Gastouder en playdates van je kids op je vrije dagen

Ik werk als Gastouder. Drie dagen in de week heb ik minimaal 6 kids in huis. En dus vind ik het op mijn 2 vrije dagen heerlijk om eens géén vreemde kinderen in huis te hebben.

Nu is het zo dat Sascha maar bij een zeer beperkt aantal kinderen thuis wil spelen (kids van mijn vriendinnen). En dus krijg ik de vraag van kinderen uit haar klas of ze bij ons mogen spelen. Op mijn werkdagen kan dat dus niet en, heel eerlijk, op mijn vrije dagen heb ik daar gewoon géén zin in. Ik wil dan gewoon lekker de middagen alleen met mijn eigen kids zijn, boodschappen doen, huishoudelijk zijn of iets leuks gaan doen. Soms ook gewoon eens lekker niks, voor de tv hangen, mijn eigen ding kunnen doen. Als ik kinderen te spelen heb, dan krijg ik toch weer zo’n : ik ben aan het werk-gevoel. Vind dat ik iets leuks moet doen met ze, vind dat ik niet lekker op de bank met mijn laptop kan hangen (want immers, ik heb een bord aan mijn voordeur en ik vind het slechte reclame wanneer men door het raam ziet dat er kinderen zijn en ik op de bank hang. Men interpreteert dat misschien alszijnde: ze is aan het werk en hangt op de bank). Ik kan dan gewoon mijn gang niet gaan.

Ik weet dat ik Sascha er nu nog niet mee benadeel, zij vindt dat spelen ook niet wat, want zelf zal ze er nooit om vragen. Maar straks met Senna… Zucht… Net dus weer een speel verzoek gekregen en ik heb er geen zin in!!! :oops:

Wat vinden we hiervan? Am I evil? Egoïstisch?

ergens vind ik het wel egoistisch. je ontzegt je kind het thuis spelen met klasgenootjes omdat je er zelf niet op zit te wachten omdat je de andere al genoeg kinderen over de vloer hebt.

Je dochters kunnen er niets aan doen dat jij er voor gekozen hebt om GO te worden, dus in die zin vind ik het egoistisch.

Maar goed, ik snap het ergens wel. Ik zou me denk ik ook wel zo voelen als ik al de hele week kinderen over de vloer hebt.

Hoe je ermee om moet gaan weet ik dan ook niet.