Hier een week of 4 geleden gaatjes laten schieten bij Roos, ook stad en land moeten afbellen omdat ze nog geen 6 is, uiteindelijk bij een tattooshop laten schieten.
1 voor 1 en het deed best een beetje pijn, nr 2 kwam snel genoeg erna en ze heeft daarna ff gehuild maar toen was het ook ok.
Mijn nichtje is met 9 maanden oud al geprikt :silenced: Nu doen ze het daar helemaal niet meer gelukkig.
Ik lag in Spanje naast een lieve kraamvrouw, die het ziekenhuis na drie dagen verliet met kind met gouden oorbelletjes. Toen ik vroeg waarom was het antwoord:“Hoe kun je anders zien dat het een meisje is???” Haha zo zie je maar, culturen verschillen… Traditioneel kado van de opa en oma was het.
Groetjes,
LaBruja
ps ik zou ook 2 tegelijk doen, heb er zelf ook jaaaaren tegenop gezien, maar ja, toen ging ik trouwen en toen wilde ik PERSEE haha nou en dat was vet handig, twee tegelijk, scheiterd die ik ben
Mijn nichtje is met 9 maanden oud al geprikt :silenced: Nu doen ze het daar helemaal niet meer gelukkig.
Ik was 5 toen ik ze kreeg, en mijn dochter mag ook met 5 jaar oud.
Maar gebruiken ze nog echt van die knoertharde pistooltjes? Die een geluid maken alsof ze een bom naast je afschieten? :shock:
Het verschilt heel erg per juwelier.
Anne is geprikt, en dat gebeurt zonder klap. De oorbellen komen wel in een aparaatje en die duwt de oorbel zeg maar door de huid.
Bij Anne hebben ze per stuk gedaan. De meneer vertelde dat hun absoluut niet per 2 tegelijk doen aangezien het kind van schik een reactie met het hoofd kan maken en als de 1 net iets langzamer is dan de ander zou de huis kunnen scheuren. Tja, ach je hoeft maar een rede te hebben om het niet te doen. Anne heeft ze gekregen een paar maanden voor ze 4 werd. Heeft ze ook alleen maar gekregen omdat ze erg duidelijk overkwam op die man. Ze doen het daar niet eigenlijk onder de 5 jaar. Maar duffe meneer had 1 scheef gezet ondanks de puntjes :wall: . Toen heeft ze dik 2 weken met 1 oorbel gelopen en toen heeft ze heel dapper (en kostenloos) weer een gaatje laten prikken. Omdat de juwelier het zo rot vond dat ze 2 keer moest kreeg ze een hele mooie grote ejoor knuffel.
Je zal dus een aantal winkels af moeten gaan om te vragen of ze het doen, en hoe ze het doen.
Rooike: 20 jaar geleden zag de wereld er heel anders uit
mamma van sharondenise: Waarom wilde niemand gaatjes schieten?
Nou, dat was wel een beetje onze eigen schuld hoor.
Sharon mocht gaatjes in haar oren als kerst cadeautje zou ze meteen mooie oorbelletjes krijgen onder de boom, je weet wel.
Anyway de week voor kerst wilde niemand het doen, want het was oh zo druk, geen hond in de winkels maar toch.
Uiteindelijk naar een Turkse juwelier en die deed het wel meteen.
We waren zelfs nog een piercing en tattoo shop binnen gegaan, maar dat kon ook niet, weet eigenlijk niet meer precies waarom.
Of het was omdat wij geen id bij ons hadden, of het mocht sowieso niet onder een bepaalde leeftijd, het had wel met de ggd te maken.
Omdat je bij een goede piercer pas een piercing krijgt vanaf 16 jaar en dan heb je tot 18 jaar nog je ouders nodig om toestemming te geven.
En nu zullen er wel een berg reacties komen dat er mensen zijn die bij een tattoo shop wel gaatjes in hun peuter of kleuter hebben kunnen laten prikken, maar dat zijn dan GEEN goede tattoo shops.
En nu zullen er wel een berg reacties komen dat er mensen zijn die bij een tattoo shop wel gaatjes in hun peuter of kleuter hebben kunnen laten prikken, maar dat zijn dan GEEN goede tattoo shops.
Dacht er tegenwoordig zo’n schietpistool niet meer gebruikt mocht worden?
Ook niets van gehoord hoor, bij T hebben we gaatjes laten schieten met 8 maanden. Maar indd hoe moeten de juweliers dan nog gaatjes kunnen schieten bij mensen. Laten piercen vind ik echt eng bij een klein kindje, lijkt me ook pijnlijker het gaat toch niet zo snel als zo’n pistooltje.
Rooike: 20 jaar geleden zag de wereld er heel anders uit
mamma van sharondenise: Waarom wilde niemand gaatjes schieten?
Nou, dat was wel een beetje onze eigen schuld hoor.
Sharon mocht gaatjes in haar oren als kerst cadeautje zou ze meteen mooie oorbelletjes krijgen onder de boom, je weet wel.
Anyway de week voor kerst wilde niemand het doen, want het was oh zo druk, geen hond in de winkels maar toch.
Uiteindelijk naar een Turkse juwelier en die deed het wel meteen.
We waren zelfs nog een piercing en tattoo shop binnen gegaan, maar dat kon ook niet, weet eigenlijk niet meer precies waarom.
Of het was omdat wij geen id bij ons hadden, of het mocht sowieso niet onder een bepaalde leeftijd, het had wel met de ggd te maken.
Omdat je bij een goede piercer pas een piercing krijgt vanaf 16 jaar en dan heb je tot 18 jaar nog je ouders nodig om toestemming te geven.
Ja dat zou heel goed kunnen Rivella, moeten ze ook lijsten kunnen overleggen als de ggd langs komt voor controle, daar had ie het ook over geloof ik.
Maar het staat mij allemaal nog vaag bij hoor, ik weet het niet zo heel goed mee.
Ja en de discussie wel of niet goed, laten we het er maar op houden dat degene die het wel doen zich niet helemaal aan de wet houden, klinkt beter toch
Ook niets van gehoord hoor, bij T hebben we gaatjes laten schieten met 8 maanden. Maar indd hoe moeten de juweliers dan nog gaatjes kunnen schieten bij mensen. Laten piercen vind ik echt eng bij een klein kindje, lijkt me ook pijnlijker het gaat toch niet zo snel als zo’n pistooltje.
Volgens mij doet dat juist minder zeer, het ziet er alleen iets enger uit.
Ik heb daar geen ervaring mee hoor, maar ik vond toendertijd mijn navel piercing minder pijn doen dan mijn oren schieten, om maar niet te spreken van het schieten van je neuspiercing, mennnnnnnn dat deed pas zeer :silenced:
Volgens mij doet dat juist minder zeer, het ziet er alleen iets enger uit.
Ik heb daar geen ervaring mee hoor, maar ik vond toendertijd mijn navel piercing minder pijn doen dan mijn oren schieten, om maar niet te spreken van het schieten van je neuspiercing, mennnnnnnn dat deed pas zeer :silenced:
Ik laat 100 x liever mijn oren doen dan mijn navel hoor. Ik heb 9 piercings gehad en mijn navel vond ik toch wel erg pijnlijk hoor.