Gastouder 2010

Hallo,

Ik ben een alleenstaande moeder van 2 kinderen en ik werk 32 uur per week.

Als ik aan het werk ben maak ik gebruik van een gastouder, deze heb ik dus voor 40 uur per week aangevraagd.

Momenteel worden ene groot deel van de kosten vergoed.

Nou weten we allemaal dat de hele regeling gaat veranderen en dat de vergoeding ook gaat veranderen.

No ui smij aleen niet duidelijk of wanneer je niet deze kosten allemaal zelf kan bekostigen of je bij de gemeente bijzondere bijstand kan aanvragen.

Mijn gastouder vraagt 6,10 per uur per kind.

Dit is dus 1,10 boven wat vergoed word.

Dit komt dan neer op 356 euro per maand wat ik uit eigen zak moet bijbetalen.

Dit ga ik natuurlijk nooit redden als alleenstaande.

Het stond ook niet in de folder dat je bijzondere bijstand kan aanvragen.

Weet iemand dit?

zul je bij desbetrefende instantie moeten informeren,waarschijnlijk is er wel wat mogelijk omdat je verplicht wordt te gaan werken in jou geval.

succes

Hier hetzelfde onze gastouder vraagt dus 5,- en dan moeten wij dus elke maand de 90 euro van het gastouderburo zelf bij leggen. Wij betalen dan ook nog best veel zelf bij wat de belasting niet aanvult. Ook wilde wij onze zoon met 2 naar de peuterspeelzaal doen maar dat betekend dat we dan in jan 2010 bijna 300 euro zelf moeten gaan betalen. Dus wij hebben helaas besloten dat hij per jan 2010 naar het KDV gaat.

Het is er niet beter op geworden en ik vind dat persoonlijk erg jammer omdat een gastouder zeker als ze nog klein zijn toch iets meer kan geven na mijn idee dan een KDV…

Succes in elk geval

Inderdaad.

Ik moet smorgens om 06.25 de kinderen al bij de gastouder brengen ivm werk.

Er zijn bijna geen kinderdagverblijven die dat dien.

En die dat doen zitten voor de komende 2/3 jaar VOL, dus daar heb ik niks aan.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat je bijzondere bijstand kan aanvragen.

Ik zou op zoek gaan naar een goedkopere GO.

Zeker met zoveel uur - het moet voor 5 euro te doen zijn. ZIj 4,50 en gob 50 cent per uur ofzo.

Succes ermee.

Idd, zoek een andere go…

Hier ook een alleenstaande moeder die werk niet kan combineren met de kdv-tijden, daarom een gastouder. Bij ons ligt de uurprijs tussen de 4,50 en 5,-, afhankelijk van hoeveel uur je afneemt (de gastouderbureauvergoeding zit daarbij inbegrepen, je uurprijs is daar dus van afhankelijk).

Voor 20 uur per week betaal ik zelf 43,- Het kan dus écht goedkoper dan waar je nu zit! :slight_smile:

Het is gewoon bijna niet te doen, Gastouders biedne vaker wel flexibele opvang vanaf 07.30

Maar ik moet ze al om 06.15-06.30 brengen.

Ik zoek al heel lang rond.

Heb me nu aangemeld voor bijzondere bijstand voor tegemoetkoming kinderopvang en dan krijg ik een deel van de belasting en een deel van de gemeente.

Via welk go-bureau zoek je?

Kunnen jullie geen gastouders krijgen die werken op basis van jullie uurloon?

Cas gaat 16 volle dagen/maand naar zijn gastouders en wij betalen maar 87 euro/maand…

Een volledige dag is van 8u tot 16u dus 32u/week.

gastouders in nederland hebben hun eigen tarief meestal tussen de 3,50-5 euro per uur per kind.daarbij betaal je kosten aan gob in nederland wordt vanaf 2010 maximaal 5 euro per uur vergoed via de kinderopvangtoeslag de hoogte hiervan ligt aan het inkomen van de ouders.

Hoe meer ik lees van jullie wetgevingen en regels in nederland hoe gelukkiger ik me voel dat ik een belg ben, jeetje! :shock: :hand: :-*

wat iik begrepen heb wordt je als onthaalmoeder zoals jullie dat geloof ik noemen weer niet vrolijk van de verdienste.

hier in nederland heb ik er met 4 dagen werken goed inkomen van,houd wel in dat buiten 4 oppasdagen nog veel tijd in voorbereiding en administratie en huishoudelijke taken gaat zitten.

dus voor ouders misschien belgie gunstiger als nederland maar voor gastouders volgens mij niet

Als je het voor het financiële plaatje doet dan kun je hier gewoon zelfstandig dagmoeder worden, dan vraag je ook je prijs zoals jij die wilt (23 euro/dag/kind gemiddeld).

Als je het via een dienst doet verdien je 15 euro/dag/kind.

We mogen maximum 4 kindjes dus zelfstandig verdienen we hier ongeveer 1840 euro/maand en via een dienst 1200 euro/maand.

Dat vind ik toch niet mis… :wink:

aangezien daar alle kosten en inversteringen en 34% belasting betaald moet worden in nederland zou je ongeveer helft als inkomen kunnen zien.

nu vang ik 5 kindjes per dag op gemiddeld 8 a 9 uur per dag en dat 4 dagen per week

Hier moeten onthaalmoeders geen belastingen betalen :thumbup: .

zo zie je maar weer,hoe verschillend het stukje verderop is.wel leuk eens te horen hoe het bij jullie werkt.

6,10 per uur per kind!! :shock: voor dat gastouderburo wil ik ook wel werken!! :mrgreen: ik vraag 4,20 (per 1 januari 4,25), op die manier komen de vraagouders niet in de problemen met de vergoeding.

Ik zou als ik jou was echt op zoek gaan naar iemand anders, al is dat lastig!

Ik vind 6,10 ook flink aan de prijs. Zij is dus echt op het maximum bedrag gaan zitten waarover nu nog vergoeding wordt uitgekeerd. Ik vraag 4,50 per uur. Daarboven op koen dan nog de kosten voor het gob.

De kosten in 2010 gaan de prijzen zelfs omhoog naar 6,22

Maar dit is dus wel het grootste bureau hier in groningen.

Ze hebben alle PSZ onder zich, alle kinderdagverblijven, de naschoolse opvang en de gastouderopvang.

Dus hier in de buurt is verder weinig te vinden wat daar niet onder valt.

@~Marion~ wrote:

Ik vind 6,10 ook flink aan de prijs. Zij is dus echt op het maximum bedrag gaan zitten waarover nu nog vergoeding wordt uitgekeerd. Ik vraag 4,50 per uur. Daarboven op koen dan nog de kosten voor het gob.

6,10 is de prijs die wij voor het kdv betalen. Voor een gastouder vind ik het erg hoog. Vooral omdat je daar vaak ook nog luiers enzo mee moet geven en die zitten er bij ons al bij in.