die 6,22 is ook niet het bedrag wat de gastouder zelf krijgt.
Het bureau rekent gewoon zoveel bureaukosten erbij.
Die krijgen dus 1,72per uur per kind, hoven ze niks voor te doen :S
@mamavb wrote:
Ik vind dat een flink bedrag. Stel je brengt je kind 100 uur per maand of zelfs meedere kinderen.
Het zou toch wel fijn zijn als het een beetje rond de 5 euro zou uitkomen of 5,50 oid gezien wat je dan sowieso zelf al moet betalen.
@mamavb wrote:
Ik snap niet dat je dan geen ander gob zoekt, eigenlijk. Het kan écht goedkoper.
@D. wrote:
@mamavb wrote:die 6,22 is ook niet het bedrag wat de gastouder zelf krijgt.
Ik snap niet dat je dan geen ander gob zoekt, eigenlijk. Het kan écht goedkoper.
In Groningen is dat er ook wel, ik ben ook overgestapt. Ik betaalde rond het zelfde bedrag als jij (zat bij GOB Bellingwolde). Ik vond het schandalig en ben naar een goedkopere overgestapt. Ik betaal hetzelfde per uur, maar betaal nu 70 cent per uur aan bijdrage aan het GOB. Scheelt een hoop aan betalen voor niks.
welk bureau bedoel jij dan?
Want ik heb naa rmijn idee alles uitgezocht en ik kan niks vinden.
Ik zit dus op 160 uur per maand per kind reken maar uit ping ping ping…
Ik ben zelf gastouder en ik vraag 4 euro per uur en daar komen de begeleidingskosten van het gastouderbureau overheen. Dan kom je op een bedrag voor de ouders op 5 euro per uur uit! Dus precies het max, wat vergoed wordt.
Tja ik verdien minder maar jah vind het ook niet kloppen dat de ouder uit eigen zak extra bij moet leggen elke maand want dat kan behoorlijk oplopen.
chantal, jij schrijft: ik verdien minder want ik vind niet dat de ouders bij hoeven te betalen. Maar dat vind ik eerlijk gezegd niet helemaal kloppen hoor. Prima als jij het zo doet, maar vind je zelf niet dat je gewoon aan het werk bent en daar ook naar behoren naar betaalt moet worden? :think:
Als jij voor een baas zou werken dan zeg je toch ook niet tegen je baas: baas je denkt dat je verlies gaat draaien dit jaar, doe mij maar wat minder loon hoor, want dat kan niet.
Ik bedoel het dus niet als aanval, maar wil wel graag weten waarom je zo redeneert? Snap je. :shifty:
Ik persoonlijk vind dus dat ik er echt niet aan hoef te verdienen over de rug van de ouders heen, dus tarieven van meer dan 5 euro (alleen voor mezelf dus) vind ik wel iets te. Mijn eigen tarief is vanaf 1 januari 4,25. Dit is gewoon een gemiddelde van de regio hier. Tuurlijk wil ik wel meer verdienen, tenslotte doe ik het werk en niet de gastouderburo’s (alhoewel ik moet zeggen dat ik een paar fijne buro’s heb die veel doen voor hun gastouders). Maar het is wel zo dat ik wel een grote verantwoording draag door voor hun kindjes te zorgen en daar ook best voor betaalt mag worden.
dussssssss…ben erg benieuwd naar jouw mening hierin.
hier is het tarief voor de vraagouders €5,50
ik krijg daarvan €4,25 per kindje per uur de andere €1,25 gaan naar het gob en ik betaal op het einde van de maand een fee aan het gob van €110,00
moet ik eerlijk zeggen dat ik het voor alle partijen redelijk vind.
als ik nu dus 5 kindjes mag hebben per dag kom je denk ik nog op een aardig uurloon uit.
en het bedrag wat het gob krijgt vind ik eerlijk gezegd ook redelijk terecht
ze komen hier regelmatig langs voor evaluatiegesprekken doen elk jaar de risico inventarisatie, bieden ons de verplichte cursussen “gratis”
dan mogen we elk jaar een cursus uit het cursus boek kiezen die ze betalen, wij hebben boxen, wagens en dat soort dingen in bruikleen als je ze nodig hebt. en zo door het jaar heen nog wel veel dingen
ze slaan de gastouders nooit over met kerst of dag van de pedagogisch medewerker
dus hier doet het bureau wel degelijk wat voor het geld wat ze krijgen
groetjes
Ik vind het echt idioot duur! IS het bij dit gob niet zo geregeld, dat hoe meer uren je afneemt, hoe goedkoper het wordt? 32 uur per week is al flink, en dan nog zoveel betalen?
Ik werk drie dagen, en heb twee dagen opvang per week nodig. Ik betaal voor 18 uur opvang 4,98 per uur. De GO krijgt hiervan 3,70. Ik snap niet waarom hier zoveel verschillen in zitten.
Nee het uurtarief blijft hetzelfde aan de hand van de uren.
Dus 6,22 per uur, daarvan is 4,50 voor de gastouder en de rest voor het gob.
Echt belachelijke prijzen vind ik dat!!
Het is overigens niet fair te zeggen dat het GOB geld krijgt terwijl ze er niks voor doen. Ze regelen je risico inventarissen, je begeleiding, je bemiddeling, je scholing. Maar het moet wel redelijk blijven.
Bij ons GOB betaal je, MAXIMAAL, 75 euro per maand (en minimaal 55 euro). Ook al heb je 6 kinderen bij een GO ondergebracht of neem je 300 uur per maand af.