Nou, de vraag staat er al…
Ben wel benieuwd wie er vuurwerk gaan aanschaffen, laten aanschaffen of meedoen met een vuurwerkpot en voor hoeveel gaat er dan bij jou aan besteed worden?
ons antwoord.
Ja, wij schaffen vuurwerk aan, elk jaar weer, het hoort er voor mij helemaal bij en ons budget dit jaar is 70 euro, zwager en schoonzus doen mee, dus in totaal 100 euro.
Heb er al weer helemaal zin in. Netjes met vuurpijlenstandaard, aansteeklont en veiligheidsbrillen, ook voor de kinderen. :thumbup:
nope, hier geen vuurwerk.
Ik ben anti vuurwerk, dus hier geen vuurwerk (ook geen sterretjes etc).
Normaal doen we het wel maar dit jaar slaan we het over. We gaan ook de deur niet uit denk ik… Hangt af of ik ga bevallen op die uitgerekende dag of dat ik al bevallen ben en lekker bijkom.
meestal kopen we een klein beetje, een paar potjes en een pijl ofzo. Ongeveer 25 euro, meer niet.
Ik hou niet van vuurwerk en vind het ook zonde van het geld, maar aan de andere kant vind ik ook dat het wel bij oud&nieuw ‘hoort’
Viuurwerk vind ik mooi, maar blijf er mooi vanaf. Ook blijf ik binnen. Mijn vriend gaat wel iets halen van een pakketje en een vuurpijl voor onze bikkel en de rest van de sterretjes in onze familie.
Voorheen gingen we naar mijn broertje, nu het tweede jaar thuis ivm de hond. Laat hem niet alleen thuis met dat vuurwerk.
Ik vind het hartstikke mooi vooral het siervuurwerk…en het mooiste vuurwerk vind ik die van de buren, kost mij niks en ik kan mooi meegenieten :mrgreen: :mrgreen:
Door de heel de stad zie je het dus ik vind het onnodig om het zelf te kopen.
Vorig jaar en dat jaar daarvoor wel gedaan, maar dit jaar niet.
neeh, niks geen vuurwerk! ik boycot het! ik ga zelfs niet kijken. De kijkers hebben vaak de verwondingen!
Nee, wij schaffen geen vuurwerk aan.
Ja het past in het budget, maar ik wil geen ‘’ Geld de lucht in schieten ‘’, zoals mijn man het formuleert.
Wij kopen alleen wat sterretjes, verder niet. We hebben in het verleden wel eens een vuurwerkpakket gekocht. Maar dan deed de helft het gewoon niet, dus sindsdien genieten we van andermans vuurwerk.
nee geen vuurwerk, ik vind het zelf altijd erg eng :lol:
ik ben wel een voorstander van georganiseerd siervuurwerk afschieten en geen algemene verkoop eigenlijk…
alleen maar knallers vind ik niks, in de buurt waar ik als kind opgroeide leek het om 12 uur wel oorlog… echt bizar kochten jongens voor niet overdreven meer dan 1000 euro vuurwerk (en ik binnen maar janken als kind :lol: )
Wij kopen meestal een goede kwaliteit grote “pot” die je gewoon aansteekt en zijn werk doet en we schieten 10 vuurpijlen af ofzo… wij en de kinderen moeten op veilige afstand blijven en we gaan zeker niet rondlopen of al buren gelukkig nieuwjaar wensen als er nog volop vuurwerk de lucht in gaat. Maar voor mij hoort het er wel bij.
De kinderen zijn nu al druk met fop vuurwerk, sterretjes, knalerwtjes en trektouwtjes en dat is allemaal prima. En ja, het is geld zo aangestoken en weggeknald. Maar dat gevoel heb ik ook altijd als ik voor 50 euro meer aan boodschappen moet doen omdat familie en vrienden taart willen eten als mijn kind jarig is…
Wij leggen er het hele jaar een bedrag voor aan de kant. Dus het bedrag wat we uiteindelijk doen is best hoog.
Een paar mooie potten en voor de rest heel veel knal vuurwerk. Daar zijn dingen bij die de oudste bij ons op de oprit mag afsteken. ( de rotjes ) en ook knallen die mijn man doet. Max mag alleen iets afsteken als wij ook buiten zijn en alleen op de oprit. Hij mag absoluut niet door de wijk met een tas vol.
In de praktijk komt het er op neer dat we om 10 uur beginnen ( als we dan al wakker zijn ) en eindigen om een uur of 1 's nachts.
Dit jaar zijn we voor het eerst niet thuis, dus we hebben wel minder vuurwerk dan anders.
oh heerlijk Ariel… hahahaha… eindelijk es iemand die ook gewoon losgaat op vuurwerk… :mrgreen:
Ja hoor, we gaan echt los :mrgreen: vandaag al een bestelling gedaan ivm voordeel van voorbestelling. Morgen start de verkoop en ik gok zo dat mijn mannen dan ook al even naar de winkel gaan.
Ik vind het heerlijk. Maar wel veilig!!! Dus met stander en klem. Alles wordt vast gezet, niet alleen de pijlen maar ook de grote vuurwerkpotten. Een fles is geen veilige manier. Een betonnen parasolvoet voor pijlen mag wel. Maar wij slaan een metalen buis ver in de grond.vuurwerkbrillen, geen synthetische jassen, we leggen veel uit over de gevaren en het respect dat je voor mens en dier moet hebben.
Ja, zo gaat het bij ons ook.
Overigens is onze hond dus helemaal niet bang voor vuurwerk. Vanavond nog, ze staken rotjes af op 10 mtr afstand, maar hij doet gewoon zijn ding. Nou schenk ik er ook geen aandacht aan, en hij slaapt ook door ander lawaai heen. Maar de stofzuiger… daar is ie bang voor :lol:
Geen vuurwerk voor ons, ik schrik van elke knal haha.
Hier haalt manlief vast wel een sierpakketje maar ik word er niet blij van…al dat geknal en gestink!
Hier is het familie-traditie om ook flink te knallen met cabrid…nou ben blij dat ze dat toch buiten het dorp doenbij mijn schoonouders op de boerderij.
Ja! hier wordt er ook vuurwerk gekocht.
In iedergeval een paar grote potten en wat klein siervuurwerk erbij. En voor Y.eline babypijltjes… zij gaat net als vorig jaar samen met Mike dan 's middags de pijltjes afschieten, vind ze geweldig om te doen haha…
Hier worden natuurlijk ook veiligheidsbrillen gedragen.
Heerlijk deze tijd van het jaar :inlove: