Ga jij vuurwerk aanschaffen? zoja, voor hoeveel denk je?

@Marieke_5000 wrote:

@Nikita wrote:
Ik vind het altijd wel mooi, en ook leuk om het zelf af te steken. Maar dit jaar is mijn meisje voor het eerst niet bij me en voor haar had ik altijd wel wat sterretjes en babypijltjes. En ditjaar voor het eerst mijn eigen nhuis houden met de kids en ik heb er gewoon het geld niet voor.

Wel een goed idee om heel het jaar te sparen…ga ik ook maar doen voor volgend jaar.

:hug: :hug:

Misschien een keer een bakkie?

En van waar jij zit kun je het goed zien volgens mij over de stad heen.

Als ik op zolder ga staan en door het hoge raam naar buiten kijk, kijk ik op de stad uit, zie dan ook de achmea toren, altijd een prachtig uitzicht met vuurwerk.

Ja leuk bakkie doen!!

Oh en het knalt hier al enorm…ben blij dat de kleine vent er niet wakker van word :? ik word er helemaal gek van…echt van die lawinepijlen zit elke keer rechtop.

Dit jaar ga ik en mijn ventje naar mijn ouders omdat het daar rustiger is…die wonen in lekkumerend en dan aan de bonkevaart (leuk met de 11-stedentocht) en dan helemaal aan het eind…een stuk rustiger dan hier.

Hier ben ik naar Duitsland geweest, ik stak nooit vuurwerk af dat deed H altijd. Maar nu doe ik het sinds vorig jaar 1 pijl voor 12 uur voor H en de rest na 12 uur omdat hij het zo mooi vond…

Dit jaar ws voor het eerst, een klein pakketje voor de kids. Paar grote sterretjes en een paar vuurpijltjes.

Wij hebben vandaag voor 80,- vuurwerk gehaald

Dit jaar geen vuurwerk…alleen 2 pakken sterretjes gekocht bij de lidl voor 2 euro…

Grote meiden zijn er niet (bij hun andere ouder) en onze buren doen ook niet aan vuurwerk, in de 3 jaar dat we hier wonen nog nooit buiten gezien. Ukken slapen waarschijnlijk overal doorheen, dus wat dat betreft een goedkoop oud- en nieuw.

vandaag een pakket siervuurwerk voor 75 euro gehaald…

Hier krijgen de jongens 10 euro voor wat sterretjes en kids spul dat mag d met papa afsteken en m kijkt toe van binnen… Zelf blijf ik ook liever binnen…

Vuurwerk, heeeeel soms koopt manlief een mooie pot (ongeacht weersomstandigheden plezier van, soms is het hier (IJssel) zo mistig dat je geen pijl kunt zien. Maar dit jaar is ons budget wederom; 0 euro.

De gemeente verzorgt ieder jaar een vuurwerk dat voor ons best goed te zien is. Professioneel en daar kan geen consumentenvuurwerk tegenaan natuurlijk. De buren halen vaak wel wat dingetjes en we gaan allemaal om iets over 12en buiten een borreltje drinken. Daarbij laten manlief en ik altijd minimaal 1 wensballon op met mensen die in onze gedachten en harten zitten erop geschreven. En als het weer heel erg tegenzit wachten we tot het nieuwe jaar al is begonnen voor het oplaten.

Ik heb alleen een pakje Bengaalse stokjes gekocht (2,50) en volgens mij heb ik nog wat sterretjes liggen van vorig jaar.

Ik vind het echt zonde van mijn geld om er meer aan uit te geven (al geniet ik wel mee natuurlijk van het vuurwerk van anderen die daar wel geld aan uitgeven).

Ja hier altijd vuurwerk. Vroeger thuis was het altijd een hele happening want mijn vader vond het prachtig en hij had dan ook altijd geweldig vuurwerk :mrgreen: Voor mij hoort het er gewoon bij meestal geven we zo rond de 75/100 euro er aan uit.

En sorry dat ik het zeg hoor maar ik vind het altijd zo dom als mensen zeggen nee hoor wij geven er geen cent aan uit zonde van het geld maar we gaan lekker naar het vuurwerk van de buren kijken.

Vind het niet zo dom hoor,

juist Slim :mrgreen:

en dan gratis kijken op TV, bij de overburen, achterburen ect… :wink:

(scheeld een hoop ongelukken, en vervuiling)

Hier gisteren nog 2 geluksballonnen gekregen :thumbup:

Esmie das toch ook slim? Als je zelf echt helemaaaal geen lol haalt uit het aansteken van vuurwerk, dan zijn er maar weinig opties. Of je doet een pot met de buren/buurt waar je oud en nieuw viert zodat diegenen die wel graag afsteken dat klusje overnemen. Of je kijkt naar al het moois dat je buren en buurtgenoten afsteken. :mrgreen:

Hier wisselt het iedere jaarwisseling welke buren er wel of niet zijn dus een vuurwerkpot werkt ook niet. Manlief is echt geen fan van het afsteken dus prima wij kijken heerlijk op tv, uit het raam en wanneer het ‘grofste geschut’ allemaal klaar is lopen we naar buiten met een fles bubbels en de babyfoon op zak om te proosten.

Wij hebben ook vuurwerk! :dance: We zijn even de grens over gegaan, scheelt meer dan de helft qua geld. Voor 42 euro hebben we een enorm pijlenpakket en 3 potten, alleen siervuurwerk trouwens hoor. Heb er zin in.

Jaren lang geen vuurwerk gehad, vorig jaar hadden we wel maar toen was ik net die dag thuis gekomen uit het ziekenhuis en heb ik er niet echt van kunnen genieten. Dus dit jaar gaan we het inhalen :mrgreen:

dit jaar geen vuurwerk.

ik moet werken, heb de slaapdienst en manlief is alleen met de kids. dus zelf afsteken zit er niet in. gewoon genieten van andermans vuurwerk.

vorig jaar hadden we wel vuurwerk, waren we ook met een grote groep en samen geld bij elkaar gelegd. mooi siervuurwerk in duitsland gekocht, daar hebben we echt van genoten.

volgend jaar halen we wel weer wat, maar niet te veel. ik vind het toch wel een beetje zonde van het geld.

Sinds er bij mij als kind (14ofzo) een rotje in mijn hand knalde houdt ik er niet meer van daarvoor vond ik het prachtig ook om af te steken. Gelukkig was er niks met mijn hand gebeurd en alleen flink geschrokken en een klein brand blaartje.

Mijn man vind het wel leuk, van zijn werk hebben we een vuurwerkbon gekregen van 50euro (kerstpakket) dus geven we er zelf rond dat bedrag aan uit en moeten we nog 1.40 euro bij betalen.

Wel wilde ik er perse een vuurwerk bril bij. Vanaf ons terras heb je een mooi uitzicht op het Chinese restaurant wat altijd erg mooi vuurwerk heeft. Ik vind het allemaal maar wat eng maar te mooi om binnen te blijven.

Ik heb dit jaar alleen wat sterretjes gekocht voor Siem. Maar voor de rest doen wij nooit aan vuurwerk. Er is genoeg te kijken in de buurt. En dat vind ik ook slim want het kost niets en er gaat zoveel moois de lucht in. Het is ook wel eens gebeurd dat we beiden op zolder stonden te kijken. Het kijkt echt mooi als je van alles wat ziet.

Passen jullie allemaal op het sterretjes en kinderen.

Koud vuur ammehoelah.

Vorig jaar gaf iemand mijn dochter een sterretje toen ik even niet in de buurt was, meisje heeft zich lelijk gebrand toen.

Hier wel vuurwerk! Mijn man vindt het superleuk en haalt elk jaar een pakket en wat los spul (meestal tussen de 100-150 euro)

De kinderen krijgen wat kinderspul, knalerwtjes, sterretjes.

Ik houd er niet van, ben er bang van. Dat mijn man er geld aan uitgeeft vind ik niet erg. Het is het enige waar hij uberhaupt geld aan uitgeeft, dus ik houd wijselijk mijn snuit over dit bedrag!! :wink: Hij zeurt ook nooit over mijn spending! :mrgreen:

Hier ook een pakket uit Duitsland.

72 euro.

In NL hadden we hier bijna het dubbele voor moeten betalen.

Nu vind ik 72 euro nog te veel hoor maar mijn wederhelft heeft ook iets te vieren. Vooruit dan maar :slight_smile:

Maar ik vind een paar potten,wat fonteintjes en bengaals vuurwerk wel voldoende eigenlijk.

Ollie, ik heb met sterretjes brandplekken in de eiken tafel van mijn ouders gemaakt. Het zijn vuurvonken, niets meer niets minder. Oppassen idd.

Het is hier een pakket geworden van 80 euro, met nog wat los vuurwerk.voor sharon.

Ik vind het zonde geld, maar Ran vind het geweldig, t blijft toch ook net een klein kind :roll: :mrgreen: