Gastouder en playdates van je kids op je vrije dagen

Marion ik vind het dus ook vaak helemaal niet leuk hoor. Probeer altijd alleen ehthousiast op de speelplannen van de kinderen te reageren.

En als je dochter zelf ook nog niet eens zoveel interesse heeft, dan is er eigenlijk geen probleem he. Heb er hier 1 van de 6 tussen zitten die van begin af aan nauwelijks met andere kinderen afspreek. Eigenlijk in de loop van de jaren steeds minder. En hij heeft op school vriendjes genoeg, wordt ook op bijna alle feestje uitgenodigd. Maar na schooltijd speelt hij gewoon het liefste alleen. Hoeft op zich ook niets mis mee te zijn he.

Hebben jullie zo vaak dan vriendjes over de vloer ofzo?

Broes is 4,5 jaar en er is nog maar één vriendje van zijn klas (hij zit nu in de 2e kleuterklas) een paar keer komen spelen en hij een paar keer naar hem.

Hij vraagt er wel vaak om, mag die en die komen spelen maar ik ken die ouders niet zo en dan doe ik er eigenlijk niets mee… :oops: .

Maar ik ben ook graag alleen met mijn kindjes op mijn vrije dagen…

Vriendjes mogen hier zeker en vast wel komen spelen hoor maar dat mag dan van mij meer in de zomer zodat ze buiten kunnen spelen en ook zeker niet iedere week!

Ook niet na schooltijd, dan is het al laat (16u) en dan heb ik daar geen tijd en zin voor.

Ik zou zeggen, ja, 1x/maand de woensdagmiddag ofwel hier thuis een vriendje ofwel ergens anders gaan spelen.

Later mag dat mss wat meer maar eerlijk gezegd niet zo vaak hier bij mij thuis … :oops: .

Mijn oudste wilde (en wil) ook niet graag spelen, hij wil rust na schooltijd. Ik laat dat ook lekker zo. Wanneer een kind wel WIL maar niet DURFT dan kun je het helpen met afspreken. Maar thuis spelen doe je omdat je het leuk vindt, niet omdat het een verplicht nummer is.

Ik begrijp je heel goed, en ik denk dat je meiden genoeg sociale contacten hebben , juist door jouw werk. Dat zijn dan al drie dagen dat ze mama niet voor zichzelf hebben na schooltijd, dus die twee andere dagen lijkt het mij juist fijn , zowel voor jou maar ook voor hen!!!, om rust te hebben en samen te zijn.

Het is iets anders als ze dolgraag willen, maar in dit geval…ze is ook pas 5!

Ook ik ben gastouder en heb tot voor kort ook 3 dagen opgepast en een van die kindjes was niet de makkelijkste. ook ik was dan blij met mijn ‘vrije’ dagen. De vraagouder en ik zijn naar alternatieven gaan zoeken omdat het botste met mijn eigen kinderen en dan vindt ik het welzijn van mijn eigen gezin belangrijker. Nu heb ik nog een naschoolse opvang en dat meisje komt ca 1 en soms 2x per week en dan is het niet hard ‘werken’, want zij en mijn oudste trekken zich terug op hun kamer en ik heb er bijna geen omkijken naar. Dus nu is er ook hier meer ruimte voor andere kindjes om te komen spelen. Alleen hebben mijn kids er ook niet zo’n behoefte aan.

Mijn oudste heeft ook niet altijd behoefte om met iemand af te spreken maar de jongste daar in tegen wil iedere dag wel. Ik vind het prima, werk maandag en dinsdag en de andere dagen dat hij het wil mag het ook. Het is wel zo dat hij meestal met een jongetje afspreekt en dat het dan ook echt om en om gaat. Als ik iets wil doen die dag dan zeg ik het 's morgens en wordt er niet afgesproken.