikke kans dat er wormpjes in zitten.



Eet u smakelijk :mrgreen:




Oh, jij weet me nog misselijker te maken :mrgreen:.



Man belde net, we gaan nu toch maar iets anders eten. Ieuw, en ik ben al geen groente eter. Dit helpt natuurlijk niet mee hè :roll:.

Ach ik had blij geweest dat ik hem had gezien voordat het aan de kook kwam en niet pas als het al aan mijn vork zat.

:mrgreen:

ik heb het eens gehad met sla.

Een doorzichtige witte kleine wurmpje…



Weg gehaald maar niet meer opgegeten :sick:

haha ja die zitten er zo nu en dan eens tussen. ik haal ze eruit en dan was ik het gewoon en eet ik het alsnog op hoor :slight_smile:



mijn ma vond het altijd leuk om te kijken wat voor een rupsje dat dan was. dus dan gaven wij hem eten tot hij popte en dan vrijlaten als vlinder.

Doen wij idd ook, in een pot, gaatjes in deksel, laten eten en verpoppen.



Ik gooi echt geen groente weg omdat er een beestje tussenzit… Heb toch echt tien keer liever een beestje als al die chemische zooi waarmee groente bespoten wordt… (ik koop dus vooral bio/bij de boer, dus kom ook vaker een beestje tegen)

Tja, jullie hebben wat dat betreft ook wel gelijk.



Normaal ben ik ook helemaal niet zo vies van dingen, maar ik was al steeds kleine zachte stukjes tegengekomen, waarvan ik niet wist wat het wat en toen ineens die rups.



Straks ga ik de gehakt kneden en die eet ik ook rauw, da’s eigenlijk veel viezer volgens mij. En daar zit ook een rauw ei doorheen, ook niet echt heel goed.



Dus ik moet eigenlijk niet zeuren hè :angel:.

Rauwe gehakt?

En de wormpjes die daardoor in je lichaam kunnen komen ( en er weer uit :silenced: ) vind je niet vies?

O ja dat hadden wij ook vorige week in de brocolli (in zo’n plastic folie verpakt nogwel) :sick:



Wij eten dus voorlopig geen brocolli :wink:

Ik ben van huis uit gewent om groente uit eigen tuin te eten. Dan zat er ook wel eens een rupsje ofzo tussen. Daarom was je de groente toch? Ik zet groente als bloemkool ed 's middags even weg in een pan met koud zout water. daarna spoel ik het goed af en het is schoon hoor.



Ik vind het viezer als er een prop plastic of glas ofzo tussen zit.

@ariel wrote:

Ik ben van huis uit gewent om groente uit eigen tuin te eten. Dan zat er ook wel eens een rupsje ofzo tussen. Daarom was je de groente toch? Ik zet groente als bloemkool ed 's middags even weg in een pan met koud zout water. daarna spoel ik het goed af en het is schoon hoor.



Ik vind het viezer als er een prop plastic of glas ofzo tussen zit.






Idem… ben er helemaal niet vies van…

@ollie wrote:

Rauwe gehakt?

En de wormpjes die daardoor in je lichaam kunnen komen ( en er weer uit :silenced: ) vind je niet vies?




Ja, dat zeg ik toch ook juist zelf? :wink: Daarom zeg ik ook dat jullie ook eigenlijk gelijk hebben. Alleen in de gehakt zie je het niet en die in de bloemkool vond ik wel mega eigenlijk. Was wel 5 cm lang…



Tja, struisvogel methode ebn ik wel bekend mee :mrgreen:.

Een rupsje kan ik nog wel handelen, maar had een jaar terug een stronk brocolli, waar werkelijkwaar een hele colone spinnetjes in huisden. Die heb ik dus zo in de groene bak gegooid :sick: Ik moet nog steeds niet aan brocolli denken eigenlijk

@Sooki wrote:

Een rupsje kan ik nog wel handelen, maar had een jaar terug een stronk brocolli, waar werkelijkwaar een hele colone spinnetjes in huisden. Die heb ik dus zo in de groene bak gegooid :sick: Ik moet nog steeds niet aan brocolli denken eigenlijk






OOOOOW BAH



:silenced:

Dat gaat mij zelfs te ver :sick:

@Kroes wrote:

ik hoorde laatst op de tv dat wij ongemerkt zoveel xxxx gram insecten eten per jaar :angel:

Appels met gaatjes erin worden bijv vermalen tot appelmoes. Dikke kans dat er wormpjes in zitten.



Eet u smakelijk :mrgreen:




ja die hoorde ik ook… mijn conclusie was na het horen van dat verhaal: zolang ik het niet zie en niet proef vind ik het best :mrgreen:



Maar zo’n bloemkool waar ik het zelf uit zie kruipen… die zou ik ook niet meer hoeven (terwijl het verder waarschijnlijk gewoon een prima bloemkool is… en slaat eigenlijk nergens op… die dingen groeien op de grond…logisch dat er dan eens het 1 en ander over heen loopt en tja… soms wil er eentje blijkbaar op reis :lol: ).

Ik had het Zondag een dooie wesp op me bord liggen.



Afgelopen Zaterdag waren we bij mn ouders in Belgie. We aten bloemkool en de restjes namen we mee naar huis omdat mn vriend het niet veel van gegeten had op die dag en de volgende dag het wou opeten.



Mn moeder had het in een bak klaargelegd en in de koeling gelegd en eenmaal de volgende dag heb ik het opgewarmd in de magnetron. Ik schepte een bloemkool op me bord tot de grote verbazing een wesp zag liggen… Dan kan je wel raden dat ik na het zien geen honger meer had :sick:



Gatverdamme zeg! :silenced:

Ik heb wel eens zo’n dikke groene rups meegekookt in de broccoli.

Ik herkende er pas een rups in toen mijn man er net zijn vork in wilde prikken. Ik zag ineens de pootjes en kon nog net een brul geven.

Nadien heeft het even geduurd voor ik weer trek had in broccoli :sick:



Mocht ik een levende vinden bij het wassen dan heb ik er minder moeite mee, maar dan eet je 'm niet op natuurlijk. Zo’n colonne spinnetjes zou bij mij ook een enkeltje gft bak betekenen :sick:

Bloemkool en brocolli leg ik voor ze gekookt worden altijd even in het water met een flinke scheut zout, laten de beestjes los, daarna goed afspoelen en koken :wink: