Gaatjes prikken; 1 of 2 oren tegelijk?

@Rooike wrote:

@Rivella wrote:

En nu zullen er wel een berg reacties komen dat er mensen zijn die bij een tattoo shop wel gaatjes in hun peuter of kleuter hebben kunnen laten prikken, maar dat zijn dan GEEN goede tattoo shops.

Nou dan roep ik maar…

Waarom zijn dat geen goede dan?

Omdat er niet voor niets leeftijdsgrenzen gesteld zijn aan het zetten van piercings.

Maar blijkbaar heeft de GGD de regels versoepeld sinds de tijd dat ik als piercer werkte, een gaatje in een oorlel wordt blijkbaar niet meer als piercing gezien (kraakbeen dan wel weer).

Toen ik nog als piercer werkte was dat dus niet toegestaan, ook de leeftijdsgrenzen zijn aangepast zie ik, naar 12 tot 16 onder begeleiding/met toestemming en er zit per piercing nog variatie in de leeftijdsgrenzen.

Mijn persoonlijke mening blijft dat het zetten van piercings (waar dan ook) voor baby’s, peuters, en kleuters niet geschikt is, maar na het bijlezen op de website van de GGD moet ik die eerdere uitspraak dus terug nemen, blijkbaar ma het wettelijk gezien tegenwoordig wel.

@Rivella wrote:

@Rooike wrote:
@Rivella wrote:

En nu zullen er wel een berg reacties komen dat er mensen zijn die bij een tattoo shop wel gaatjes in hun peuter of kleuter hebben kunnen laten prikken, maar dat zijn dan GEEN goede tattoo shops.

Nou dan roep ik maar…

Omdat er niet voor niets leeftijdsgrenzen gesteld zijn aan het zetten van piercings.

Maar blijkbaar heeft de GGD de regels versoepeld sinds de tijd dat ik als piercer werkte, een gaatje in een oorlel wordt blijkbaar niet meer als piercing gezien (kraakbeen dan wel weer).

Toen ik nog als piercer werkte was dat dus niet toegestaan, ook de leeftijdsgrenzen zijn aangepast zie ik, naar 12 tot 16 onder begeleiding/met toestemming en er zit per piercing nog variatie in de leeftijdsgrenzen.

Mijn persoonlijke mening blijft dat het zetten van piercings (waar dan ook) voor baby’s, peuters, en kleuters niet geschikt is, maar na het bijlezen op de website van de GGD moet ik die eerdere uitspraak dus terug nemen, blijkbaar ma het wettelijk gezien tegenwoordig wel.

Ik meen toch echt dat er destijds een hoop ophef was over die schietpistooltjes, dat het niet zo hygienisch zou zijn of zoiets? :think:

(baal dat ik er niet op kan komen, ga morgen eens snuffelen wat ik nou precies bedoel) :slight_smile:

@Rooike wrote:

@Rivella wrote:
@Rooike wrote:
@Rivella wrote:

Nou dan roep ik maar…

Ik meen toch echt dat er destijds een hoop ophef was over die schietpistooltjes, dat het niet zo hygienisch zou zijn of zoiets? :think:

(baal dat ik er niet op kan komen, ga morgen eens snuffelen wat ik nou precies bedoel) :slight_smile:

Die schietpistooltjes zijn martelwerktuigen als je het mij vraagt.

Vergelijk de punt van zo’n zweerknopje eens met een naald, hoeveel kracht je moet zetten om doe stompe punt door huid heen te duwen.

Die punt wordt met grote kracht toch door die oorlel gemept…gevolg: veel weefselschade en een langer genezingsproces en dus meer kans op ontstekingen en wild vlees.

Wat dat betreft zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar een naald (waarmee je piercings zet) maar ook daar geldt voor mij die leeftijdsgrens die er bij mij zo ingebakken zit.

In elk geval voor mijn kinderen, anderen mogen die grens helemaal zelf bepalen nu het volgens de wet een piercing in een oorlel op elke leeftijd mag.

@Rivella wrote:

In elk geval voor mijn kinderen, anderen mogen die grens helemaal zelf bepalen nu het volgens de wet een piercing in een oorlel op elke leeftijd mag.

Ik zou zowiezo mijn kinderen ZELF laten beslissen op een latere leeftijd of ze wel of geen gaatjes willen.

definieer latere leeftijd :wink:

Heb ooit eens ergens gelezen dat kinderen bijna geen kinderen meer zijn voordat ze weloverwogen en goed doordacht beslissingen kunnen maken.

Ik vind gaatjes in oren nu niet zo heel spannend. Ik kreeg ze als kind en dat ging steeds niet… Zweerde uit, bleef hangen enz… Maar goed, ik was een halve jongen :wink:

Nu al jaren geen oorbellen meer in en je ziet nog steeds de gaatjes… Big deal…

Piercen vs schieten kan ik over mee praten. Neuspiecing laten schieten, Zweerde heel snel uit… Weer laten schieten, weer drama. Toen naar een piercer gegaan. Veel eerder moeten doen, bleef keurig zitten. Ze duwen de huid als het ware opzij en bij schieten gaat het echt stuk. Schieten doet ook veel meer pijn, maar is wel sneller klaar.

Latere leeftijd?

Nou een jaar of 10 of 12 ofzo.

Wat kan een kind nou beslissen, 5 jaar oud, ik wil oorbellen…

Omdat ze dat “mooi vinden omdat die en die dat ook hebben…”

Net als bij baby’s… Laat die kindjes zelf kiezen, wie zegt dat zij dat later mooi vinden?

Omdat de mama dat mooi vind en schattig, word het maar geschoten.

Zielig toch!

Maar dat is weer een andere discussie. :mrgreen:

Ik heb wel voor mijn meisje besloten om gaatjes te laten schieten toen ze 8 maanden was.

Jenna zou ze ook hebben gekregen als ze geen eczeem zou hebben (eczeem zit vaak achter haar oortjes).

Maar verder ga ik hier niet over discuseren, er is hier een topic ook over oorbellen etc zoek die maar op. Daar gaf ik toen aan dat als mijn meisje een jaar of 4 is ofzo earstretching krijgt net als papa :slight_smile:

Sorry i’m shocked…

@Rooike wrote:

@Rivella wrote:

Ik zou zowiezo mijn kinderen ZELF laten beslissen op een latere leeftijd of ze wel of geen gaatjes willen.

Dat is al een heel goed uitgangspunt, beter dan baby’s die geen eigen inbreng hebben al van gaatjes te voorzien…wat mij betreft dan.

@Rooike wrote:

Sorry i’m shocked…

Hahaha lees dat andere topic dan ff door zou ik zeggen, dat maakt een hoop duidelijk :wink:

(voor iedereen in dit topic ook weer over dat stertchen heen valt)

@Rivella wrote:

@Rooike wrote:
Sorry i’m shocked…

Hahaha lees dat andere topic dan ff door zou ik zeggen, dat maakt een hoop duidelijk :wink:

(voor iedereen in dit topic ook weer over dat stertchen heen valt)

:wink:

Waar is dat topic? Ik viel ook al bijna van mijn bank af…nu wil ik het lezen ook :wink:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=82188&postdays=0&postorder=asc&start=0

:mrgreen:

ja, laten we dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is, ipv te gaan discussiëren over wanneer wel en niet.

ik heb besloten dat ze twee oren tegelijkertijd gedaan krijgt, als ze nog wil met haar verjaardag.

En nog even, omdat ik het niet laten kan; een kind van 10 of 12 doet net zo hard dingen, omdat iedereen het doet…

@Eppo wrote:

En nog even, omdat ik het niet laten kan; een kind van 10 of 12 doet net zo hard dingen, omdat iedereen het doet…

Maar dan is het wel meer bekwaam om ergens een keuze in te hebben dan een opdringer van mama’s kant uit. :thumbup:

over wie heb je het nou? :chinrub:

Mijn dochter wil zelf… Ook al is ze pas 5. Zelf heb ik geen oorbellen en wat mij betreft is het geen opdringen…

Ik praat in het algemeen…

Maar ik wens je dochter veel plezier met dr nieuwe oorbellen straks! :thumbup:

als ze tegen die tijd nog wil :mrgreen: vorig jaar wilde ze ook, maar moest ze twee maanden wachten. Ivm een bevlieging :wink: en toen wilde ze niet meer.

maar ze roept het nu alweer een tijdje, dus wie weet!

Anne wilde ook echt zelf hoor. Nooit verder iets over gehad met haar en we hadden haar ook uitgelegd dat het pijn zou doen. Dat vond ze allemaal niet erg als ze maar oorbellen kreeg. Nou, dus gezet en zoals ik al schreef is ze een 2e keer moeten gaan ivm scheefzetten en dat deed ze ook weer stoer. Als een kind het echt niet wilt dan gaan z eniet zomaar op die stoel zitten hoor.

(al ben ik er persoonlijk wel voor om het dus door het kind zelf te laten aangeven, de een kan dat eerder dan een ander, maar een baby met oorbellen vind ik persoolijk niet zo leuk, maar goed, gelukkig is iedereen anders)

ach ik heb nog nooit een kind ,meid of vrouw horen klagen dat haar moeder haar oorbellen heeft laten zetten.

ze zullen er wel zijn maar iig in veeeeel mindere maten dan het kind,meid,vrouw die er geen problemen mee hebben