… en ik zit met volle verbazing te lezen dat je wel rauwe gehakt eet… dat heb ik nog nooit gehad :mrgreen:
Mag ik vragen wat voor gerecht je er van van maakt?
Maar wat is er zo vies aan een rups?
Ik begrijp de ts misschien niet helemaal. Er zat een rups op de nog ongekookte bloemkool en die heeft ze toen weggegooid?
Waarom in hemelsnaam?
Als ze in de grond zitten lopen er toch ook van allerlei beesten overheen?
he madre, dit wilde ik net schrijven. ik las alle reacties en stond wel een beetje verbaasd zeg! Maar nu ben je me voor, dank
Natuurlijk zit er wel eens een rupsje of weet ik wat in je groente, maar groente daarvoor weggooien, daar begrijp ik helemaal niks van. Waar denk je dat groente vandaan komt?
Hahaha, moet wel een beetje lachen (niet kwaad bedoelt). Laat me denken aan een uitspraak van kinderen die dachten dat groentes etc. in een fabriek gemaakt werden :mrgreen: en helemaal verbaast dat dat toch echt uit de modder en mest groeide in een tuin.
@Madre wrote:
Maar wat is er zo vies aan een rups?
Ik begrijp de ts misschien niet helemaal. Er zat een rups op de nog ongekookte bloemkool en die heeft ze toen weggegooid?
Waarom in hemelsnaam?
Als ze in de grond zitten lopen er toch ook van allerlei beesten overheen?
Ja, je begrijpt het wel goed. En ik bedacht me ook niet dat een bloemkool op de grond groeit. Zelf vind ik het ook best dom nu, maar ik doe nou eenmaal heel erg weinig met eten. Natuurlijk zijn er allang vele beesten overheen gelopen voordat wij het in de supermarkt kopen. Maar dit was eerste reactie.
En ik heb de luxe dat er voor me gekookt wordt. Kan wel koken, maar heb er een hekel aan en mijn man vindt het wel leuk om te doen.
Beetje kortzichtig en zoals ik al schreef ook heel stom, omdat ik wel rauwe gehakt eet. En inderdaad gewoon als ik gehaktballen draai ofzo. In de voorbereiding dus. En ik eet ook filet American en rauwe tartaar.
De volgende keer is mijn reactie waarschijnlijk anders. Kijk, daar heb ik jullie dan weer voor :mrgreen:.
dat rauwe gehakt, dat is slecht
@knollie1 wrote:
haha, dan is een gekookte rups veel gezonder :mrgreen:
Zo hebben wij op vakantie eens gekookte aardappels gehad met een slakkenhuisje erin… tja, waar die slak gebleven was

Ik zou groente ook niet zo gauw weggooien vanwege een rups, maar bij heel veel kleine beestjes hoef ik het ook niet meer.
En ik eet ook een klein beetje ( hooguit een theelepeltje) rauw gehakt als ik dat aan het bereiden ben, vooral het half om half gekruid gehakt is :drool:
Tja, ik heb een moestuin…Weet je wat daar allemaal woont? En zij vinden de kool net zo lekker als ik en geef ze eens ongelijk
@knollie1 wrote:
Maar wel lekker :drool: Het Nlse gehakt dan weer niet trouwens, dat is zo smakeloos… Maar de Duitse mett en het Belgische gehakt… mmmm lekker, gewoon zo of op een broodje met wat peper en mayonaise :drool:
Waar is tartaar of filet american van gemaakt? Ik dacht altijd dat dat gekruid rauw gehakt was. Alleen dan veel fijner gemalen.
Dan kan ik wel ongezondere dingen opnoemen hoor :think:
Zo heb ik eens een slak meegekookt met de boerenkool…
@ariel wrote:
Waar is tartaar of filet american van gemaakt? Ik dacht altijd dat dat gekruid rauw gehakt was. Alleen dan veel fijner gemalen.
Zat me gisteren te bedenken dat ik nog meer rauw vlees eet; rosbief, ossenworst, carpaccio…
Er zijn vast nog meer dingen.
Rupsje is trouwens niet in de kliko geëindigd. Ik heb hem buiten vrijgelaten

@ariel wrote:
Tartaar word volgens mij gemaakt van biefstuk.
Ik zou het beestje er ook uit halen en buiten bevrijden, eventueel met het stukje waar hij of zij op zat er bij en de rest gewoon koken en opeten.
Mijn moeder eet ook rauwe gehakt, terwijl ze het klaar maakt verdwijnt de helft zo in haar mond. Maar die eet ook filet americain en rauwe tartaar met ui op brood.
Heb weleens een salamanderachtig iets in de sla gevonden, was echt een kleintje, ach zolang dat beestje nog leeft weet je iig dat het verse groente is. Een vogelspin tussen mijn bananen zou me wel de eetlust doen vergaan.