Hallo,
Vandaag bij het afdrogen zag ik ineens een gaatje boven in de bilnaad. Het gaatje is zo groot als een speldenknop. Mijn zoontje is nu bijna 8 weken. Ik heb het nooit eerder gezien.
Wie herkent dit en weet wat het is?
Groeten
hoi
is het echt een gaatje of een deukje
T.ara heeft het namelijk ook, ik zag het de 4e dag bij haar bilnaad en schrok me dood (het kan namelijk wijzen op een open ruggetje)
bij haar is de huid echt naar binnen getrokken en lijkt het op een gaatje, maar daarbinnen zit het gelukkig dicht.
De huisarts of het Cb kan dit goed bekijken.
Klinkt als een dimpel.
Ik heb het zelf ook nog altijd 8)
Volgens mij kan het geen kwaad maar het kan ook geen kwaad om er even naar te laten kijken wat het nu precies is.
Ik zou het idd laten nakijken :-* .
Het kan wijzen op een verdoken spina bifida (open ruggetje).
Ga morgen eens langs bij de ha maar maak je ook maar geen grote zorgen hoor :hug: :-* .
Ik heb zelf ook een dimpel en heb een spina bifida occulta (verborgen open rug)
:think: jeetje mijn beide kids hebben dit maar heb er nog nooit bij na gedacht dat dit weleens kwaad kon.
De jongste is nu ruim 2 en nergens last van , ik neem aan dat ik me niet zorgen hoef te maken? :think: :?
Ivan heeft ook een inie minie deukje boven zijn bilnaad, CB heeft er nooit iets van gezegd
@inge wrote:
:think: jeetje mijn beide kids hebben dit maar heb er nog nooit bij na gedacht dat dit weleens kwaad kon.
De jongste is nu ruim 2 en nergens last van , ik neem aan dat ik me niet zorgen hoef te maken? :think: :?
Als ze geen rugklachten/heupklachten hebben zal er wel niets aan de hand zijn.
Wel is het zo dat ze later als ze kinderen krijgen dat er (mocht het een spina bifida occulta zijn) een vergrote kans is op een “normale” open rug.
Ik moest dus toen ik zwanger wilde worden 5mg foliumzuur slikken ipv 0,5mg om de kans te verkleinen.
Melinda heeft ook een iniemini deukje valt haast niet op…
Cb en de kinderarts hebben er nooit wat van gezegd
Dat kuiltje/ deukje hebben alle pasgeboren kindjes! De kraamhulp wees ons erop dat we die goed moesten schoonmaken (zo’n plekje dat je vergeet/mist) Nu is ie bijna verdwenen.
Een deukje is wat anders dan een dimpel/gaatje.
Je ziet duidelijk verschil.
overigens dacht ik vroeger als kind dat daar mijn staart had gezeten :oops:
@lydia wrote:
overigens dacht ik vroeger als kind dat daar mijn staart had gezeten :oops:
Haha ikke ook, nu noem ik het al tijden mijn staartbeengaatje
bedankt voor jullie antwoorden. Ik had ook een beetje gegoogled en kwam ook bij spina bifida terecht. Dat was wel even schrikken. Wilde maandag meteen naar de huisarts gaan, maar heb toch mezelf kunnen beheersen, ik moet namelijk vandaag naar het cb. Zal het daar dus vragen.
Wel is het ook zo dat de zus van mijn man in een spreidbroek heeft gezeten en dat daarom alle neefjes en nichtjes een echo van de heupjes krijgen. Deze heb ik de 29e. Maakte me daar nooit zorgen om, maar ze hadden de vorige keer op het cb een asymetrische bilplooi ontdekt. Lees nu dus dat dat dus ook bij spina bifida kan horen.
Wel fijn om te horen dat je bij een verborgen open ruggetje een “normaal” leventje kan leiden.
Oja, het is inderdaad een echt gaatje en geen deukje. Iedereen heeft duekjes boven zijn billen. Dit is een gaatje net nog in de bilnaad.
Groetjes
Hoi,
Ben net bij het cb geweest en het gaatje is bekeken door de arts. Er blijkt ook vocht uit te komen, dus ik ben verwezen naar de kinderarts. Gelijk bij thuiskomst een afspraak gemaakt en kan maandag terecht. Maak me nu toch wel zorgen, volgens de cb-arts kan het een fistel zijn, maar inderdaad ook een open ruggetje.
Ook komt er nog steeds vocht uit zijn navel en daar moet de kinderarts ook naar kijken. Maakte me daar geen zorgen over, maar de arts vroeg of het ook naar urine ruikt. Heb er nooit aan geroken, maar door deze vraag maak ik me nu wel hierover ook zorgen.
Hoop dat ik maandag goed nieuws krijg. Heb net wel flink een potje gehuild (stomme hormonen, doen nog goed hun werk)
Liefs
:hug: wel goed dat je er werk van maakt joh. Hopelijk is het niks naars…
Hoi hoi,
hier even uit een andere hoek… Mijn broertje had het nooit… totdat hij 30 jaar werd… hij kreeg pijn in zijn rug en een bobbel en later sprong het een beetje open… er kwam dagenlang vuiligheid uit… hij moest elke dag weken en schoonhouden… nu zit er dus een iemieminie gaatje… Wat verteld werd is dat het plekje is waar je huid, als baby, het laatst samengroeit/sluit als je nog in de BM zit. Er is nooit specifiek genoemnd dat het een soort open ruggetje is of een fistel… het is gewoon een gaatje… Mijn man heeft ook zo’n gaatje… maar nergens last van en nooit gehad… schijnt heel vaak voor te komen…
Succes! Komt vast goed!
:hug: :hug:
@Gabby wrote:
Hoi hoi,
hier even uit een andere hoek… Mijn broertje had het nooit… totdat hij 30 jaar werd… hij kreeg pijn in zijn rug en een bobbel en later sprong het een beetje open… er kwam dagenlang vuiligheid uit… hij moest elke dag weken en schoonhouden… nu zit er dus een iemieminie gaatje… Wat verteld werd is dat het plekje is waar je huid, als baby, het laatst samengroeit/sluit als je nog in de BM zit. Er is nooit specifiek genoemnd dat het een soort open ruggetje is of een fistel… het is gewoon een gaatje… Mijn man heeft ook zo’n gaatje… maar nergens last van en nooit gehad… schijnt heel vaak voor te komen…
Succes! Komt vast goed!
Dit is toch echt iets anders dan een dimpel hoor, want een dimpel heb je vanaf de geboorte en er is bij mij nog nooit een bobbel opgekomen, laat staan dat er viezigheid uit gekomen is
Goed dat je er naar hebt laten kijken meid, dikke :-* en komt wel goed! :hug: :-*
Ben heel benieuwd, succes! goed dat je er achter aan gaat…